MUSTAFA KEMAL'den ATATÜRK'e ...
Değerli okurlar, sevgili dostlar;
Bilindiği gibi geçmişte gerek sadece uluslarınca tanınıp sevilen ve gerekse dünya genelinde tanınıp sevilmiş çok sayıda fani, tarihe Kahraman ve Lider olarak geçmiştir.
Ama bunların içinde biri var ki O, dünyadan göçerken arkasından sadece bağrından çıktığı milleti değil, dünya ulusları da onun için ağlamıştı.
Çünkü O, ulusal özgürlük
anlamında dünya da birçok ulusa da ışık ve önder olmuştu.
Başardıklarıyla, yaşadığı asrının tartışmasız en büyük lideri olarak dünyaca kabul edilen işte O büyük insan, Türk Ulusu’na nasip olan büyük önder GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK idi ve kısa sayılacak ömründe başardığı onca iş ve yaptığı devrimleriyle de, bence ülkesi ve halkına hiç yanlışı olmamış ender bir insandı da…
Çünkü; hiçbir lider O’nun kadar vatansever olamamış; ülkesi ve milleti adına cepheden cepheye koşarak fedakarca ve korkusuzca savaşmamış ve ömür tüketmemişti…
Ve O’nun kadar akli milliyetçi bir lider de görülmemişti.
Yine hiçbir lider, kadın vatandaşlarını bir günde bir sihirbaz gibi 1.nci sınıf vatandaş konumuna getirip yüceltmemiş; halkını saltanat ve hilafet sultasından kurtarıp, egemenliğin halka ait olacağı CUMHURİYET’i O’nun kadar halkına layık görmemişti.
Keza yine hiçbir lider, onlarca gerekli ve gerçek devrimi böyle kısa sürede ve başarıyla yaşama geçirememiş; hurafe üretim merkezleri konumuna dönüşmüş cemaat, tarikat, tekke ve zaviyelerin köküne de bir günde kibrit suyu dökememişti…
Ve yine hiçbir lider, O’nun kadar zeki, medeni, akıllı ve asil olamamış; ayrıca milletinin başarısı ile de O’nun kadar gurur da duymamıştı.
O ise, “Benim milletim zekidir, benim milletim çalışkandır…ne mutlu TÜRK’üm diyene…” sözlerini tarihe kaydettirerek, milletini ne kadar sevdiğinide kanıtlamış ve sadece ON KASIM’lar da değil, her an ve sürekli saygı ile anılıp yüceltilmeye layık bir büyük fani olmuştur.
Bu güzel ülkenin değerli vatandaşları, eşit paydaşları ve ortakları:
Yaşı elliyi aşanlarımızdan, ATA’mızın ulus, vatan ve ülkemiz için yaptıklarını ve değerini zaten bilen biliyor; üstünü örtüp unutturmaya çalışanlara ise ne dense nafile!
1.nci Dünya savaşının ertesinde, dünyanın en saldırgan ve sömürgen ülkelerinin onlarcasının ordularına, her bir köşesi işgal edilmiş; askeri, silahı, parası ve savaşacak dermanı dahi kalmamış; bizi sömürmeyi sürdürüp sözde de bizi koruyacak bir ülkeye bağlanmamız gereğini savunan ve işgalcilerle de işbirliği yapan MANDA’cı hainlerce de içten kuşatılmış ülkemizi, düşmandan, esaretten ve kapitülasyonlardan kurtarıp, vatanın üstüne serili ölü toprağını da atıp, kimi eksikliklerine karşın İslam Dünyası’nın en ileri ve modern ülkesi bu günkü TÜRKİYE’yi yaratanın herhalde, zamanın baş emperyalisti ve Osmanlı’nın baş düşmanı ve Osmanlıyı da parçalatan devlet olan İngiltere’nin savaş gemisine binip ülkeden tüyen; tüymeden önce başta Mustafa Kemal olmak üzere dönemin vatanseverleri Kuvay-i Milliyeci’leri işgalcilerin askerlerine tutuklatmak ve/veya astırmak için nice fermanlar çıkaran padişah Vahdettin ve hanedanının değil, G.Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarının (bütün ordusu ile) olduğunu kimse inkar edemez ve edemeyecektir de...
