- 490 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yüksek Ayvanlar - 1
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
YÜKSEK AYVANLAR - 1
Serin suları, billur ırmakları, reyhan yaprakları, verimli toprakları ile tarım şehri.
Dünya üzerinde başka hiçbir yerde yetiştirilemeyen; kiraz, daşik,kaysı, üzüm ve dut ile zirai ekonomide çığır açmış bir şehir.
Dut pekmezi, kaysı marmelatı, pestil ve hesirde ile beyin fonksiyonlarının alabildiğine açık tutulmasını sağlayan ürünleriyle uzak diyarlara çalışkan insanlarını nakleden şehir.
Düğünleri, folklörü, adet ve ananeleri, misafirseverlikleri, sevgi dolu yürekleriyle; "İnsan sevgisinin." Yarınlara umut ışığı olduğu şehir.
Sabırları, şükürleri, kanatkârlıkları, sadakatları ve asaletleri; Seyyit Battal Gazi’den gelen; ilmin alimle, bilginin bilimle buluştuğu şehir.
2000- 6000- 8000- 12000 Kişilik "Ortaklık kuruluşlarının." Amatör anlayışın, profesyonelce şahlanışla birleşip; "Fabrikadan direk halka.", "İmalattan ihracata."; "Kendi işimde kendi milletimin hizmetkârı, mamül madde işlemenin sanatkârıyım." Düşüncesinin hayat tarzı olarak seçildiği şehir.
Yerleşim yerlerindeki planlamanın çok eski çağlara dayandığı tarih ve sanatın iç içe süslendiği şehir.
Göl Dağı, Çiçek Dağı, Yama Dağı, Mamu Dağı, Baydağı’nın Nemrut Dağı ile yemyeşil zümrüt cevheri gibi yan yana sıralandığı şehir.
Sağlık, mülkiye, iktisat, asker, bilim ve teknik, sanat ve edebiyat, siyaset ve devlet adamları yetiştiştirmiş ve ülkeye önemli hizmetlerin yapılmasında mihenk taşı olan insanların liyakat ve sadakat ile ülkesine bağlı insanların adlarından söz ettirdiği şehir.
Mimari yapısıyla geçmişten günümüze planlamayı taşıyan şehir.
>>>>DEVAM EDECEK....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.