- 1271 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
BEKLENEN YOLCU !..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yaşamdaki riskleri kabullenmek ve onlarla boğuşmak çok hoşuna gidiyordu.Yaşamının her sayfası için geçerliydi bu felsefi düşüncesi.
Risksiz yaşamayı çok yavan buluyordu. Heyecan olmalıydı. Bazen bu heyecan; kasırgaya, fırtınaya hatta tayfuna dönüşmeliydi.Rahat,güvenli bir yaşam; en korkulan bir yaşam demekti,O’nun için. Fırtınalı denizde dalgalarla boğuşup,teknesinin alabora olacak dereceye gelmesinden haz duyardı.Kendisini,fırtınaların adamı olarak telakki ediyordu.
Bazen bu risklerini, yaşadığı yasak aşkına da taşıyordu. Yasaklara her zaman karşıydı ama ;yaşadığı aşkın yasaklığına bir türlü anlam veremiyor,aşkının doğallığında; sessizliğin dinginliğinde ve fırtınasız koylarda kendine sakin bir ortam bulmaya çalışıyordu…Bu çabanın yorgunluğu bile mutlulukların en güzelini tattırıyordu O’na.Beyni,her ne kadar meşgul olsa, içsel dünyasında fırtınalar esse de , sakin bir limana demir attığına kendisini inandırmaya çalışıyordu.
Aslında;yasak aşkının labirentinde tam bir çıkmaz içersindeydi! Aşkı üzerine yürüttüğü bütün savları,gerçek dışıydı ama yanılsamalar çıkmazından bir türlü kendisini soyutlayamıyordu. Yine de mutlu olduğu sanısıyla; gündelik yaşamın bunaltıcı, sıkıcı atmosferinden kurtulduğuna ve içsel dünyasının burgaçlarında , adeta kendinden geçiyor;kendi minvalinde hayal aleminde kalmayı yeğliyordu.
Kısa aralıklarla buluşup sevişmeleri, her ikisini de aynı dünyaların pembe hayal alemine sürüklüyordu…Bu kaçıncı buluşmalarıydı,sayısını bile unutmuşlardı.Her buluşmalarında,hala ilk buluşmanın heyecanı vardı yüreklerinde.Aynı isterikle,yüksek tempoda çılgınca sevişiyorlardı…
Adam, saatine baktı.Bir daha baktı.Akrep,dokuzu gösteriyordu.Yelkovan,akrebin üzerine doğru hızla yaklaşmaktaydı. Sevgilisi, geldi gelecekti!Otobüsler, peşi peşine terminale doğru yaklaşıyorlardı aralıklı olarak.Yaklaşanlar, peronlarına giriyor ve uzak yerlerden taşıdıkları yolcuları,sevdiklerine kavuşturuyorlardı.
Akreple yelkovan tam dokuzun üzerinde birleştiğinde; yüreği farklı atmaya başladı. Damarlarındaki kanın devinimi hızlandı. Bakışları, beklediği perondan otogara doğru yaklaşmakta olan otobüslerin üzerinde yoğunlaştı. Her yaklaşan otobüsün, sevgilisini getirdiği düşüncesi vardı içinde ama neden hala yoktu?
Bir saat öncesinden beklemeye başlamıştı. Şimdi bu birkaç dakika bir türlü geçmek bilmiyordu. Özgürlüğe hasret, zincire vurulmuş mahkumun ruh hali vardı içinde.Sabırsızdı…Telaşlıydı…Hatta normal geliş zamanından beş dakika da geçmiş bulunuyordu. Aman Allah’ım! Bu beş dakika; Ona ,beş yıl gibi gelmişti.Soğuk terler dökmeye başladı. Yüzünde beliren boncuk boncuk terleri, şaşkın bir çocuk gibi kolunun tersiyle sildi.
Heyecanı şaha kalktığında perona yaklaşan otobüs, önünde yavaşça durdu. Motorundan “tısss!” diye ölgün bir ses kulaklarını yaladı. Belli ki; uzun yolculuk sonucu çok yorgun düşmüştü.
Yolcular, tek tek inmeye başladılar.Yolcular arasında; sarışın,uzun boylu,manken vücutlu bir bayan inmişti ki;dünyalar 0’nun oldu. Nihayet yasak aşkının kahramanı “sevgilisi” gelmişti. Ruhundaki sıkıntıları, o anda kaybolup gitmiş,öfkesinden sahili döven denizin dalgaları; yerine, sakince kumsalı okşayan dalgalara bırakmıştı.
