- 1127 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖLOVASI
Abidin GÜNEYLİ-Mersin
Gölovası Adana’nın Yumurtalık ilçesinin bir köyü. Bu köyün özelliği Dertli Kazım isimli bir halk aşığına sahip olması. Adana da çalıştığım yıllarda tanımıştım Dertli Kazım’ı. Her pazartesi günü kendi bahçesinde ve PTT’nin bahçesinde yetiştirdiği çiçeklerden birkaç demet yapar Adana’da sevdiği müdürlere birer demet getirirdi. Bana da her pazartesi bir demet çiçek getirirdi. Bir çayı zorla ikram ederdim. O gün bu gündür hep “Müdürüm” diye hitap eder. Müdürlük bitti derim tamam der ama yine müdürüm der. Mahcup Anadolu insanıydı Dertli Kazım. O zamanlar “Dertli” sadece mahlasıydı. Sonradan mahkeme kararıyla soyadı olarak aldı. Ve Kazım Dertli oldu. Ama herkes onu “Dertli Kazım” olarak tanımaktadır.
Dertli Kazım’ı ilginç yapan tabi ki yazdığı şiirler ve beş tane şiir kitabı ama basının ilgi odağı olması, hakkında yüzlerce yazı yazılması televizyon programları yapılması ölmeden önce mezarını kazdırması. Şu anada mezarı kazılmış durumda hazır. Ziyaretine gelenleri mezarına götürüyor fatiha okutuyor. Bu da nereden çıktı dertli Kazım derseniz hemen analtır.”Benim kimim kimsem yok, bana kim mezar yaptıracak kim dua okutacak. Ben sağken yaptırdım. Gelen giden dostlarımda fatihaları şimdiden okuyorlar.Allah razı olsun” demektedir. Yani dua biriktirmektedir.
Uzun yıllar önce kendi imkanlarıyla sonra resmi kurumların desteğiyle Gölovası’nda aşıkları buluşturan şölenler yaptı. Şimdi resmi kurumlar destek vermeyi kesmişler şölenler de bitmiş. İşte bu Dertli Kazım dostumu dermeğimizden(Mersin Şairler Ve Yazarlar Derneği) Atifet Gezek, Süleyman Kaptan, Haşim Can ve Zehra Üçgül ile köyünde ziyaret ettik. Bizleri öyle sıcak karşıladı ki utancımdan ne yapacağımı şaşırdım. Çünkü hediye olarak aldığımız cezerye’yi aldığım pastanede unutmuştum. Mecburen elimiz boş gittik.
Önce eniştesinin evinde bize börek ziyafeti, arkasından Mesut ve Şükrü Altınkayak’ ların “Balık Restaurant”ında balık ziyafeti çekti. Balıkların kılçıkları temizlenmiş ve kızartılmıştı. Lezzetini anlatmam imkânsız. Ben tadına doyamadım. Yolunuz düşerse uğrayın derim.
Koca bir gün su gibi aktı gitti. Şiir konuştuk. Dertli Kazım’ın evine gittik, aldığı ödülleri, plaketleri gördük. Fotoğraf çektik/Çektirdik. Ben yetkili olsam Gölovası’na bir kütüphane yapar bir odasını “Dertli Kazım Müzesi” yapar bu ödülleri burada sergilerim.
Buradan Dertli Kazım’a, eniştesine, bacısına ve Mesut ve Şükrü Altınkayak’a arkadaşlarım ve kendi adıma teşekkürler ediyorum.
ÇARPITILMIŞ SÖZLER
Tatlı yiyelim tatlıcı para kazansın
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.