- 5924 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SANAListan
Bilim kurgu filmlerinde robotlarla arkadaş olma, metalleri insanlaştırma vardır,insan insanla değil robotlarla konuşur paylaşır duygu ve düşüncelerini Artık günümüzde buna benzer yaşamlar çoğalmaya başladı. İnsanlar, öylesine etrafı boş görür ki kendine yakın hissetme adına, konuşma, paylaşma ihtiyacını farklı kanallarla giderme yolunu tercih ederler.
Şimdi bilim kurgu olmasına gerek yok; zaten insanlar özellikle gençler sanal alemde çoktan tanışıp kendilerine bir dünya yaratmışlar. Ve bu dünyanın içinde ayrı bir dil ayrı bir inanış , ayrı bir yaşam-bakış var. Öyle ki gerçek ne , sanal ne? Somut ile soyut yaşamlar iç içe geçmiş.
Nedenlerdir sonucu doğuran, bunlar elbetteki sonuçlar.
Nedenlerin başı ise “ biz”e rağmen kurulu sistemin kendini yaşatmak adına kurduğu oyunlardır.
- Sevgi yoksunluğu, öylesine yaygın ki... Çevre sevgisiz insanlarla dolu . İnsanın garip bir doğası vardır biri negatiftir yaşadığı olumsuzluklardan dolayı, diğeri pozitiftir , “ bende olmayan ondada olmasın” oysa ki bende olan her güzellik maddi manevi ötekilerde- onlarda da olsun diye bakmak gerekmez mi?
-Yalnızlık
Gezegenimizde olan, sayısı bilinen, bilinmeyenleri de katarsak milyarlarca insan içinde, tek başına kalmaktır. Yalnızlık beyin yalnızlığıdır da aynı zamanda.
Konuşacak, paylaşacak konulardan yoksun olan insanlar size“ gönül doluluğu” vermez, tam tersi daha çok hissettirir yalnızlığınızı. Tanımadığınız bir tören alanında insanların içinde öylece kaldığınızı, ne tutunacak bir el, ne oturacak bir yer, düşecek alan bile bulamazsınız kendinize…
Böyle bir ruh halidir, insanları sanal arkadaşlıklara sürükleyen.
İnsan beyni öyle bilinmez oyunlar oynar ki kendine bunun farkında bile değildir yada kendini kandırma adına inandırıcılık katar ve inanır. Bu kendi putlarını yapıp ona tapınmak , inanmak gibidir,.
-Korku ve kaygılar;( düzen tarafından bize empoze edilmiş, bir çoğu boş olan)
cesaret bulamaz iletişim kurmaya, kendince gerekçeler üretir çekincelerine.
Ve hiç tanımadığına yönelir paylaşma adına ne olursa…korku , kaygı , bir kaçış belki de kim bilir ...
Sanal bir devir gerçekleşiyor , ütopyalar değişiyor SANALİSTAN doğuyor. Tam da burada insan olmak, insan kalmak, ( ve fakat) kendi içinde gerçekleştirdiği devrimi dışa da yansıtarak, bir dalga misali sarıp , değiştirip, dönüştürerek...
deren bulut
YORUMLAR
Sevgi yoksunluğu, öylesine yaygın ki...SONUNDA.....İnsan beyni öyle bilinmez oyunlar oynar ki kendine bunun farkında bile değildir yada kendini kandırma adına inandırıcılık katar ve inanır. Bu kendi putlarını yapıp ona tapınmak , inanmak gibidir,. ....KONUYU KALEMİNİZ BİR EĞİTMEN GÖZÜYLE GAYET GÜZEL DİLE GETİRMİŞ.KUTLUYORUM.
SEVGİ YOKSUNLUĞU YAŞAYAN GENÇLERİN SIĞINAĞI OLDU SANALLIK..
YALNIZLIKLARINI PAYLAŞMA ADINA DAHA YALNIZ VE DAHA YALNIŞ YAPIYORLAR GÖZLERİMİZİN ÖNÜNDE...
İLETİŞİM KURMA ADINA OLUŞTURULAN HER GEREKÇE GEÇERSİZ VE İÇİ BOŞ VE KOFTUR..
GÜZELDİ YAZI EĞİTİCİ YÖNLERİYLE...
SEVGİYLE..
seninle bir ilkbahar yagmurunda islanmadim aslinda
ve gözlerinin içine hiç bakmadim
hiç kol kola gezmedik yalniz yürüdügüm bu yerlerin
sessiz kaldirimlarinda
ve hiç dokunmadim saçlarina usulca
beraber bir bardak çay bile içmedik
ve nefesini hiç mi hiç hissetmedim
Ama ben sana asik oldum !
bütün çirkinligi ve güzelligi içinde saklamasini bilen bu
sirli camda
kimsin nesin bile bilmiyorum
beni sana çeken sey ne
platonik bile degilsin
hatta seni hiç tanimiyorum bile
ismin mi acaba beni sana çeken sey
ramazanin müjdecisi olan anlamiyla
hayir böyle bir esaret olamaz
bu ask bile olamaz
çözemiyorum
çikamiyorum içinden .
(lütfen benden bir resmi esirgeme ey kendini bilen sahis)
Çagimiz internet çagi bu da internetten camin ardindan asik olan bir adamin hali eyvah ki eyvah!Paylastim:))
Tamda yazınızla örtüştüğünü düşündüm.Saygı ve sevgiler.