Bayan, kendini bekleyen sevgilisini, otobüsün içerisinden görmüş,O’nun da yüreği aynı ritimle çarpmaya başlamış,yanakları al al olmuştu.Dudaklarının arasından “sevgilim” kelimesi,fısıltı halinde çıkmıştı.O da aynı duygularla yanıp kavruluyordu. Yasak aşkın kadın kahramanı olmasına rağmen,oynadığı tehlikeli oyundan son derece memnun ve rolünü noksansız yerine getiriyordu.
Kalabalığın arasında sarıldılar. İnsanların meraklı ve hayret dolu bakışlarına aldırmadan öpüştüler.
- Hoş geldin sevgilim!
- Hoş bulduk canım!
Biraz sonra genç adam,sevgilisiyle arabasıyla bilinmeyen bir yöne doğru; bir günlerini bir ömre bedel gibi geçirmek için hızla uzaklaştılar…
YORUMLAR
"BEKLENEN YOLCU" Şiir başlığı olarak kullanılmış güzel bir mesajdı. İçeriği, ise bana göre aşkın hal ve hareketlerini kelimeleri de, sahil kesitleri sunularak seçilmiş.
Konu güzel yakalanmış deklanşöre tam isabet olarak kareyi yakalamak için basılmış. Anca ak, sayfa sonlarına doğru güzergâhından çıkarıp özelleştirildi. Keşke çok ince detaylara girilmeden, kahraman(arı)meçhule doğru yolcu edebilseydik. Diye düşünenlerdenim.
Bu tür çalışmalara beyinsel olarak emek verilmiş gönül dünyamıza güzel bir yazı sayfası sunulmuştur.bu yüreği tebrik ediyor saygı ve muhabbetlerimi sunuyorum..Hüseyin DAĞLAR..
abi bu otobüsten niye uzun boylu manken gibi sarışın iniyorda normal standart ölçülerde biri inmiyor allah allah ya ,hem bunlar nereye gittiler ,nie yasak aşk yaşıyorlar evli mi bunlar ,peşlerine birimi düşüyor
adrenalin mi salgılıyor bunlar anlam veremediği bişeyle niye sevişiyordu ,yoksa pazar sevişgenleri mi bunlar
ya bir gün manken kızımız otobüsten inmese
çok saygımla
Ayhan Bey, bu yazının devamı var mı?
Bence devam etmeli; fakat fazla ayrıntıya girilmese daha mı güzel olurdu acaba demeden de edemiyorum.
Güne düşen yazının yazarını tebrik ederim.
saygı ve sevgimle...
ayhansarıkaya
Bence kalem özgür kalmalı.Özgür kaldıkça,her zaman başarılı olmak için çalışacaktır.
Saygılar kalem arkadaşım!
TEBRİKLER ÜSTADIM. YAZINIZ FAVORİLERİM ARASINDAYDI VE HAKETTİĞİ YERDE. SELAMLAR
ayhansarıkaya
Kalem,bir şeyler yapmaya çalışıyor,hepsi bu!
Selamlar.
ayhansarıkaya
Selamlar...
ayhansarıkaya
Selamlar...
film gibi
sahneler gözümde canlandı
yaşadım sanki olayı
kutlarım Ayhan abi
saygılar, selamlar
ayhansarıkaya
Selamlar Gülhun kardeşim.
ayhansarıkaya
Ben de selam yolluyom sana buradan.
ayhansarıkaya
Beğenmeniz beni ihya etti.
Selamlar.
güzel birhikaye içindeydik sanki.....kalem çok hoş içine çekiyor anafor gibi....tebrikler
ayhansarıkaya
Bekletme...
Selamlar efendim.
Harikuladeydi. Tebrik ediyorum. Emeğinize sağlık. Saygılarımla. (Tam puan)
ayhansarıkaya
Selamlar.
Ayhan Bey, yine harika bir yazı çıkmış kaleminizden. Yolcu beklemek de zordur, yolculuk da... Kahramanların içsel dünyasını öykünüzde çok güzel işlemişsiniz. Tebrik ediyorum. Saygılarımla
ayhansarıkaya
Selamlar.