BİR İYİ BİR KÖTÜ HABER
[EĞRİSİYLE… DOĞRUSUYLA
ÜRGÜP’ten İKİ HABER…
Değerli Hemşerilerim,
Önceki yazımda bahsetmiştim; eylül ayının ikinci yarısını güzel memleketimizde
geçirmiş ve bu süre boyunca aranızda doyulmaz- unutulmaz günler yaşamıştım…
Başlıktaki ‘ÜRGÜP’ten İKİ HABER’i, “Müjdemi isterim! Size bir iyi, bir de kötü haberim
var…” diye söze başlayanların edasını takınmadan, ama önemsemenizi ve kaale de
almanızı rica ederek açıp, meramımı anlatayım...
Sizlerle paylaşmak istediğim birinci haber/konu, ilçe merkezindeki M.Akif Ersoy arkındaki düzenlemedir… Yapılan peyzajla, oradan her geçişimde bir 5-10 dakika bankın birinde parkta oturarak keyifle etrafı seyretme isteğinin bende (tabii hemen herkeste de bu duygu oluşmuştur sanırım) 40 yıl sonra tekrar ortaya çıkmasını sağladığını gördüm.
Çocukluk günlerimdeki o güzel, geniş, ferah meydanın geri gelerek; kütüphanenin önünden ta Turizm Danışma Bürosunu, müze ve danışma bürosundan ise Belediyemizin ana kapısı ile Kaymakamlık Binasına kadar geniş bir alanı görecek kadar geniş bir görüş ve seyir alanı oluştuğunu görünce inanın çok ama çok sevinç duydum…
Bizzat ayak basarak gezip gördüğüm Roma şehrinin, Napoli’nin ve TW.den, sinema filmlerinden gıpta ile izlediğimiz Avrupa’da ki bir çok şehrin geniş meydanlarını hatırlattı bana…Fiziki olarak onlarla boy ölçüşemese de, şirin Ürgüp’ümüz için bence o boyutta bir alan oldu gibi…
Ortaya çıkan sonucu yüksek sesle, sevinerek, ‘oh be şimdi oldu işte’ kıvamında bir keyifle belediyemizin , başkanımızın, ekibinin ve sonuçta memleketimiz Ürgüp ve de Ürgüplülerin adına güzel ve başarılı bir proje olarak dağarcığıma kaydediyor ve emeği olanları alkışlıyorum. Dedik ya Eğriye Eğri, Doğruya ise Doğru…
Sevgili Ürgüplüler,
Bu, sevinçle paylaştığım, cebimizde ki bir kazanç olarak gördüğüm iyi haberdi.
Gelelim ikinci ama kötü habere: Bu aslında gerçekleşmiş bir olay ya da haber değil, henüz sadece bana gelen, edindiğim bir duyum şu anda… Ama gerçek olursa da, vereceği üzüntü
yukarda ki sevinci kat be kat aşacak etki de bir üzüntü olacak!
Aldığım duyuma göre, Turizm Danışma Bürosu fiilen Ürgüp’ten alınıp Nevşehir İl Özel İdaresi’ne bağlanacakmış; daha önemli ve kötüsü de Ürgüp Müzesi kapatılıp, eserler Nevşehir Müzesine taşınacak… ve tarihsel/kültürel geçmişi Nevşehir’den eski olan Ürgüp, müzesiz bırakılacakmış!
Değerli Ürgüplüler, yaşadığımız ve unutmamamız gereken, ders alınacak bir olay; Göreme’nin, cebren elimizden ve Ürgüp’ten alınışı hafızalarımızdan silinmedi daha…
Bu da sakın ikinci büyük kazık olmasın! İnsanlarımızı ve gelecek nesillerimizi, geçmişle olan kültürel ve tarihsel miraslarından koparmak asla başarı olmayacaktır da…
Hem de, günümüzde Bergama’dan, Efes’ten, Hattuşa’dan, şuradan ya da buradan hırsızlık ve eski eser talanı ile gasp edilen eserler, dünyanın hangi ucunda ve ne kadar ceberut olursa olsunlar bilmem hangi ülkesinde ele geçirildiklerinde bile, koşulsuz olarak ait oldukları ülkeye tıpış tıpış iade edilirlerken; hem de nereye, Türkiye’ye değil, Bergama’ya ait ise, Bergama’ya; Efes’e ait iseler Efes’e iade ve teslim edilirlerken;
Ürgüp ve bağlı coğrafyasının tarihi köklerine ait antik eserlerin, hoyratça alınıp aslından uzaklaştırılmaları hiç de akıl karı gibi bir iş olmasa gerek… En azından bana öyle gelmiyor ve hiç de bilimsel, mantıklı ve hukuka, adalete de uygun olmayacak bir iş.
Dedim ya; sadece bir duyum idi… ama inşallah beni yanıltıp yazı yazdıran, gerçekle hiç ama hiç ilgisi olmayan bir duyum olarak kalır!
Aksi durumda, bunu önlemek için ne pahasına olursa olsun mücadele etmek de biz Ürgüplülerin büyük görevi. 11.Kasım.2010
Yalçın ÖNER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.