- 1547 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Buradaki anlatılar başlığı kısmen açıkladığı gibi konu başlığı maksadı anlatmak için yetersiz kalmaktadır.
Kuran-ı Kerim 'in içinde keçen Kur- kur'an ve Kuran-ı fecr, kuran-ı kerim gibi değişik şekillerde kullanılması bence ilk olarak kelime anlamına işaret etmektedir.
O zamanki dile ve anlama hakim olmadan içeriği başkalarının sözleriyle açıklamak bence sadece bir fikrin söylencesini ötesine geçemez ve inandırıcılığı sözlerin çapında saklı kalır... Anlayana çoktur, anlamayana hiç yoktur.
Bu tür önerilerin açıklanması ilmi ve mecazi açıklamları beraberinde getirmeyi gerektirdiği gibi ise Kuran-ı Kerim ve İslamiyet aracıya zaten karşıdır.
Kuran canlıdır ve O'nu okumak ve yanında taşımak da ruhunun kişiye işlemesi için yeterlidir.
Allah akıl vermiş ki kişi başkalarını önder edinmesin.
Bu defaaten Kuran-ı kerimin içinde kulllara uyarı olarak iletilmiştir.
Maksad murad olursa Kuran- Kerim de ruhlara şifa olur.
Okuyana, dileyene yol birdir.
ÖZde BİR ALLAH'a selam olsun.
goody tarafından 11/11/2010 11:15:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
İslam Dünyasında "Kuran Din Adamları İçin İnmiş Bir Kitaptır" biçimde bir iddia veya böyle anlaşılacak bir yaklaşım yoktur.
Kuranı herkes anlar, her ayeti her kes anlar demek mümkün müdür?
Değildir.
Kurana hayatını vakfetmiş bir alimle avamdan birinin Kurandan anlayacağı mana da bir olmaz.
Herkese sorulacak denmesi de Kurani ilimle alakalı değil sanırım.