İşte O, bunun için yanlışı olmayan bir adamdı ve bunun için sadece Gazi Mustafa Kemal olarak kalmayıp, milletinin kalbi kabulü ile ATATÜRK olmuştu…
Bunun özellikle genç nesilce iyi bilinmesi ve gençlerimize asla unutturulmaması da çok önemlidir!
Bu duygularla Selanik – Manastırlı en büyük hemşerim ve en büyük Türk ATATÜRK için yazdığım YANLIŞI OLMAYAN ADAM isimli şiirimi, en büyük kahramanımıza ithaf ederek yazımı bitiriyorum.
Ruh’un şad olsun, büyük insan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ümüz…
En derin saygılarımla.
BAŞIMIZDA SEN YOKSUN YA...
Sen şimdi başımızda yoksun ya atam,
İtilip kakılıyoruz dünya’da durmadan...
Tıkacakları esir kampı kadar bir yer,
Ve beyinsiz başlar arıyorlar,
Belli ki senin asil ulusuna kimi barbarlar...
Elimizde kalan son vatan toprakları da,
Dedelerini senin savaşta kovduklarına,
Parsel parsel satılıyor,
Mezatlarda üç-otuz kuruşlara…
Hani demiştin ya:
Bana çizmelerimi giydirmesinler yeniden!
Paşam;
Dahili-harici bedhahlarda türedi bak yine köşebaşlarında..
Atam diyorum ki;
Parlatsana şu çizmelerini yeniden...
O saat emrindeyiz inan dakika sektirmeden;
Mavi gözleri de çook özledik,
Ulusuna insanca bakan...
Atam,
Senin modan hiç geçmez ki ey güzel Adam;
Sen,
Ne ulusa ne vatana,
Hiçbir yanlışı olmayan tek adam…
Ülkemde tek adam,
Tarihte tek adam...
Öyle ki,
Ceplerine bir tek haram kuruş dahi doldurmadan,
Bu güzel vatanı da, bu Asil Milleti de ihya eden,
Sen dünyadaki en asil ve en büyük kahraman...
Ürgüplü Yalçın Öner
23/Nisan/2007 Ankara
*** 10 Kasım artık bizim için ATA’mızın öldüğü gün değil;
İlelebet sonsuza dek yaşayacağını haykırdığımız gündür…
YORUMLAR
MAVİ GÖZLERİNDE Kİ IŞIK PUSULAMIZ OLSUN
Bir yiğit öldüğün de
Bir yıldız kayarmış gökyüzünde.
Binlerce yıldız kaymıştır
Ata’ mızı kaybettiğimiz gece.
O gün;
Ne kaybettiğini
Dağ bilseydi patlardı.
Deniz bilseydi taşardı.
Toprak bilseydi çatlardı.
O gün;
Ne kaybettiğini
Dünya fark edebilseydi,
Cihan susardı,
Şimdi;
Ağlamanın zamanı değil canlar!
Şimdi;
Ata’ mızın çizdiği yoldan gitme zamanı.
Çakmak, çakmak ışırdı ya gözleri
Şimdi;
Ateş böceği gibi
O ışığın peşi sıra gitme zamanı.
Ata’m sen rahat uyu
Yüreğin hiç sızlamasın sakın!
Mirasın, mirasımızdır haberin olsun
Mavi gözlerinde ki ışık pusulamız olsun.
Hatice Türkol/İst.
Her on kasımda binlerce Mustafa Kemal doğar….
bu güzel paylaşımınıza bende katkıda bulunmak istedim..
Atatürk çocuklarının nesli tükenmedikçe bu vatan onun izinden her daim gidecektir..
selam ile..