EDEBİYAT DEFTERİ ISSIZ ÇÖLDE - II
Çöl ahâlisi can sıkıntısından ve de çaresizlikten ne yapacaklarını bilemez olurlar bu esnada Toynak başlar muhabbete ve devrilirler okurlar söylenilenlerle…
Toynak: Kemal Sunal’ın Tosun Paşa filmi geldi aklıma. Şimdi sahneye çıksak da oynasak nasılsa zaman bol burada. Heeeeyyy millet! Tosun Paşa kim olsun?
Tacettin : Ben,ben,beeen!
Toynak: O zaman Şener Şen’i ben oynarım(!) Bir fıkra size o zaman.
Kızıl derililer üç kişiyi yakalamışlar. Biri temel diğeri Fransız bir diğeri de Alman.Üçünün de belden yukarısını soyup bir kazığa bağlamışlar. Kızıl derili şerif demiş ki:
-Sizi öldürüp derinizi yüzeceğiz ve o yüzdüğümüz derilerinizden davul yapacağız. Ancak sizi kesmeden önce isteklerinizi yerine getireceğiz. Sonra..
Li_la: kıh kıh kıh kıh!!!
Toynak: Kızım fıkranın sonunu bekleseydin.
Li_la: Yok efendim ne gerek var, Temel varsa içinde işin baştan gülmekte fayda var hem daha kumların altını kazacağız vaktimiz yok.
Toynak: De get ya , başka fıkra isteyen var mııııı huu!!!
Kum fırtınasının hafiften başladığı anlardı. Güneş yüzünü saklamış,günün sıcağının yerini kesif soğukluk almaya başlamıştır. Allah bile bu gariban şairlere acımış da 6 ayda bir gelen yağmur bulutları birden göğü sarmaya başlamıştır.
ANSIZIN, bir köşeye çekilmiş aritmetik ortalamalarla uçağı tamir etme projeleri üretmekte,Neslihan YAZICILAR kaybolan yüzüğünün derdiyle ağıtlar yakmakta,Havin Güngör diye diye gariban ufaktan ufaktan uykuya dalmaya başlamıştır.
Bu arada aşırı yorgunluktan bitap düşmüş Şükran AY serap görürken sükût_ve_çığlık Leylaaaa,aahh Leylaaaa! Diye inleyen sesiyle kendine gelmiş su diye avuçladığının bir avuç kum olduğunu görmenin hayal kırıklığıyla istikametini E-Robot’a çevirmiş bütün hırsını ondan almaya başlamıştır.
Şükran AY: Hep senin yüzünden,sana güvendik de bindik uçağa bu mu olacaktı halimiz,ooo Allah’ııımm. Açız,susuz üstelik kalem kağıt bile yok hepimiz öleceğiizzzzz aaa Allah’ımmm..
Toynak : Yav etme,elbet bir kuyu bulur içine bağırırız içinden bir cin min çıkar belki,aaa sabretmek lazım.
Rdemir: Hadi hep beraber şarkı söyleyelim ve oynayalım.Yoksa bu soğukta buz tutarız. Uçak da akşama kadar yansaydı keşke.
Li_la: kıh kıh kıhhh!
Melankolia-fb: Bu durumda bile gülebiliyor halbuki burada ne güzel girilir depresyona.
Aemin: Ne depresyonu yaaa. Keşke bir gül olsaydı da bakıp bakıp şiir okusaydım.
Hale KULOĞLU: Sizi seyretmek ne büyük keyif kuzum.
Melankolia-fb: Yalnız kalmak istiyorum.
Afet Kırat: Ben hâlâ anlamış değilim buraya nasıl geldiğimi,yoksa burası mahşer mi. Yaşarken kimse bindiremedi beni ona zebaniler bindiriyorlar şimdi.
Toynak: Abla tavlada sen ANSIZIN’ı yenince mutluluktan sarhoş olmuştun,kendinde değildin. Bu Havin var ya Havin işte seni o bindirdi.
ANSIZIN: Oh olsun,canıma değsin. Beni,yöneticini yenersin ha,hadi bakalım ayıkla çölün kumunu şimdi.
Afet Kırat: Ahh Havin!
Yaptığından gurur duy ilk taş sanadır Havin
İstersen çile çek dur ister mutlu ol sevin.
Beni bu işe soktun bir ah ederim sana
Artık rüyalarında kavuşursun oğlana…
Havin: Hayıırrr,Güngöörrr Hayııırrrr!!!
