- 1698 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
1…2…3… TIP!
Anlaşmak.
Nedir anlaşmak dediğimiz? Düşünce, duygu ve amaç bakımından aynı noktada birleşmektir. Bana göre tarifi budur. Farklı kelimelerle yola çıkılsa bile gelinecek nokta aynıdır.
Tanrı, yarattığı her canlıya; iletişimde bulunabilmeleri, birbirlerini anlayabilmeleri - anlaşabilmeleri için kullanacakları bir dil vermiş:
Kuşlar; öterek.
Köpekler; havlayarak.
Kediler; miyavlayarak.
İnsanlar; konuşarak anlaşırlar.
Bütün bu ve benzeri canlılar içinde, anlaşmayı başarmayan, bir tek cins var: Biz insanlar.
Beceremediğimiz ve başaramadığımız gibi olayı yokuşa sürmek konusunda da üstümüze yoktur. Çünkü temeli gözden kaçırıyoruz: Amaç.
Eğer amacımız anlaşmak değilse, ne yaparsak yapalım, sonuca ulaşamayız.
Biliyorsunuz, bundan birkaç yıl önce, bir köpeğim vardı: Mişa. Mişa bize geldiğinde, henüz, kırk beş günlük bir yavruydu. Hem cins olarak hem de dil olarak çok ayrı iki canlıydık ve anlaşmamız gerekiyordu. Eğer birlikte yaşamak istiyorsak; anlaşmamız şarttı. Biz, birlikte yaşamak istiyorduk.
Mevlana şöyle der: " Aynı dili konuşan değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler."
Bir bebek düşünün. Doğduğu ilk yıllarda, konuşma yeteneği yoktur. İletişim kurma aracı; konuşmak değildir. Ama bir mucize gerçekleşir ve bebek çevresi ile iletişim kurar. Çünkü çevresi ile bir duygu birlikteliği vardır: Sevgi.
Pek çok örnek sayabiliriz. Her bir örneğe de uygun amaç bulabiliriz. Ne var ki, bulduğumuz ve ürettiğimiz her örnek, her amaç iki yetişkin karşılıklı geldiğinde, sıfırlanmaya mahkum olur.
Biz, yetişkinler, anlaşamıyoruz.
İki yetişkin, birbirlerini severler. Birlikte yaşamaya başlarlar. Fiziksel birliktelik olması gerekmez. Gönülde sözbirliği sağlanmışsa; bedenler uzak olsa da fark etmez. Ve bu birbirini seven iki yetişkin, bir gün gelir, ayrılmaya karar verirler. Tek taraflı veya karşılıklı bir kararla. Gerekçe, genellikle, “ Anlaşamıyoruz “dur. Bir gün önce çok iyi anlaşan, sevişen bir çift iken ne olur da bir gün sonra “ Anlaşamıyoruz “ noktasına gelirler?
Duyguları ortak; Sevgi.
Düşünceleri ortak; Birliktelik yaşamak.
Peki, farklı olan ne?
Birbirlerini sevdikleri ve bu sevgiyi yaşamak istedikleri doğrudur. Anlaşamadıkları; sevgiyi yaşama şekilleridir.
Ya da iki yetişkin, karşılıklı gelirler ve bir konuyu tartışırlar. Her ikisi de doğruluklarını ve haklılıklarını anlatmaya çalışırlar. Saatlerce konuşsalar da, tartışsalar da anlaşamazlar. Çünkü temel amaçları; anlaşmak değildir. Anlaşmak için karşılıklı gelmemişlerdir. Karşılıklı gelmekte ki amaçları, birbirlerine, doğruluklarını ve haklılıklarını kabul ettirmek, kanıtlamaktır.
Amaç anlaşmak olmadığı sürece; insanlar birbirlerinden uzaklaşırlar, yalnızlaşırlar, ıssızlaşırlar.
Can Yücel’in çok güzel şiiri vardır:
“En Uzak mesafe ne Afrika’dır,
Ne Çin,
Ne Hindistan,
Ne Seyyareler,
...Ne yıldızlar geceleri ışıldayan...
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir,
Birbirini anlamayan... “
İki yetişkinin arasında ki sevginin amacı, sadece ve sadece o sevgiyi yaşamak, yaşatmak değilse...
İki yetişkinin amacı; konuşma aracılığı ile anlaşmak değilse…
İki yetişkin; beyinleri ve ruhları arasında bir teleferik kuramamışlarsa…
Nafile…
Ama tabi ki bazen; şu soruyu sorma erdemini de gösterebilmeliyiz:
Her konuda anlaşabilseydik; ne eğlencesi kalırdı hayat denen bu bulmacanın?
