- 3105 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Bu ülkede "düşünce " zaten özgür...özgür olmayan " Türklüğe hakaret" :) Kaldı ki artık onun da kanuni maddesi var ama işlevi yok..İşte seni ve bütün sülaleni Yamuğun biri bir dakikada " katil " ilan etti...ne oldu?Ceza mı aldı yoksa ödül mü?:)
Yani 301 kalkınca liboşlar kına mı yakacaklar, bu mudur bu ülkenin sorunu ? Yoksa arkasında daha derin amaçlar mı var bu kıytırık maddenin ki mesella Türkiyenin çimentosu olan Türklük kavramının aşağılandıkça zayıflatılması?
Ne bileyim ben anlamam böyle çok katakullili işlerden Erol ama ..
Hukukun üstünlüğüne gelince hep dediğim gibi, hukuku savunan kurumları kim yok etmeye çalışıyor habire saldırıyor bağırıyor çağırıyor ? Liberalller mi Neoliberaller mi ? vallahi ben anlamam bu işllerden..Vardır saldıranların bir bildikleri..
ve son olarak ;
dinin birey lehine özgürleştirilmesi de çok geniş bir kavram..Mesela Amerika da bile her yıl birçok tarikatları devlet basar, birçok insan intihar eder veya vurulur..veya içeri tıkılır..Hep TV'lerde izleriz..
Amerikada tek resmi dil vardır üstelik 72 millet yaşarken oysa bizde haydi haydi 10 milet..bir dil yetmez ki bize..üçç dört beşş olsun torbamız özgürlük dolsun ikiye üçe beşe "iyice" ayrılallım ki parçalanmamız kolay olsun ..falan filan..hiç özgürlük yok ki bizde...ne olur ki canım bu da olsun..yaşasın özgürlük..
işin komik tarafı tek dilde anlaşamayanların ülkesinde belki ikinci dil olunca anlaşırlar !...neyse..bunu da geçelim..
Ne aptal bu Amerikalılar değil mi uzaya nasıl gitmiişler hayret ki ne hayret !
yani özgürlük öyle geniş bir kavram ki çek çekebildiğin kadar Erol Başçı.
Hele ki bunu savunmak dışardan maaşlı anlı şanlı liboşlara kalmışsa bence biz dükkanı kapatıp şimdiden gidellim.)
İşi uzatmadan al pergeli eline zamanında emperyalistlerin Irağı Araplara paylaştırdıkları gibi başla sen de özgürlük adına Türkiyeyi paylaştırmaya..sol taraf dindar ve türbanlı serbest Türk cumhuriyeti , batı diğer Türk Cumhuriyeti çağdaş ve en fazla başörtüsüne izin var....git Doguya ver oraları isteyen Kürt kardeşlerimize , çık yukarı Lazların başı kel mi yooo..çek bakalım Samsun'nan o yana çizgiyi..dogu Türk ülkesindebirinde hem arapça hem Türkçe okut..Kürt cumhuriyetinde Türkçe ve kürtçe..yukar Türkiyede lazca ve Türkçe..vs vsvs..Ha bu arada diğer talepleri de atlamayalım, çerkesler Boşnaklar falan da talepleri olursa lütfen iletsin..Hemen onları da işleme koyalım!
özgürlük işşte bu..ne güzel bir görüntü olacak ama değil mi?..Bütün dünya " vay be Türkler ne özgürlükçü helal olsun" diyecekler!
Ama biz bunları yaparken öteki bütün büyük devletler "ulus-devleti" pekitirmek için tabiri caizse yırtınacaklar ve yeni kanunlar çıkaracaklar..Ne ayıp..Kınıyoruz vallahi!
biraz akıl ezan artık..hepimizin çolugu çocugu var ve bu gemideyiz..bir dağılırsak kimin adına iyi kimin adına kötü sonuçlar verecek kimse bilmez..yazık olur hepimize..
Hiçbir özgürlük sınırsız değildir..Çünkü sınırsız özgürlük haliyle diğerinin sınırından da geçer..o zaman da tosla dur..dön dur..çene yap dur..
sonu yok..
Yani anlayamadık hala..
Travestiyi değil canım , onu anladık:)
Liboşluk iyi bir şey mi yani, liboşlar liberal düşünceyi mi savunuyorlar?
Liboş olmayanlara ne kalıyor o durumda? Kapitalizm ve marksizm mi sadece? Yoksa harmanı mı hepsinin?