Mehtap Altan: Provokasyona karşı site üyelerini korumakla görevli kurul yaptık,dinleyin!!!
Tacettin Yıldırım: Ne zaman?
Mehtap Altan: Şimdi ve Havin kurulun lideridir.
Havin: Beee,been ben mi..Ben yalnız,ben yazık,ben Güngör’süz beni koruyacak yaaa!
ANSIZIN: Kes zırıltıyı be,baykuş olsa senden güzel çığırır.Şimdi bir kurul da ben kurdum,dinleyin. Toynak, toprak mahsüllerini bulmakla görevli kurulun başkanıdır. Arada sağını solunu karıştırır dikkat edin kaybolmasın.Şükran AY,ayın şavkı suya düşmeden su bulma kurulunun başkanıdır. Arzu Altınçiçek de sizin başınızda duracak olan nöbetçi kurulun başkanıdır,işini asanı gömerim.
Neslihan YAZICILAR: Bu anı ölümsüzleştirmeliyim,gülümseyip peynir deyiiinn haddiii!
Rdemir: Peynir mi hani nerde!
Oktay Zerrin: Fotoğraf Bafra’ya nasıl gönderilir fikri olan var mı.
Bir_Küçük_Aşk: Abi at suya gitsin Karadeniz’e diyeceğim ama maalesef su yok.
Yaralım: Ciddi olamazsın kıh kıh kıhh!
Havin : Neslihan Hanım saatiniz var mı acaba,hani biz hangi gün düştük bilginiz var mı , cumartesi randevum vardı onu kaçırmamalıyım.
Neslihan Yazıcılar : Saat mi dur bakayım, olamaz aman Allah’ım saatttiiiimmmmm!!! Oy başıma gelenler ne var ne yok kolumdan düşmüşler boynu devrilesice uçak düşeceğini söyleseydin bari onlara yer verseydim. Oy anaaaammmmm (!)
Afet Kırat : Neslihan,kızım az kendine gel artık yüzük kolye diye diye geçtin kendinden.
Neslihan YAZICILAR: Ama öyle demeyin onlar çok kıymetliydiler,ne hayallerim vardı hepsi suya düştü:(
Afet Kırat : Su mu , hani,nerde hangi suya düştü biz burada susuzluktan ölelim sen git hayallerini sula ayıp kızım ayıp kaybol gözümün önünden.
Havin : (İçinden) İnanamıyorum bir deyimi gerçek sandı,sanırım biri gerçekten yardım etmeli ona. Doktor da yok ki,koca sitede koca dünyadan bir doktor olmaz mı Allah aşkına,yuh olsun deftere!
E-Roboooooooott !!! Doktor bul çabuk Afet Hanım artık seraplarda yaşıyor ne desemk gerçek anlıyoooooooorrrr !!!
Şükran Ayn : Havin fazla rujun var mı ?
Havin : Aaa olmaz mı hangi renk istersin abla,kum rengi mi güneş rengi mi. Abla bu nasıl soru ruj olsa yemiştim çoktan nerden bulayım ruju.
Şükran Ay : Ceyda Hanımda var mıdır ?
Ceyda GÖRK: “Elbet birgün buluşacağız..Bu böyle yarım kalmayacak. İkimizin da âhh…”
Li_la: kıh kıh kıhh!
Arzu Altınçiçek: Allah’ım kırk yıl çölde kalmaya razıyım ama şu iki deli kızı al başımızdan.
Meltemecem: Li_la’ya karışmayın o Hale’nin kuzusu ona bir şey olursa bizi kuma batırıp batırıp çıkarır,batırıp batırıp çıkarır,batır..
Aemin: Takıldı karışmayın düzelir biraz sonra.
Havin : Bir,iki,üç..Bir,iki,üç,dört..Ala ala..Bir iki üç dört...
Şükran Ay: Ne oldu kuzum sayı saymayı unutup unutmadığını mı kontrol ediyorsun,ah yavrum güneş iyice geçmiş başına. Gel de az soluklan şurda..
Havin : Yok abla sayılarla aram iyi de sanki..Abla buraya gelmeden önce boyum 170 idi ama şimdi sayıyorum sayıyorum 1 cm eksik çıkıyor niyekine acaba. Boyum mu çekti yoksa.
Mehtap ALTAN: Evet,evet çekmiş olabilir. Dün gece nasıl ağladığını unuttun mu yoksa,kurumaya bırakınca gündüz olur böyle şeyler takma kafana.
