- 1584 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Okullarda Söylenen Andımız (3)
VAH BU HALİMİZE VAH
Değerli okurlarım Cumhuriyet Bayramı nedeniyle Tüm Ulusumuzun Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun ve Allah birlik beraberlikten bu ulusu ayırmasın hep beraber bu ülkeye sahip çıkmak temennisiyle yazımıza kaldığımız yerden devam ediyorum.
Değerli okurlar sizlere geçen haftaki yazımda Andımızın beşinci cümlesine açıklık getirmiştim, şimdi altıncı cümlesi olan Büyüklerimi Saymak:
Ne güzel söylemiş Atamız bu cümleyi büyüklerimi saymak evet büyüğüne saygısı olmayan bir toplum ne bir İslam ülkesi nede bir devlet olur olması da mümkün değildir, bir insanın başta kendine saygısı olmalı sonra büyüklerine daha sonra çevresine, topluma, devletine, milletine ve Vatanına saygısı olması lazımdır eyer bunlardan biri veya ikisi noksan olursa o toplumda çürümüşlük başlar ve gitgide insanlar bencilleşir toplumun yerini birey bireyin yerini çıkar alır ki bu bir ulusun çöküşüne neden olan sebeplerin başında gelir.
Geçmişte daha bundan 15 veya 20 yıl öncesine bakıldığında toplumda herkes bir birine saygılıydı örneğin bir eğlence yerinde bile içeriye yaşça bir büyük girdiğinde orada bulunan o kişiden küçük yaşta olan herkes ama herkes ayağa kalkar ona saygısını gösterirdi, ya şimdi öylemi artık gençler yaşlılara selam vermez oldu, saygı dersen sıfır artık genç sadece kendi rahatının peşinde ana ve babasına bile saygısız duruma gelmeye başladı işte en büyük tehlikede burada başlamaktadır, 20 yıl önce Amerikanın Irakta oynadığı oyunu bir hatırlayalım önce kişileri bireyselleştirdi yani bencil bir toplum haline getirdi daha sonra saygıyı ırak toplumunun literatüründen çıkardı yani toplumu ayrıştırdı sonrada bir biriyle çatıştırdı işte bu gün Ülkemiz aynı şeyleri yaşamaktadır bunu birileri kanunla bizlere yaptırmıyor biz birey olarak kendimizi bu hale getiriyoruz neden mi kapitalist düzenin nimetlerinden daha çok faydalanmak için önce bireyselleştik sonra bencilleştik daha sonra saygımızı yitirdik işte beyler sıra çatıştırmaya doğru gidiyor aman dikkat bizler Iraklılar gibi olamayız olmamızda mümkün değil geçmişimize bakarsak bizlerin her hangi bir toplumun esareti altında yaşamamız mümkün değil biz devlet geleneği olan bir toplumu temsil ediyoruz onun içinde çok daha dikkatli olmamız lazım değerli okurlar saygı bir toplumun temel taşıdır saygısını yitiren hiçbir toplum varlığını sürdürememiştir burada çok dikkatli davranmalıyız biz ebeveynler olarak gençlerimize mutlaka ve mutlaka bu değerden ayrılmamalarını öğretmeliyiz yoksa ileride çok geç kalmış olabiliriz hadi gelin herkes kendi ailesinden başlasın eskiden olduğu gibi baba çocuklarını dede torunlarını saygılı bir birey olarak yetiştirmeye başlasın lütfen çok geç olmadan.
Toplumda saygının kalmadığına dair bu gün milyonlarca örnek vermek mümkündür yalnız ben geçen gün belediye otobüsünde şahit olduğum ve bana bayağı ilginç gelen bir olayı anlatmakla ne demek istediğimi anlayacaksınız umarım geçenlerde Alsancak’ta belediye otobüsüne bindim inanın bir an şaşırdım 200 kişilik otobüs tıklım tık dolu ve bütün gençler otururken sanki birileri yaşlı ve engelli vatandaşları koltuklarından kaldırmış gibi, ayakta tek bir genç yok hepsi koltuklarda oturmuş yaşlı ve engelli vatandaşlar ayakta hamile kadınlar ayakta ve o gençler birbiriyle tatlı sohbete dalmış oh ne ala memleket dedirtecek cinsten tek sohbetleri o gün okulda gördükleri ders değil ya sevgilisinden ya bilgisayar oyunlarından yani anlayacağınız bu ülkeye ve insanlığa yarayacak tek bir sohbetleri olmadığı dikkatimi çekti ve birkaç gence ayakta kolu kırık alçılı orta yaşlı bir kişi ve hamile bir kadın için gençler hadi yaşlılara yer vermiyorsunuz yaşlılara saygınız yok bari şu kolu kırık adamla şu hamile bayana yer verin dediğimde kimsenin kılı kıpırdamadı biraz sesimi yükseltince bir iki kişi kalktı o şahıslara yer verdi inanın o otobüste olan gençlerin yerine ben utandım ve kendi kendime şunu sordum biz nereye gidiyoruz, bu gençlik nereye doğru koşar adımlarla yürüyor bu ülkenin hali ne olacak diye düşünerek işte VAH BU HALİMİZE VAH DEDİM inanın sizlerde benim yerimde olsaydınız herhalde aynı şeyi söylerdiniz
Midayet Kara Kıbrıs Gazisi (Şair ve Yazar)