Liboş/liberal saplamam biraz kavramlar üzerinde düşünülsün diyeydi zaten:)
Mesela Sırf emin çölaşan mehmet barlasa liboş dedi diye liboş kavramı travestizim ile desteklenebilir mi, ironiyi tespit edeyim dediydim:)
Şimdi liboş olmayanlar mesela, hukukun üstünlüğünü red ediyorlar anladığım, düşüncenin özgürleşmesini de galiba, "dinin", kurumların gücünün birey lehine sınırlandırılmasını da
tanım gereği liboşlardan başka savunan yoksa..?
Dinin şal gibi örtmesi, mahalle baskısı tartışmaları falan da kimin istediği olabilir ki?
Erol Başçı'nın yorumu üzerine;;
1- Travestilerin aşağılandığını nereden çıkardın? Hiç öyle bir şey demiş miyim ? Yazmış mıyım?
Yazılan sadce liboşların da travestiler gibi iki arada bir derede kaldığıdır.Kİ biraz mizah tarafından bakan bunun sadece siyasi bir durum tespiti olduğunu anlar.Travesti ne demektir? Yarı kadın yarı Erkek değil mi? Yani diğer üyeler mazur görsün ama açıklamak elzem olmuş burada.
Travesti'nin üstü kadına benzer çünkü göğüs "yaptırmıştır".
Altı ise bildiğiniz düpedüz erkektir:)
Liberal de benim bildiğim kadarıyla işin sağında solunda değil merkezinde durur.Benzetilen budur sadece.
Bilmem anlatabiliyor muyum ?
2-Gelelim "Liberalizm" tanımına ; bütün ideolojileri birebir kitap harfleriyle alıp çevirip yapıştırdıgınız zaman hepsi de kendine göre "şahane" bir yol çizerler.Hatta "vay be ne güzelmiş" de deriz çoğu zaman.
Önemli olan teoride "ne dedikleri değil", o görüşü temsil edenlerin "ne yaptığı"dır.
Bilmem bunu da tekrar açmaya gerek var mı ?
Ama özgürlük diyorsanız özgürlüklerin işinize geleni alıp işinize gelmeyenini bıraktıgınız zaman bence ne kavram kalır ne felsefe ve size birşeyler derler, ne bileyim işte liboş miboş artık ne derlerse..
Aramayın halkı direkt ilgilendiren konuları yazan liberal bulamazssınız.Çünkü işlerine glelmez, es geçerler böyle "kendilerini tehlikeye atacak" konuları.
Bilmem bunu da tekrar açmaya gerek var mı ? Ha ama sen suyunu çıkaranlar öyledir diyorsan o da senin görüşün, bize diyecek bir şey kalmaz ki nihayetinde bana göre çok da yanlış bir tespit olmaz Erol Başçı.Yani sonuç oalrak ben kitap harflerine değil adamın yüzüne ve yaptıkalrına bakarım.
3-Ben Liberal fikirleri desteklemiyorum, içinde "sosyallik ve toplumculuk" ile ilgili hiçbir şey olmayan ve bireyciiliği ön plana çıkaran bir düşünceyi desteklemem mümkün değil.
Hele ki bizim gibi halkın açlıkla boğuştuğu ve kültür düzeyinin alt seviyelerde oldugu ve vahşi bir kapitalizm altınd ainleyen geniş kitlelerin oldugu bir ülkede " dur ben kurtulayım da sen ne halin varsa gör" yaklaşımı bana göre değil.
Bu fikrleri destekleyen çok kimse var diyorsun ama Türkiyede Lİberal Parti sanıyorum % 1 bile oy almıyor.
İktidardakiler liberal deme sakın, onlar "SOSYAL ,demokratik ve lak bir hukuk"devleti " için and içmiş kişiler..diyeceğim ama gel de gülme şimdi:)
Neyse..Bu ayrı bir konu ve çok uzar ve zaten bıktık bu takiyye'den.
4-Ve son olarak; Bir yazı yazılmış ve bazı tipteki kişiler izah edilmiş..Artık bu kişiler şunlardır bunlardır dememli bir yazar.Okuyucu da bence kim olduklarını bulabilir.