O zaman ne diyoruz?
1…2…3…Tıp!
Konuşan; kaybeder.
Eser Akpınar
11.11.2010
İzmir.
Not: Bir süredir, on gün gibi, bel fıtığı yüzünden yatağa çakılı kalmış durumdayım. Bu süre içinde yayınlanan yazıları okuma fırsatı bulamadım. Kalem arkadaşlarımdan özür diliyorum. Sevgilerimle.
YORUMLAR
evet eğer konuşmayı beceremiyorsak o zaman bari tıp diyelimde en azından birbirimizi kırmayalım değilmi.
geçmiş olsun güzel arkadaşım..
bende aynı dertten muzdaribim ne demek olduğunu çok iyi bilirim.
son üç ayım yatakta geçti..
Allah acil şifalar versin..
sevgimle paylaşımın için tşkr ediyorum.
Eser Akpınar
Haklısınız, konuşamıyorsak en azından kırmayalım birbirimizi.
Çok teşekkür ediyorum. En içten selam ve sevgilerimle.
Öncelikle geçmiş olsun...
Ve günümün yazısıydı desem yeridir...
kesinlikle kutlaıdm....
Eser Akpınar
Konuşup da anlaşamamak, konuşmayıp anlaşabilmek. İnsanca olanı hangisi olmalı?
Bizler neden anlaşamıyoruz?
Bana göre; karşımızdakini dinlemiyoruz ya da, herşeyi biz biliyoruz.
Başkalarının da bildiğini, bildiğimiz zaman anlaşacağız.
Yazınızı çok beğendim. tebrikler.
Geçmiş olsun dileklerimi ve saygılarımı sunarım.
Eser Akpınar
Görüşünüz ve dileğiniz için çok teşekkür ediyorum. Size Hoş geldiniz demek istiyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileği ile. Saygılar, selamlar.
geçmiş olsun kardeş.......tüm hastalıklar berbattır ama bu nalet çok yamandır....neyseki yazacak kadar müsade etmiş....her zamanki gibi üst düzey bir yazı.....tebrikler
Eser Akpınar
Görüşünüz için de ayrıca teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
Önce geçmiş olsun diyorum...Acil şifalar versin Rabbim...
Yazınıza gelince, naif, estetik ve Eser'ce...
Tebrik ediyorum.
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Eser kardeşim, geçmiş olsun dileklerimi kabul et.
Rabbim hayırlı şifa versin.Doktorunun tavsiyelerine dikkat ederseniz, çabuk toparlanırsınız.
Yazınıza bayıldım, sanki düşündüklerimi yazmışsınız.
Haklısınız, maksat anlaşmak olmazsa,ne kadar iyi niyet olsa da, sonuç sıfır.
Her satırına yüzde yüz katıldığım bir yazı, tebrikler.
Teyzemin bel fıtığı var ,neler yaşadığına şahitim, tekrar geçmiş olsun, kendinize iyi bakın,selam ve sevgiler.
Eser Akpınar
Görüşünüz için de ayrıca teşekkür ediyorum. Selam ve sevgiyle.
Geçmiş olsun Eser hanım! Benimde pazarlarda ağır yük kaldırmaktan sol tarafımda kas yırtılması var.Aydemir Akbaş gibi yüyüyorum ama durmak yok.Çalışmaya devam.
Yazın yine harikaydı.
Selamlar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum, kolaylıklar diliyorum. Selamlar, saygılar.
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Çabuk iyileş aramıza dön
Buraların sensiz tadı çıkmıyor
Ayrıca bu yazın da çok güzel olmuş. Ne kadar uzak değil mi anlaşamayan iki kafa arası dünyanın sonu gibi
tebrik ederim güzel yazını
sevgimle...
Eser Akpınar
Sevgilerimle.
gEÇMİŞ OLSUN CANIM BENİM. bEN DE MERAK ETTİM AMA NE ARAYACAK FIRSAT BULABİLDİM NE DE MESAJ YAZABİLDİM. BİRAZ YOĞUNUM ŞU ARALAR. GÜZEL BİR YAZIYDI BİZ BÜĞYÜKLERE. ÖRNEK ALINMASI GEREKEN BİR YAZI. GEÇMİŞ OLSUN. ALLAH ŞİFALAR VERSİN CANIM. SEVGİLERİMLE