Havin: Yaaa...
Kalimera : Mehtap sen de he...Karıştırma şu çocuğun aklını,zaten bir yerlerde kayıp bir kendine gelsin sonra yap şakanı.
Havin: Ama şaka yapmayın bana düğün çok yaklaştı,ne giyeceğime karar vermem lazım. Az fikir verin siz de...
li_la: Havin...Havin...Sanırım o düğüne gidemeyeceksin...
Havin: Hayır gideceğim işte,o düğünü bekledim bunca zaman,gideceğim işteeeeeee.... hühühühühü,aaaa gideceğim işteeeee:(((
Hayâl_Meyâl: li_la, yapma böyle kızın yüreğine indireceksin bırak da az hayal kursun...
Havin: Cömert ağabeeeyyyy,Cömert Ağabeeeyyy üühühühühühühüh...ANSIZIN amca artık bir çare bulsun,burdan gidelim düğün başlayacak. Güngör geleceekkk aaa ühühühühühühüüh:((((
ANSIZIN: Allah’ım...Şu kızın diline bir çare de artık sussun adak adıyorum ki bu kızın sesi bir gün kesilirse siteyi bir haftalığına tatile çıkaracağım...söözzz.
Havin: Olaammaaazzzz,ayaağııımmm kırıldıı ooofff!!! İğne battııı!!!
Neslihan YAZICILAR: İğne mi,hayır,hayıııırr Havinn sakın ayağını kaldırma benim elmasım olabilir o. Sakın kaldırma ayağını bulamayız bir daha. Geliyorum,kimse yaklaşmasın sakın...Şükürler olsun Allah’ım..
Şükran Ay: Havin! Akrep olabilir yerinden kımıldama sakın geliyorum hemen..
Havin: Akrep mi ooofff,hayııırrr düğüne gideceğiiiim benn düğünee ooff aaaa ühühühühü..
Cömert Yılmaz: Oğlum ne beddua eden şu kıza zavallıma ne oldu akrep mi,yılan mı acaba. Geliyoruz Havin kımıldamaaa!!!
Çöl macerasında her an her dakika yeni bir şeyler oluyordu. Üyeler mahsur kalmışlığın nerdeyse tadını çıkarmaya başlamışlardı. Taa ki akşam olana kadar.
Emine Güner: Yahu geceleri bu çölde ne yapılır ki acaba.
Havin : Korku filmleri anlatılır.
Mehtap ALTAN: Yapma gözünü seveyim , karanlıkta kime sarılacağımı bilemem. Ben gök gürültüsünden bile korkarım.
Emine Güner: Merak etme şeker ben yanındayım ama ben de korkarsam kime sarılırım bilmem.
Toynak: Yahu sen nasıl bir laz kızısın.
Emine Güner: aranlıktan korkan ,ama aramızda kalsın.
Li_la: Duydunuz mu millettttt kıkıkı!
Afet Kırat : Yine ne oldun li_laaaaaaa!
li_la: Bizim kızlar korkuyorlarmış.
Havin: Daha film perdesi açılmadan neler oluyor yahu...Mehtap şu omzuna gölge yapan da ne.
Mehtap ALTAN: Ne o.
Havin: Sanki akrep.
Mehtap ALTAN: Neeeeeeeee Allah ’ım ınga ınga!
Emine Güner: Şuna bak kızım yaprak gölgesi korkma.
Havin : Emine, sen neyin üstüne oturduğunu biliyor musun?
Emine: Kumun.
Havin: Sen öyle san,orası çöl mezarlığı.
Emine Güner: Anneeeeeeeee!
Havin: Hahahahahah yeter bunlara bu kadar,sıradaki ?
Cömert Yılmaz: Yahu bu kız akıllanmayacak,şakaları hep eşek şakası .
Toynak: Boşversene bizim kızlar pimpirikli,beter olsunlar.
Mehtap ALTAN: Küstüm sana havin.
Emine Güner: Ben de hıhhhhhhhhhhhh…
Gecenin de etkisiyle derin uykuya dalar herkes...
(Bu çalışma forum yanıtlarının analizi sonucu oluşturulmuştur.)
