- 747 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YARATILAN BÜTÜN VARLIKLAR ONU ANARLAR
Selamlar çok kıymetli edebiyatdefteri üyeleri.
Aranıza yeni geldim.Ama benden bir sıcak defteri buldum.Neden bu defter sayfalarına bir kaç satırda biz yazı yazsak nasıl olur demekle kalmadı ve başladım.
Her hayırlı işin başı Besmaledir.Bizde haydi bismillah diyerek işe başlayalım.
Adını zikrettiğimiz her işe onun adıyla başladığımız.Yerde ve gökte ne varsa malumunuz zerrelerden,kürelere kadar her şey Yüce Rabbimizi anıyor,onu tesbih ediyor.Bizler lisanımızla bunu sylemesek bile vücudumuzdaki,hücreler atomlar bunu söylüyor.bizler farkında deyiliz ama yaptığı mükemmel işlerden anlıyoruz.Toplu iğne başı kadar bile olmayan incir çekirdeği dağ gibi ağacı omuzunda taşıyor.Ufacık bir çam çekirdeği kayaların başına tezgahını kurmuş koskoca ağacı başında taşıdığına göre.Demekki Bismillah diyor.Allahın ismini andığı için her şey ona kolay ve rahat oluyor.Atomlar emrinde koşuşuyorlar.Koyun,keçi inek gibi süt fabrikaları ot yiyip bizlere bembeyaz bir gıdayı taktim ediyorlar.Henüz insan oğlu yeşil ottan süt elde edilebilen bir fabrikayı faaliyete geçiremediler.Hayvan bunu yaptığına göre hayvan bizden çokmu akıllıdır.Buna evet diyemiyeceğimize göre.Bu hayvanı bize hizmet ettiren süt yapmayı onun vücudunda proğramlıyan biri var.
Hemde hayvan bize hizmet ettiğine göre bize çok acıyor,bizim ihtiyaçlarımızı biliyor.Çok kıymetli süttü yapabilmesi için otluyor.Aynı zamanda bir yavru vücuda getirmekle bir süt fabrikası daha kuruyor.Etiyle ,derisiyle,gübresiylede yine insanlara her şeyi ile faydalı oluyor.
Demekki bize acıdığından hizmetlerimizi görüyor.Buna evet diye bilen çıkacağını sanmıyorum.
İkinci bir seçenek daha var ozaman insanlardan çok korkuyor,bundan dolayıda hizmet ediyor.Bana bu gün 20 kg süt vereceksin diyor.O da hemen emri yerne getiriyor.Bu da mümkün olmadığına göre.peki ne olabilir.
Cevabı aklını kullanabilenler ve düşünebilenler için kolay:Yaratıklar içinde en mükemmel varlık olan İNSAN bunları yapamadığına göre,akılsız,şuursuz arı,tavuk,inek vs. bu işleri bizim için yapıyorsa;Allah cc bizleri çok seviyor,aklı ,şuuru olan insan;Rabbisini tanıyıp,kendisine ibadet ettirmek için yarattığı bu insana her şeyi,eşyayı hizmetkar yapıb,bizleri sevdiğini bizlere göstermektedir.Bizi seven,bizleri bilen ihtiyaçlarımız için bizlerin emrine her varlığı sunan ,bizden esirgemeyen Rahmet ve Merhamet sahibi Allah CC bizden istediği ise;
Zikir
Şükür
Fikir dir
Nimeti yerken Bemele çek işte sana zikir
Bu nimetler ri vereni düşünmem,hatırlaman kimden kime niçin verildiğini bilmende fikir,tefekkür oluyor.Bir saat tekkür bir sene nafile ibadete bedel olduğu malumunuzdur.Bu nimetlere karşılık yaratana karşı duyulan sevgi ve muhabbete karşılık yapılan teşekkürler de şükür oluyor.Yani Başta Bİsmillah=Zikir
Yapılan tefekkürler=Fikir
Neticede yapılan teşekkürler,Elhamdülillah demekte=şükür oluyor Rabbimiz de bizden geniş anlamda bunların tahakkuk etmesini istiyor.Bu görüş ve düşüncelerin en güzel uygulayıcısıda elbette kaninatın halifesi Allahın elçisi ve son peygamber efendimiz Muhammed Mustafa(asm)nın hayatta ki yaşantısıdır.Bizlere her haliyle,düşünce ve yaşantısıylada örnek insandır.Allah bütün islama gönül veren gönül dostlarını yolundan ayırmasın.
Kendisine hayırlı kul,
Habibine hayırlı ümmet,
Kur’anı hayatına geçirenlerden ve vatanın ve milletin birlik ve beraberliği için çalışan gerekirse bu kutsallar için canını verenlerden eylesin...
başka bir yazıda ve konuda görüşmek ümidiyle hayırlı bayramları sıhhat ve afiyetler içinde geçirmeniz dileğiyle
Hoşca kalın
Dostca kalın
Edebiyatdefterinde kalın
Osmangazi
YORUMLAR
ALLAH RAZI OLSUN YARATILAN HER VARLIK HAL DİLİYLE ALLAHI ANARLAR YARATILANLARIN İÇİNDE EN GAFİLİYSE İNSANLARDIR EN AZ ANANDA BİZLERİZ ALLAH CİSİM DİLİ VE KALP DİLİYLE ZİKİRDEN ONU ANMADAN AYIRMASIN BİZLERİ ALLAH SON NEFESTE KELİMEİ TEVHİDDEN İMANDAN AYIRMASIN ALLAH SİZİ SEVSİN SEVDİKLERİNEDE SEVDİRSİN KENDİSİNE YAKIN EYLESİN BU YAZINIZDAN DOLAYI ECRİNİ AHRETTE GÖRESİNİZ İNŞALLAH SELAM VE DUA İLE SA.