34 CNC 12 MERCEDES
Geçen gün trafikteyiz, Boğaziçi köprüsüne bağlanan yolda, Ümraniye çıkışına girmek için yol almaktayım ve trafik o kadar yoğun ki yol almayı bırakın duruyoruz resmen. Ben devamlı sağa sinyal vererek o yöne geçmek için izin istiyorum araçlardan, tabi buna imkân yok çünkü sürücülerimizde ki bencillik had safhada. Arabada 4 kişiyiz benle birlikte önde bir arkadaşım oturuyor, ardada kardeşimin eşi ve 7 yaşında ki kızı yani yeğenim oturuyor.(yeğenimin adı Zeynep naz ben ona kısaca zeynaz diyorum)Zeynaz sıkılmaya başlıyor haklı olarak trafik hiç ilerlemiyor ve zeynaz”hala uçalım artık” diyor. Ben de “kızım turbo düğmesi bozuk maalesef uçamayacağız “diye espri yapmaya çalışıyorum. Çocuk tam her şeyi öğrenme safhasında en ufak kötü sözü hemen kapıyor çok dikkatli olup sinirlenmemek gerekiyor anlayacağınız.
Hal böyle iken bir siyah jiep sinyal falan vermeden direksiyonu bana doğru kırmış sol dikiz aynamı okşayarak geçiyor, geçmesine ben izin veriyorum çünkü eğer fark etmeyip arabayı sağa kaydırmasam yavaşça sol dikiz aynam bana veda edecek. Bir taraftan da kornaya basıyorum “alooo dikkat et”dercesine ama sağ olsun hiç umursamıyor jeip’in şoförü. Ben yanına yanaşıyorum ve camı açıp bakıyorum nasıl bir şofördür? Şoförümüdür değilimdir diye. Direksiyona iki elle sarılmış önünü görmek içinde kafasını yukarı kaldırmış bir genç hanım var şoför koltuğunda. Diyorum ki “hanımefendi görmüyor musunuz?”Bayan olacak şoför bana öylesine bakıyor ki şok oluyorum? Bakış şu; sen de kimsin küçük insan, ben istediğim gibi yol alırım bu yollar bana ait, ben kraliçeyim sen uşağımsın, ben yüksek dağları yarattım sen o dağda çoban bile olamazsın “der gibi başını çevirip devam etmeye çalışıyor, tabi ki benim de kan beynime sıçrıyor. Kornaya alabildiğince basıyorum ve “bu ne terbiyesizlik, kusura bakmayın görmedim diyeceğine yaptığı küstahlığa bak “diyorum.
O aynı bakışları tekrarlıyor hatta direksiyona daha fazla yapışarak, aynı görmeye çalışır vaziyette önünü gitmeye devam ediyor aslında gidememeye devam ediyor çünkü trafik ilerlemiyor bir türlü.
Ben o kadar sinirleniyorum ki “bu nasıl bir insandır ki, bu arabayı kimden aldıysa hangi şartlarda alındıysa, çünkü önemi yok belli ki alın teriyle alınmamış, ya da hangi anne, baba bu kendini bilmezi yetiştirmiştir ki, insanlara bu kadar tepeden bakma hakkını almış”bunları söylenirken zeynaz huysuzlaşıyor ve “halacığım çocukla çocuk olma gidelim” diyor
Onun lafıyla kendime geliyorum çünkü eğer devam etsem hayatımda ilk defa bir kadını dövmek için bu kadar istek duymadım, dışarı çıkıp onu dışarı alıp dövmek istedim ya! Yok, böyle bir şey, insanlar zıvanadan demek bu şekilde çıkıyormuş. Evet, dayakla bir şey elde edilmez ama bu kendini Mercedes jeip koltuğunda oturup bir şey sanan bu kadına yakışırdı diye düşünüyorum. Doğru, ya da yanlış.
Ve ben kendime sabır dileyerek oradan her türlü manevraları deneyerek sağ şeride geçiyorum ve uzaklaşıyorum. Kendi yollarına gitmek için bencillik yaparak sağ şeridi kapatan tüm sürücülere de hayret diyorum, çünkü o yol bom boş ve boşuna trafik karmaşası yaşatılıyor. Birazcık bencillik yapmayıp insanlara saygı gösterilse aslında bu kadar trafik olmayacağını düşünüyorum.
Ve diyorum ki o bayan her kimse 34 CNC 12 plakalı siyah Mercedes jeip kullanan o bayan her kimse, ona da ALLAH’TAN insanlık niyaz ediyorum. Ve bir hatırlatma daha yapmak istiyorum anlayana tabi ki?
ALLAH! IN TOKADI YOKTUR, BİR VURUR Kİ NERDEN GELDİĞİNİ VE KİM OLDUĞUNU O ZAMAN GÖRÜRSÜN
SAYGILAR