Hayatın Kendisi Güzel
Hayatın bir deneme yanılma cümlesinden ibaret olduğunu sanmıyorum. Bu mutsuzların, zorda kalanların, bu yarınlara kalma şansı sıfırlananların, bu düşleri yarımda yüzenlerin, bu gemileri alabora olmuş olanların, bu hüzünden hüzün tadanların ortaya attıkları BOŞ BİR LAFTIR diye düşünüyorum...Böyle düşünmekten de çok haklı olduğuma inancım TAM...
Hayatın güzelliği anlatmakla bitmez. Zaten bu güzelliğini ben de betimleyemem, ben de yeterince tasvir edemem. O güç yok bende. Ben ancak görürüm hayatın parlayan, hayatın değişik, hayatın gizemli, hayatın gerçek, hayatın canlı ve hayatın dinamik yüzünü...
Hayat yürüyen bir merdiven gibidir. Basamakları çıkıldıkça panoraması da açığa çıkıyor...
’Hayat her şeyiyle güzeldir’, ’yaşamaya değerdir’ diyenlerin safındayım. Bu cihette ayrılmayı hiç düşünmüyorum. Bu yönde bana verilen koca ömrümü tamamlamak istiyorum. Daha aklımı yitirmedim, daha kalbimle hareket ediyorum...
Bin bir rengine doyum olmuyor. Her mevsimi ayrı bir cennet gibi. Her anı, farklı bir heyecan zamanı. Bir türlü hayatı tam tamına tanımlayamıyorum. Bu da beni hayat karşısında ha bire kamçılıyor...
Ve bize bağlıdır hayatın niceliği ve de niteliği. Biz nasılsak, aslında hayat da öyledir. Bize göre anlam buluyor, bize göre sıfatlar kazanıyor, bize göre kötü tarafını gösteriyor, bize göre iyi yanını sergiliyor, bize göre kumaşının ederini ölçüyor, bize göre davranıyor, bize göre hakkettiğini alıyor ya da almıyor ve bize göre şekilleniyor hayatın kendisi...
Hayatın kendisi, özü mükemmeldir. Durudur toprağı. Havası temizdir. Suyu berraktır. Ateşi yakmayandır. Ve tabiatı uslu bir çocuk gibidir...
...............................
Mehmet Selim ÇİÇEK
6 Kasım 2010,,,09.36
Mardin
YORUMLAR
hayat iyi ya da kötü olarak sunulmuşsa bize sevilmelidir...
hayatta en çok zıt şeyler hoşuma...
mesela normal bir insandan çok deliler,tinerciler vs kişiler hoşuma gider..
mesela hayatta en çok umutsuzluğu severim,karamsarlığa düşkünüm ...
çünkü bunların hepsi bana hayatı öğretebiliyor...
yüreğine ve emeğine selam olsun....
svgler
syglar
slmlar
meselci
selam heval.
ne güzel hayatın zıtlıklarında, gri renklerinde anlamlar çıkarmak ve hayatı anlamak.
saygımla.
yorumun güç kattı satırlarıma, bilesin.
Dediğin gibi
Her şey insanda bitiyor Sevgili meselci...
Yaşamda olduğumuzu hissetmekle başladığını yaşamın
Bilmekle ve "işte bu" demekle başlıyor her şey
Ve devamı da
Yılmamakla yolundan, sözünden, gülümseyişinden
Soluğunun her zerresinde
Her şeye rağmen...
Kutluyorum yazını
Saygımla hep...
meselci
her şeye rağmen
sayfalarımda adını görmek
ÇOK GÜZEL ezgi.
hayat yenilince değil pes edince biter......yaşam acıda verse her saniyesi tadılmaya değer.....yazı sana yakışandı meselci.....sevgiler
meselci
selam tacettin abi. toynak yaşıyor mu, sessiz bu aralar:)
her satırına saygımla.
Zor bir konu işlenmiş dost kalem.
Tepitler doğru ama madalyonu başka yüzü de var galiba.
Selamlar.
meselci
günaydın engin dostum.
hayatın güzel yönünü varken diğer yönlerini konuşmak istemedim.
mutlu olmak varken, mutsuzluk niye gibi.
saygımla.
Bu yazıyı gönülden alkışlıyorum. İnan ben de aynı şeyleri düşünüyorum ve hayatı çok seviyorum. Hele final hayatı daha da bir anlamlandırmış. Tebrikler. Saygı ve selamlarımla..
meselci
selam aysel dostum.
ziyaretin makbule geçti.
saygımla.