- 508 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEREDDÜT ETMEDEN HEMEN OKUYUN:))
insanlarin yaradilisinda olsa gerek, herzaman bir temkin vede tereddüt icinde yasarlar.Bu öyle bir duygudurki ,dogumla basladigina inaniyorum sahsen.insan kendi cocugu olunca ,herseyi daha iyi gözlemliyor vede birebir yasiyor.Düsünün bir bebeginiz var.Kirki ciktikdan sonraki ,halleri icin konusuyorum suan.Karnini doyurdunuz ,yatirdiniz.Ve gece oldu ,sizde yattinizz.Birkac saat sonra ,bebeginizin bir tereddüt icinde kaldigini ,kendi kulaklarinizla duymaya baslarsiniz.ilk önce ufakdan bir aglama alistirma sesleri gelir.Eee eeehh ,yani bu kisa seslerden ,bebegin tereddüt icinde oldugunu hemen anlariz.Acaba ;avazim cikdigi kadar bagirsamdami, anam gelse ?yoksa ee ee diye, yavas yavas ,gaz vererek ,bagzi komik seslerle, kulagini,alistira ,alistira yanima cagirsamdami gelse? iste bu bana göre insan olarak , ucu bucagi TEREDDÜTLE dolu KOCA DÜNYAYA ,ilk adimla duyulan bir tereddütler zincirinin, arkasi yarin kusaginin baslangicidir.Bundan sonrasi ,ic güdüsel olarak ,corap sökügü olarak gelecekdir.
Okul zamanlarinda duyulan teredütlerde bir baska heyecan katar ,adem vede havvalarin hayatlarina diyorum .Bunu bizat yasayan bir talebe olarak.Yazililarda duyulan tereddütler ;off.. off...eger derse iyi calismadiysaniz ,yandiginizin resmidir kesin.Devamli düsünürsünüz ,acaba? DOGRUMU ?YANLISMI? iste o an tereddüt devreye girmeye baslar.KOPYA ceksem mi ?cekmesem mi? ya yakalanirsam? ya biri söylerse?ya yanlis kopya cekersem vede yakalanirsam eve nasil giderim? .... ...iste insanin bu düsünceleri TEREDDÜTTEN baska bisey degildir!!
Meslek secimide, baslica bir TEREDDÜTLER zincirinin ana halkalaridir.Acaba? bu isde basarili olamazsam, kaybolan yillara ne olacak`?..Ya bu isi sevmezsem ,nefret duygularim kabararak ,hergün ise gitmek zorunda kalirsam?..Ya bu meslekden ,iyi para kazanamazsam ,ozaman benimle kim evlenir?...Ya bu meslekle ,af buyrun, boz eccegin kuyrugu gibi ,ne uzar ,nede kisalamazsak ozaman halimiz nice olur.?.bu ve bunlar gibi sorular ,insanin yasadigi ,hayatini yönlendirmedeki duydugu TEREDDÜTLERDiR.
Sira evlilige geldi catti..TATAAAAA, en TEREDDÜTLÜ bir an bence ,Hayatimizin bu evresinde duydugumuz bu his.Ya benim begendigim ,ademi veya havvayi anam begenmezse?..ya cok severde evlenince sevmezsem?..Ya bana veya aileme uymazsa?..Ya elinden kabuklu bir ceviz yenmeyecek kadar pis vede pasakliysa? ANAMMMM eniyisimi evde kaysi kurusu kalmakmi dersiniz?..Ama insan bu tereddütleri yasamazsa bence toplumun temeli sallanir.Her aklimiza geleni yaparsak veya uygulamaya koyarsak, iste hizla kalkar zararla otururuz heralde.
Hani derlerya ;benden bisey istesin, ona gözüm kapali hic tereddütsüz veririm..Ya insanlar bu devirde ,babamiza bile güvenmede TEREDDÜTTE bulunmamiz gerektigini söyleyip duruyorlar.Artik babamiza bile, tereddütlü davranmamiz gerekiyorsa ,ellere ooohhoohhoooo.Tereddüt iyidir ama, yerli yerinde duyulan bu his ,insanlari daha iyi yerlere getirecegine eminim.Suan bendede bir tereddüt dogdu.Acaba diyorum, ben yavas, yavas degilde ,cokkk hizli bisekilde yaslanma yolunda kosarak adimlarmi atiyorum?Yoksa yillarin verdigi yorgunluklar ,artik tereddüt etmeden ,bir bir defileye cikan ,leylek yürüyüslü ,estedikli gozeller gibi ,hayatimin uzunca bir köy yolu gibi uzayan ,engebeli PODYUMUNDA görücüyemi cikiyor. iste buda baska bir tereddüt konusu yani.Acaba yaslanmayami basladik ,yoksa dogdugumuzdan bu yana, hic bitmek bilmeyen AKÜLERiMiZ; artik son kullanma tarihlerinemi yaklasiyor? Hic butür tereddütler icinde kaldinizmi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.