- 519 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİL DUADA GEREK
Dua, yakarış, yakarmak, istemek, niyaz etmek demektir. Tabii ki kimden istemek? Cenab-ı Rabbil Alemin’den. Bir müslümanın en belirgin ve temel vasıflarından birisi de dilinin duada olmasıdır. Müslüman dua ederek her türlü hal ve vaziyetini Yaratıcısına arz eder ve en güzel şekilde yaratmasını diler.
Yüce Rabbimiz de açılan elleri boş çevirmeyeceğini ayet-i kerimelerinde taahhüt etmektedir. Kulunun duasını asla geri çevirmez. Ona icabet eder. Kendisine bir adım gelene O Rabbim’iz on adım gelir. Kendisine yürüyerek gelene O(cc) koşarak gelir. Yani dua ettikçe Rabbimiz bizden razı olur ve bizi himayesine alır. Duadan bihaber olanların da O’nun katında bir ehemmiyeti ve bir değeri yoktur.
Müslümanın en büyük şiarından birisi de dua etmek dedik. Kişi küçük olsun büyük olsun fark etmez her türlü iş ve meşgalesinde Rabbi’nden yardım dilemelidir. Mesela bir işi küçük görüp o iş hakkında haşa duaya tenezzül etmemek büyük felaketlerle sonuçlanabilir. Çünkü her durum Yüce Allah’ın dilemesi ve emretmesiyle zuhur eder. O(cc) dilediği şekilde olaylar yaratır.O’nun bu konuda bir şeye ol demesi yeterlidir. Kul burada Rabii’nin gazabından yine O’na sığınmalıdır. Yine O’na yönelmelidir. Peki bu yöneliş ve iltica nasıl olacak? Tabii ki dua ile niyaz ileolacak. Madden ve manen insan dua ile huzura erer. Dua ruhun gıdasıdır. Fiziksel olarak kendimize ne kadar bakarsak bakalım, ruhumuzu ihmal edersek yani onu dua ile zikir ile beslemezsek insani çöküntü baş gösterir ve kısa zaman sonra bunalımlar, depresyonlar ve intiharlara kadar varan klinik vakalar zuhur eder. Bütün bu olumsuzlıklardan kendimizi nasıl muhafaza ederiz? Söylediğimiz gibi bu ancak dua ile olur. Şöyle bir yanılgıya da düşmeyelim sakın: Bir köşede oturup bir yere çekilip dua etmek değil bizim kastımız. Sebeplere riayet ederek dua etmektir asıl olan. Sebeplere riayet etmezsek duamız makbul olmaz.
Müslüman her işine rabbinin adıyla başlamalı, Rabbinin adıyla ilerlemeli ve işini Rabbinin adıyla bitirmelidir. Kısaca söylemek gerekirse ne duadan uzak kalıp dünyaya dalmalıyız ne de dünyadan el etek çekip bir köşede oturmalıyız. Unutmayalım, dünya ahiretin tarlasıdır. O yüzden dünyaya ahrette gerek olacak olan ürünler ekmeli, dünyayı böyle işlemeliyiz. Cenab-ı Allah hepimizi dili duada, gönlü Hakk’a doğru olan, becerikli, çalışkan ve üretken kullarından eylesin İnşaallah. Hepinizden Allah(cc) razı olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.