- 2968 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
SEVDADA HÜZÜN, HÜZÜNDE SEVDA VARMIŞ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hayatın akışında kelimelerden yollar yaptım kendim... Hayatın, getirdiklerine, zorluklarını inat. En güzellerini seçtim özenle. Kimi uzaklardan seher yeli ile geldi kondu başucuma, kimi karlı tepelerin zirvesinden çığ misali indi üstüme. Hayatın anlamını yeniden yazdım kelimelerle. Yeni bir başlangıç yaptım, onlarla kapattım eski sayfaların yapraklarını.
Kalemim, kimi zaman yalnızlığı, kimi zaman aşk ı, kimi zamanda, hüznü yazdı hep, kimi zaman kelimeler dağıldı toparlayamadım. Tam hayata beyaz bir sayfa çevirmişken mürekkebim döküldü karardı hayat, durdu zaman. İnadına yeni tarihler attım, gelmemiş tarihler, yaşanmamış bir hayat.
An oldu tek kelime anlattı aklımdan geçenleri tıpkı bir bakışın her şeyi anlattığı gibi. An oldu cümleleri cümlelere ekledim olmadı, dolmadı kâğıtlar. Alfabemdeki harfler yetmedi kimi zaman, ne yazsam anlatamadım derdimi kimselere. Damlalarım aktı sayfalarıma o zamanlarda, ellerim tutmaz oldu, gözlerimse görmez. Aklımdan birçok geçti, ama ne ben o birçoklara yetişebildim, ne de birçoklar beni bekledi.
Adımlarım kilitlendi kelimelerden kurduğum yollarımda. Zaman akıp geçti de, bir ben geçemedim zamana inat yol almaktan. İnadına yaşadım hayatın getirdiklerine, sevgimle imzalar attım, bütün zorlukları yazdıklarımda, inadına haykırdım, içimde ne varsa döktüm kelimelerle hepsini. Bomboş kaldı içim, ardından yeni kelimelerle doldurdum gidenlerin yerini.
Kimi zaman virgül koydum yenileri eklensin ardı gelsin diye. Kimi zamansa son noktayı attım yaşandığı yerde kalsın hayat, bir adım bile atamasın diye.
Gün oldu sevda koydum yazımın başlığını, gün oldu hüzün. Sevda ile hüzün birleşti aniden aynı cümlede yeniden doğdu. Ne sevda yarıştı hüzünle, ne de hüzün sevdayla. Birde baktım sevdada hüzün, hüzünde sevda varmış meğerse.
Kimilerinin kuramadığı köprüleri kurdum ben kelimelerimle. Sevgi koydum ayaklarının ismini, yıkılmasın istedim kötülüklere karşı. Güzel ne varsa içinde sakladım. Hayat koydum köprünün adını. Yola çıkanlara yaren olsun, güzel başlangıçlarını yine güzel bitirsinler diye. Hayata inat SİZ YÜREĞİNİZDEN SEVGİYİ, YÜZÜNÜZDEN GÜLÜMSEMEYİ EKSİK ETMEYİN. SEVGİYLE KALIN
YORUMLAR
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
Hüzünle nikah kıydım kendime bir o anlıyor beni birde yüreğim.Hüzündür! Ağlayan gözün, duygularını anlamamı sağlayan, işte bu yüzden nikahım vardır ezelden beri ve taki ebede kadar.
İnsan yüreğinin küçüklüğünden korkulur nice alemleri içine alır.Yeter ki açmasını bilmeli.Tabi ki kapısını.
Hep sempatik ve sevecen gelirdin okuduğum yazılarında. Bugünde bu duygularla buluşturdun sevgil arkadaşım.
Selam ve sevgilerimle.
elemm tarafından 11/8/2010 8:52:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
sevgidamlalarim
çok güzel bir yazı , sevda v e hüznün arkadaşlığı
yazıyı ve yazarını tebrik ediyorum, sevgilerimle..
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
Etkileyici bir çalışma. Kısa gibi görünse de, tam tadında.
Tebrik ediyorum...
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
Tebrikler arkadaşım, beğenerek okumuştum.Kurdeleyi kesinlikle hak eden bir çalışma.
Selam ve sevgilerimle.
sevgidamlalarim
Hak ettiği yerde görmekten mutlu olduğum bir paylaşım dı. Kutluyorum. Sevgilerimle.
sevgidamlalarim
Umarım bu bir veda yazısı değildir. Nedendir bilmem öyle bir duygu uyandırdı bende.
Şairin besin kaynağıdır yalnızlık ve acı. hep onlarla beslenir ve acılara direne direne yenilmemeyi, ayakta kalmayı öğrenir.
Güzeldi yazın, hem de çok...
Sevgilerimle...
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
saygılarımla...
Yeni başlangıçlar da bir gün mutlaka son bulacaktır.Ya ecel, ya da karlı tepelerden inen çığ sonrasında...Buz kesecektir yürek...Yeter ki her şey başladığı gibi bitsin, bitmeli.
Sevda ve hüzün iç içedir.Kardeştir.Ne onunla olunur, ne de onsuz.Acıtmalıdır sevda, kanatmalıdır. Ve hüzünler barındırmalıdır ki içinde o mutluluk hissedilsin.Yoksa sıradanlaşır.Varlığı, yokluğu belli olmaz.Dalmalı gözler derinlere, uykular kaçmalı, yürek sızlamalı bazı bazı.O hüzün yaşanmalı.Ne var ki hüsran olmamalı.Unutulmasın ki; sevgi, her kapıyı açan bir anahtardır.
Çok içten bir yürek sesiydi sayfaya dökülen.Temennileriyle birlikte...
Tebrik ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
sevgidamlalarim
hüzünde olmasa hayat neye yararki...
Allahta en çok hüzünlü kalpleri sever zaten...
sevgiyle kalın.....hüzünle belki....
dua selam....
sevgidamlalarim
Kaç kere okudum yazınızı, bilmiyorum. Her seferinde bir başka yönünü, bir başka duyguyu keşfettim. Ve her seferinde " Zarif " dedim. " Çok zarif ".
Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle.
sevgidamlalarim
Değerli arkadaşım, okurken düşündüm, duygulandım en önemlisi yazdıklarınızı hissettim, teşekkürler bu güzel paylaşım için.
Güzel dileklerinize teşekkür edip, her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.
Hayatınızın sevdiklerinizle mutlu ve huzurlu geçmesini diliyorum, esen kalın, sevgiler.
sevgidamlalarim
Bu gün çok güzel yazılar baskın yapmıştı siteye.
Edebi yazılara doydum adeta.
O güzel yazılardan biri de yukardaydı.
Kutladım arkadaşım.
Takdire şayan bir yazı.
Sevgi ve selamlar.