- 2796 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
10 KASIM ATATÜRK`Ü ANMA VE ÖLÜM YILDÖNÜMÜ... BIRLIK GAZETESI YAZIMDAN AKTARMADIR..
Merhaba sevgili okurlar..
Içinde bulunduğumuz hafta Türk insanı için çok önemli bir hafta olmak ile birlikte, Cumhuriyetimizin kurucusu olan, yüce önder Mustafa Kemal Atatürk`e olan saygımızın, sevgimizin ve minnetimizin göstergesidir.. Yeni nesillere Ata`mızı tanıtmak ve hatırlatmak amacını içeren bu milli yas günümüzü unutmamak ve unutturmamak gerekmektedir..
19 mayıs 1881 de Selanikte dünyaya gelen Atatürk` ümüz, 10 kasim 1938 yılında Dolmabahçe Sarayında vefat etmiştir, daha sonra Ankara` ya defn edilip bugünkü Anıtkabir `de ebedi istirahatına çekilmiştir..
10 kasim da saat 09:05 de Ata`mıza saygı duruşu töreni düzenlenir.. O an Türkiye`de zaman durur.. Ardından Istiklal Marşımız hep bir ağızdan okunur.. 1 dakikalık bu saygı duruşu bizim görüp yaşayamadığimız, o neslin insanının, Ata`mızın ölümü üzerine büründüğü sessizliği ve cağresizliği simgeler..
Çocuklar Atatürk`ü okullarda anarken, Ata` ya yazılmış şiirler ezberler ve de okurlar, en bilindik olan Atatürk’ün ölümü üzerine Kırşehir yöresine ait bir maniden uyarlanan ve hepimizin ezbere bildiği, kasvetli 10 kasım törenlerine ait anonim şiirdir..
Saat dokuzu beş geçe
Atam dolmabahçe’de
Gözlerini kapamış
Bütün dünya ağlamış
Doktor doktor kalksana
Lambaları yaksana
Atam elden gidiyor
Çaresine baksana
Uzun uzun kavaklar
Dökülüyor yapraklar
Ben atama doymadım
Doysun kara topraklar...
GİDİYOR
Gidiyor, rastgelemez bir daha tarih eşine
Gidiyor, on yedi milyon kişi takmış peşine
Gidiyor, sonsuz olan kudreti sığmaz akla
Gidiyor, göğsünü çepeçevre saran bayrakla
Gidiyor, izleri üstün birikmiş yaşlar
Gidiyor, yerde kılıçlarla eğilmiş başlar
Gidiyor, harbin o en korkulu aslan yelesi
Gidiyor, sulhun ufuklarda yanan meş’alesi
Yine bir devr açacakmış gibi en başta O var
Hıçkıran seste O var, sessiz akan yaşta O var
Siliyor ruhunun ulviliği fani etini
Çiziyor ufka batan bir güneşin heybetini
Büyüyor, gökten inip toprağa yaklaştıkça
Büyüyor gitgide gözlerden uzaklaştıkça
Orhan Seyfi Orhon
VE ATAMIZIN BIZE OLAN VASIYETI..
Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
Mustafa Kemal Atatürk 20 Ekim 1927
" MUSTAFA KEMAL ATATÜRK "
M ÜJDELENDIK ATAM, SIZIN ILE,
U LUSUNUN BAŞINDA BIR GAZI PAŞA,
S ULTANLIK DEVRINI, MILLI MÜCADELE ILE AŞTIK...
T ARIHI BAŞTAN YAZDIK.
A NTLAŞMANIN ADI LOZAN`DI
F ATIH SULTAN MEHMED HAN’DAN SONRA,
A TATÜRK’TÜ TÜRK`LÜĞÜN ŞANI...
K AHRAMAN BIR MILLETIN EVLADLARIYIZ, BIZ
E CDADIMIZIN EMANETI, BU ŞANLI BAYRAĞIMIZ,
M ILLETIN KENDI KENDINI YÖNETIMESI,
A NKARA ÇANKAYA’DA 29.EKIM 1923 DEN BERI,
L AIK TÜRKIYE CUMHURIYETI...
A SYA’DAN YOLA ÇIKIP, YILMAYAN, BIZ CESUR!
T ÜRK’LER; TÜRKIYEM!
A NA VATANA, MANEVIYAT ILE KAVUŞTU...
T EK, TEK DEĞIŞTI BÜTÜN DÜZEN;
Ü LKEMIZ INKLAPLARLA, YENI BAŞTAN OLUŞTU...
R AHAT YATINIZ ATAM! EMANETINIZIN BEKÇISIYIZ,
K ULAĞIMIZDA HALA O NARIN SESINIZ;
" NE MUTLU TÜRKÜM DIYENE "....
YAZAN: GÖNÜL CESLI 20.10.2009 SALI MÜNCHEN
SEVGI VE SAYGILARIMLA..
" ATAM IZINDEYIZ "