Hazırlayan: **Havin_**
Fotoğraf: ANSIZIN
Forumu Oluşturan: li_la
Ve,
Başta ANSIZIN olmak üzere yönetime desteğinden ötürü teşekkür ediyoruz. Ayrıca gerek yanıtlarla,gerek seyirleriyle katılımı olan herkese ayrı ayrı:
Neslihan YAZICILAR,Toynak,Afet Kırat,Şükran AY,Kalimera,Aemin,Rdemir,Oktay Zerrin,Hayal_Meyal,EMİNE45,Mehtap ALTAN,Emine Güner, ya_ley_za,sahra,Tacettin Yıldırım,Zeki Çelik,Bir_Küçük_Aşk,Eli/f,yeğinadnan,Şaren,yaralım,Alpdoğan Akyüz,meltemecem...
Teşekkür ediyoruz...
YORUMLAR
himmm...zaten tahmin etmiştim Havinin suç ortaklığını..Demek resimlerin faiili de ansızın...
Çölde kalınca Kaç dağlarını özlemiştir...Hele derenin kenarında ki kçşkünde yatarken yapğtıkları yazımda mevcuttur..Önemli değil bir daha yazarım:)
Havine gelince;
şimdilik sefasını sürsün tavla maçında verceğim onun dersini...Pulları da beşibirlik diye törenle boynun asacağım ibreti alem için:)
çok başarılı kurgulanmış bir yazı...gerçekten samimimiyeti ve dostluğu ön plnana çıkarmış ki böyle olması her zaman beni sevindirir...Birer çıkalata hak ettiniz kızlar.ansızının hesabına yazdım benden alabilirsiniz.)
bu arada tacettin abiye giysileri çok yakışmıuş elinize sağlık kızlar...ödülünüz ikiye katlandı..
iyi ki varsınız çocuklar sevgilerle..allaha emanet olun...
li_la
yuppiiii çukulataaaaaa
çok teşekkürlerrr toynak :) :)
sen olmasan senaryo bu kadar hoş olmazdı :))
çok güzel yaaa çölden çıkmasak hiç
elleriniz dert görmesin kızlar
öptüm sizi
li_la
bizde öpüyoruz abla seniiii
çölden çıkıp dağa gideceğiz inş :)
havin hepimizi dağa kaldıracak khı kıhh
Bu garip bir mutluluk...Hem gülümseten hem de azıcık hüzünlendiren...
Birliğin eline değen her renk kocaman bir tablo olur eğer istenilirse...
Tıpkı sizin yaptığınız bu tablo gibi...
Bu arada sıkı bir tespit korkarım hem de çok korkarım gökgürültüsünden...
T E B R İ K L E R...
li_la
teşekkürler forum sahibesi :)
ne diyelim gök gürültüsü uğramasın
şehrinize :)
arkadaşlar bir ablanız olarak söylüyorum hepiniz çok tatlısınız. geniş bir aile gibi olduk burada, aranızda olmak beni çok mutlu ediyor, gülümsemeyi unuttuğum anlarda bile güldürüyorsunuz beni. Çok fazla katkım olmadı ama sizlerle olmak güzeldi.
Hepinize mutlu sağlıklı, başarılı yıllar dilerim...
li_la
kıyamam size rahatsız olduğunuz halde
bizimle ilgileniyorsunuz bundan daha büyük
katkı ne olabilir ki...
teşekkürlerr :)
**Havin_**
Öyle demeyin efendim şu bana yazdığınız dörtlük yok mu...Gece nasıl titredim bu acaba gerçekten bela sayılır mı bile dedim..Hakkınızı helal edin olur mu...
Sevgiyle...
Kutladım.
Siteye bakış; kendi içimize bakış gibidir.
Onca ismi bir konuya dahil etmek zor iştir. Konu bulmak da zordur.
Diyaloglar çok kısa olmasa daha da hoş olabilirdi.
Azcık kusur kadı kızında da olur.
Kutladım.
Selamlar. 10 numara.
li_la
yorumunuz ve begeniniz için teşekkürler.
okuduğunuz yazımız
http://www.edebiyatdefteri.com/forum/oku/3797/edebiyatdefteri-issiz-colde-.html
yukarıdaki linkteki forum konusunda üyelerin yazışmaları
sevgili havin arkadaşımızın derlemesi sonucu oluşmuştur.
defter sakinlerinin emeklerinin birleşimidir.
teşekkürler
**Havin_**
Merhaba Sayın Tatlıtürk,
katılıyorum size kesinlikle daha az söz ile daha çok espri olabilmeli. Bizim elimizden gelen bu ama sizin katılımınızla neden daha iyi şekillenmesin. Fena mı olur...
Desteğinizden ötürü teşekkürler..
Sevgiyle.
