- 893 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir Yazma Sanatmıdır
Şiir yazmak bir sanatmıdır acaba ? Bu soruyu kendime sorduğumda ilk önce Hayır cevabını verdim. Çünki her insan şiir yazabilir şiir yazmak insanın içerisindeki duyguların dışarı yansıtılmasıdır. İnsanlar genelde özlem duydukları şeyleyere şiir yazarlar mesela sevgiliye, memlekete, Anne ve Babaya veya herhangibir şeye. Genellikle Şiirler aşk üzerine yazılır çünki insan herşeye aşık olabilir. Örneğin ben ne zaman şiir yazarım, duygularımın yoğun olduğu zamanlar herhangi bir şey üzerinde yoğunlaştığım zamanlar şiir yazarım duygular insanın kalp ritimlerini kağıda dökmesi gibi birşeydir. Mutluluk, Hüzün, Sevgi, Nefret gibi şeyler insanın duygularını yoğunlaştırır. Şiirler insanların kişiliklerini yansıtan bir araç gibidir. Bir insan genelde aşk üzerine şiir yazıyorsa sevgiye susamış veya çok sevdiği şeye duyduğu özlemden dolayıdır. Bir insan çoğunlukla Vatan, memleket, Kahramanlık üzerine şiir yazıyorsa bu insanın milliyetci bir kişiliğe sahip olduğunu ve Türk Olmasından kaynaklanan Kahramanlık ruhunun kabarmasından dolayı yazmasıdır. Şiirin yazılması kadar yorumlanması, okunurken de o duyguları yaşamak gerekir. İşin aslıda şiiri yazarken o anki hissettiklerini okuyan veya dinleyen kişininde hissetmesi şiirin içinde kendinden bişeyler bulmasıdır. Ben yazdığı şiiri okurken birşeyler hissediyor ve beğeniyorsam karşımdakininde beğeneceğine inanıyorum. Şimdi bu makaleyi yazarken aklıma geldi ben bir şiir yazacağım şimdi buraya sizde bu makalenin sonunda benim mu makaleyi yazarken ne duygular içinde olduğumu hissedeceksiniz.
Yalnızım Birbaşıma...
Şuan Öyle Hasretimki Sana,
Yalnızım, yapayalnız birbaşıma,
Hayalini kuruyorum gözlerimi kapatıp,
Bir seni görüyorum birbaşına.
Sende yalnızsın biliyorum,
Sende beni düşünüyor, beni özlüyorsun hissediyorum,
Hayalimi kuruyorsundur kimbilir
Sende beni görüyorsundur birbaşıma.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.