- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİRAZ KÜÇÜK YA İDARE EDERSİN!
Ankara’nın varoşlarında doğup büyüyen Adnan, okulunu da burada bitirir. Bir meslek sahibi olmak için devlet memurluğu sınavına girer. Sınavı kazanan Adnan, devlet memuru olur. İlk görev yeri olarak Kayseri’ye tayini çıkar. Daracık evlerde oturmaktan canı çıkan Adnan, Kayseri’de güzel ve geniş bir ev kiralamak ister.
Arkadaşlarıyla boş bir evin olduğu haberini alırlar ve bu evi kiralamak için evin yolunu tutarlar. Kiralık evin sahi Hayri Bey’i uzunca aramadan sonra bulurlar. Hayri Bey, evi göstermek için; Adnan Efendi de kiralayacağı evi görmek için yola koyulurlar. Hayri Bey; dairesinin kapısını açar ve odaları tek tek gezdirir Adnan ve arkadaşlarına…
Adnan Bey, daireyi çok beğenir, daire çok geniş diye içinden sevindikçe sevinir. Kayseri’de daireler genelde yüz elli, yüz altmış metre karedir. Hayri Beyin dairesi ise yüz kırk metre karedir.
Hayri Bey:
“Nasıl evladım, daireyi beğendin mi?” Der.
Adnan Efendi:
“Evet” der.
Hayri Efendi:
“Yeğenim, dairemiz biraz küçük ya herhalde idare edersiniz.” der.
Ömründe bu kadar hiç büyük bir dairede oturmayan Adnan Bey, sevincinden neredeyse göklere uçacaktır…
Hayri Bey, kısık bir sesle, hem dışarı doğru yol alır hem de:
“Yeğenim bira küçük ya idare edersin. Bira küçük ya idare edersin.” der.
31.11.2010
Akdağmadeni
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.