- 1337 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ĞANGEL(mantı
ĞANGEL,mantı
ğangel(hıngal) yani mantı:)))
Biz ğangel deriz .Sabahtan beri düşünüyorum bir şiir yazayım diğe ama anlatmaya duygularım yetmedi... ğangel için eşi benzeri yok bizde.))) O duygu anlatılmaz yenir sadece.
Kısaca tarif etmek isterim ğangelimizi yani mantıyı... Hamur yoğurulur kalabalığa göre büyük bir nar büyüklüğünde kündeler yapılır. Hamur birkaç dakika dinlendirilir. Oklava ile yufka açılır. Yufka 6cm 6cm kare şeklinde kesilir.fındık büyüklüğünde soğanla ve kara biber ile yoğrulmuş kıyma içine konur. Büyüklüğü yaklaşık olarak bir ceviz kadar olmalıdır, ağzı ustaca bir şekilde kapatılır.suda makarna gibi haşlanır.bizim ğangelin özelliği içine kaynar su dolacak ve sıcak sıcak yerken o sıcak su ağzını yakacak.yanına bir kase dövülmüş az sulandırılmış sarımsak,eritilmiş ve içine pul biberi katılmış sana yağı,ayrıca başka bir kasede yoğurt,sonra tercihe göre dileyen bir tabakta üzerine yoğurt, yağ, sarımsak ekleyerek yer, ama biz ailecek büyük bir tepsi içine döker yerde oturarak cümbür cemaat teker teker yağa,yoğurda, sarımsağa batırarak afiyetle yeriz. Tabi değişmeyen gırgırımız olarak bazılarına su içmesini öneririz ki midesinde ğangele yer kalmasın tamamı bize kalsın.Ben şahsen çatalıma 3er 3er batırırım. sofradaki yağa yoğurda ayrı ayrı batırır yerim.afiyet olsun.
Aslında bizim yöremizde sadece et ğangeli yapılmaz. Et alacak parası olmayanlara değişik tariflerimiz vardır. Mesela bir gariban öğretmen düşünün. Ay sonu gelmiş, parası yok, canı ğangel çekiyor E ne yapacak hemen imdada ucuz ğangel çeşidi olan patates ğangeli yetişiyor. O da yoksa boş yaprak ğangeli, lolo ğangel, çerez ğangeli yetişir. Haaa işin bir sırrı da olmayan etlerle ğangel yapabilecek babayiğit yetenekli bir de hatuna ihtiyacınız olacak.))))
metin vardı (metin vardı)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.