Hukukun üstünlüğünü savunanların bu ülkenin bütün anayasal ve hukuk kurumlarını her gün aşağılamaları ve hedef göstermeleri, din gücünü bir şal olarak Türkiyenin üstüne örtmeye çalışmaları ve mahalle baskısının tartışıldığı , düşüncenin kendilerine serbest başkalarına yasak olması için sinsi bir baskı uyguladıkları ve medyayı neredeyse tümüyle ele geçirmek üzere oldukları , ve zamanında mlletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılması ve kotaları aşağı çekildiği adil seçim sisteminden bahsedenlern iktidarda oldukları 5 yıl boyunca muhalefetteyken yeri göğü inlettikleri ama iktidardayken bu konuları devamlı olarak sümen altı yaparak pas geçtikleri ve bütün bu yukarda saydıkalrımın herkesçe çok net bilindiği bir ülkede adil seçim sistemini kim getirecek ?
Liboşlar mı ?:)
Onlar şimdi gazeteci Erol Başçı..
Onların bana halkın gündelik sıkıntılarını anlatan bir yazısını zor çıkartıp gösterebilirsin.
Onların derdi ancak kendilerini geren derttir.
Liboş kavramı sanırım Liberal kavramından üretilmiş ve bazı köşe yazarlarımızca dilimize armağan edilmiş bir kavramdı...İlk çıkaran da sonradan kullananlar da bu kavramı aşağılamak için kulanıyorlar bildiğim kadarıyla...
Yukarıdaki yazı da gerçi liboşlar mı travestiler mi aşağılanıyor tam belli olmuyor ama her ikisinin de aşağılandığını farzedelim:)
Liberalizm neymiş bakalım;
"özgürlüğü birincil politik değer olarak ele alan bir ideoloji, politika geleneği ve düşünce akımıdır. Genel anlamda liberalizm, bireylerin ifade özgürlüğüne sahip olduğu, din, devlet ve kimi zaman kurumların gücünün sınırlandırıldığı, düşüncenin serbest bir şekilde dolaştığı, özel teşebbüse olanak sağlayan bir serbest piyasa ekonomisinin olduğu, hukuğun üstünlüğünü geçerli kılan şeffaf bir devlet modeli ve toplumsal hayat düzeni hedefler. Liberal demokrasi olarak adlandırılan bu devlet düzeni, açık ve adil bir seçim sistemi ile birlikte tüm vatandaşların kanun önünde eşit olduğu ve fırsat eşitliğine sahip olduğu bir sistem olarak modellenir."
Bu fikirleri savunanlara liberal deniyor... Liboş ise herhalde bu fikirlerin suyunu çıkaranlara dense gerektir yanlış tahmin etmiyorsam...
Yukarıdaki Liberalizm tarifindeki hususları savunmayan, desteklemeyn çok az kimse var bildiğim kadarıyla.. Atatürkten, askerden, neredeyse bütün siyasi partilerden başlayıp toplumun hangi katmanında sorsanız liberalizmin bir çok yönünü kabulle uygulamaya çalışmışlar...
Ama yazıya baktığımızda bu liberal kavramlar değil de başka hususlar eklenmiş...
Sahi bu liboşlar yoksa Liberaller değil mi?
Ya da Liberalizmin tarifindeki hususlardan kim neye karşı bilip ona göre yorumlamak daha iyi olacak belki de...
Yoksa örneğin din gücünün sınırlandırılmasını isteyenler de, hukukun üstünlüğünü savunanlar da, düşüncenin serbest olmasını savunanlar da şeffaf devlet ve yaşam düzenini arzulayanlar da fırsat eşitliğni adil seçim sistemini savunanlarda liboş oluyor galiba..
Eyvah...
En masum duranı belkide Mutedildalgalı'nın söylediği O.
Hiç değilse duruşuyla saklamıyor kendini. Hala adam gibi cürmüne sahip çıkıyor.
Asıl saklananlar var bu yazıda. hep göz önünde durup da arazi rengi yaşayanlar.
bukalemunları seviyorum Fadıl Hoca...Bi yandan da kızıyorum, bunlara renk değiştirmeyi o mu öğretti diye.
Soysuzluk soylu isimlerinin arkasında kalsada asılları aşikar şükür.
iki tarafı da topa tutmuşsun ama yazıkki hedef sapmış yine benim gördüğüm yorumlarda. :(
iğnesi olanlar alınmasınlar...
selam ve saygılarımla...
İmdi, hal böyle olunca bizim siyasi dönekler de aralarında çeşit çeşit nedenlerden dolayı kendilerince bir mazaret bulup gidip fikirsel şeylerini kestirmişler ve karşı safa geçerek hırçın bir şekilde yaygara yapmaya başlamışlardır.
bunlar her dem cevir kazı gibi dönerler.toplumunda siyası kültürü almayan alamayan cambazlar
güzel yerinde bir yazı kutlarım