HAS DUR!
“Has dur!”
Haydi ya Allah!
“Ceddin deden
Neslin baban” deyu başladı dünyanın en eski bandosu sayılan Mehteran.
Has Dur; esas duruş, mehter takımı komutu. Bizde bir nevi gündemlere göndermelerde bulunarak has duralım bakalım. Hastir değil ha, “has dur!” Zinhar karıştırmayın altından çıkmayız. Has Tur değil ha, “Has Dur!” Reklama girmiş olmayalım hani!
Ey memleket insanı “has dur!” diyoruz bugün, hazır mısınız?
Gazete başı köşelerinde “analarını da satarlar” dediği için hemen uyarıyoruz “Has Dur!” Haydi, Allah aşkına küfredenler dönsün şaşkına diyelim. Analara edilen kem sözler misli misli iade edilsin. Siz iyi bir köşe taşı olursanız sizi bulacak Mimar Sinanlar çıkacaktır diye bir söz kalmış aklımda. Ama bazı köşe taşları yerlerinde oynamıyor ki Mimarımızı bulalım. Belki bu şekilde ifraz edilen sözler ruhi ifrazata delil olur. Niçin bir ağız iki kulak verilmiş insana; iki dinle bir söyle diye… Bay yazar ya da yazmaz her neyse “Has Dur”mak zorundadır.
Haydi, haydi şimdi tam zamanı tüm memleket “Has Dur!” hadi…
Memleketimizi sevmiyoruz, bu kesin. Sözde bizden üstünü yok ama uygulamada en sondayız. Vergi kaçırmak maharetmiş gibi algılanıyor. Sokaktaki lambaları kırmak, çöp konteynerine zarar vermek, ekilen çimlere basmak, su israfında bulunmak, kaçak elektrik kullanmak, vazifemizi suiistimal etmek, kahvehanelerde pinekleyip zaman öldürmek, kitap okumamak vesaire had safhada… Çöplerimizi gelişigüzel dökmek, devlet malı deniz yemeyen domuz şeklinde bir atasözüne sahip olmak, tribünde yan yana güzelce kardeşçe oturmak varken küfür ve satırlarla birbirine hücum etmek bizde var ne yazık ki.
Çoğaltabileceğimiz o kadar şey var ki. Burada bir has dur çekelim hep beraber:
“Has Dur!” Bu memleket hepimizin çünkü!
M. Şerif İZGÖREN Hocamızın bir kitabında yazıyordu yanılmıyorsam. “Her sene Çanakkale Şehitleri’nin anısına Avustralya ve Yeni Zelanda’dan on binlerce insan tören için Çanakkale’ye gelir. O törenlere bizden de bir avuç memleket insanı katılır. Onların yarısı da turist tavlamak için. Bu güzel yurdu sevmiyoruz.”diye yazmıştı. Burada da bir has dur demek icap ediyor: “Has Dur” vatan evladı!
Yiğit Karan 1,5 yaşındaki Asmin bebeğe bir tokat atmak üzereyken elini havada yakaladım. “Yiğit oğlum, ne yapıyorsun sen bakayım” dedim. Yiğit deniz mavisi gözlerini kocaman açarak: “Baba siz büyüklerde hem dövüyor hem seviyorsunuz. Ben de Asmin’e öyle yapıyorum. Hem dövüyorum hem seviyorum.” Bu sözler üzerine donakaldım. Bir şey diyemedim Yiğit Karan’a. Ağzında sigara ile çocuğuna sigara içme diyen bir toplumda yaşadığımızı unutmuşum. Buradan seslenmek istiyorum bütün anne babalara, çocuklarını ufacıktan da olsa dövenlere, minnacıktan da olsa çocuklarına olumsuz söz söyleyenlere: “Has dur” un lütfen. Her söylediğimiz söz kayda alınıyor körpe dimağlar tarafından, her adımınız takip ediliyor küçük ayaklar tarafından. Bir kamera gibi gözler, cin gibi sözler; beyin ise olumsuz ve yanlış olana endeksli. Kötü örnek teşkil etmek istemiyorsanız lütfen diyorum bu konuda da “has dur” alım bundan böyle.
“Has dur!”
Haydi ya Allah!
“Ceddin deden
Neslin baban” deyu başladı mehteran.
"Eğer dikkatli değilseniz, gazeteler sizin zulüm gören insanlardan nefret etmenizi ve zulmü uygulayan insanları sevmenizi sağlar."der Malcolm X. Bizler de diyoruz ki bize bizim gözümüz ve penceremizle bakmayan gazeteler, televizyonlar yok olsun. Bütün yayın organlarına bir zahmet “Has dur” diyoruz. Bu duruş temsil ettiğiniz halkın duruşudur.
“Afrika’ya ilaç göndermeye karar vermiştik.
Fakat hepsinin üzerinde ’’ tok karnına...” yazıyordu. Bu dizeleri inşa eden yüreğe saygı gösterip bu dizelerin karşısında da şapka çıkartıp “has dur”uyoruz. Tesir altında kalmamak kâbil mi allahaşkına? Yüreğin en hassa kıvrımlarından girip beynimizin en ücra noktalarına değin bizlere etki eden ve bir nevi fırtınalar yaratan, hüzne gark eden bu dizlerin ihtiva ettiği mana karşısında “Has Dur”mamak kimin haddine!
“Has dur!”
Haydi ya Allah!
“Ceddin deden
Neslin baban” deyu başladı mehteran.
Yalana dolana ihanete isyana hırlıya hırsıza kendini beğenmişe ve üstün görene, adam kayırana, yağ çekene, yalakalık edene, mütecaviz ve müfteri olana, çalana çırpana, acize, yetime el kaldırana karşı “Has Dur” ey millet diyorum.
Has Dur bir tavırdır, egemen olana!
Has Dur varoluştur yok olana karşı!
Has Dur itirazdır notadır ültimatomdur nahâk olana
Mehter Takımı, Has Dur!
Eğriye Has Dur!
Kötüye Has Dur!
Destur verildi bir kere
Ey millet has dur!