Segili li_la
Her isme bir ses vererek defterde yazan insanları bir hikâyede buluşturman cidden çok hoş bir fikir ve oldukça keyifli bir çalışma. Emin ol ben de keyifli takip edenlerden biriyim. Ve bir tebessüm armağan etmen herkese, çok şık.
Seni ve emeği geçen herkesi içtenliğimle kutluyorum.
Sevgiler.
li_la
teşekkürler sema enci yükseklikte birinci :)
ben sadece forum konusunu açmıştım
defter sakinleri sağolsunlar yalnız bırakmadılar.
sevgili havin de bu şekilde forumu derleyip bizlere
güzel bir çalışma hazırladı
ve ansızının resimleri
herkese teşekkür ede ede bitiremiyorum valla :)
Eveeet,yavaş yavaş sonuna doğru yaklaşıyoruz. Sanırım bunu yaşlı gözlerle finale ulaştıracağız,ne bileyim ağlayasım geliyor her basamak bittiğinde. Haftaya da son olan 3. bölümü yayına vereceğiz ve sonra artık bayram,tatil ne varsa oralara gideceğiz ama umuyorum ki dağ için daha beter heyecanla döneriz eve.
Valizimi hazırlıyorum şimdi,3 çift yüksek topuklu takunya,3 tane sıkı güneş gözlüğü ve birkaç tane rimel,sürme vs. Kardan adamlara güzel görünelim değil mi bir de ya kısmette kutup ayıları varsa kaçırmamak lazım maaa daha büyük süpriz var kiiiarkası dediğim gibi anca dağ'da...
Bu bölümün girişini okurken yine nefessiz kalmıştım gülmekten ne kadar sıcak,samimi ...Aklıma bir tiyatro düzenlemek geldi bir an. Var mısın li_la tiyatro yapmaya:)
Tekrar tekrar katılım sağlayan,yorumsuz da olsa tebessümlerini bırakan her yüreğe sonsuz teşekkürümle.
Bir kalemin nesi var Edebiyat Defteri'nin sesi var işte...
Daim tebessüm ve de güzel dileklerle..
li_la
bir rüyadayız sanki , uyandığımızda heyecanlandığımız
sonrada oturup ağladığımız ve geçen gün dediğin gibi
''bu rüya hiç bitmese ''
dağ için fantazi çizmelerimi hazırladım kıh kıh ,kürk aldım kendime
ayılar çıkarsa benide onlardan sansınlar :)
tiyatroya gelince neden olmasın...
çölde başladık , galaya geçtik oskar bizi bekliyor ordanda dağa
çıkacağız tüm bunları yaparken tiyatrodan eksik kalmak olmaz :)
valla havin kapıldım rüzgarına ilerliyorum sonumuzu ALLAH hayır ede :)
herşey için teşekkür ediyorum öncelikle bana yer vermiş olduğun
güzel yüreğin için yüreğimden öpüyorum seni
hevale heja sevgiler :)
**Havin_**
Sen has ol ben has olayım,doğrudan başka yana sapmayalım ölüme kadar var mısın rınde:))
Oturalım birgün şöyle boğaza karşı şu final bittikten sonra tokuşturalım kahveleri he mi;)
Sevgimle canım,samimiyetin olduğu yerde olmak ve de samimiyeti yüreğimde barındırmaktan öte güzellik tanımıyorum.
li_la
dost yolunda ölmedikten sonra , yaşamanın anlamı var mı ki?
her zaman dostlumuza kahvelerimizi tokuştururuz
falınada bakacam söz :) :) :)
**Havin_**
Sen oralardan kahveli bir yer ayarla yani Türk kahvesi:)) yoksa gel İstiklal'e gidek:)) Ama Boğaz karşısında çok daha farklı olur,sen anlatırsın ben dinlerim:))
Bayramdan sonraki ikinci pazar:))
li_la
tamam bal damlası ayarlarım gidip o zamana kadar
bütün bildigim yerlerin kahvesini içeyim
bakayım sana layık kahve nerde var :)
**Havin_**
Kahve bahane dost şahane. Telvesini kaçırmadıkları yer olsun zahmet edip de kahve komasına girme olmadı kendimiz yaparız tüp var dimi:)
Evet her zaman olduğu gibi karakterler oldukça canlı..!
Bu işte bir Havin parmağı olduğu belli..! Tabii Li_la'yı da unutmamak lazım destekleri için..!
Çölde açan çiçekler gibi Edebiyat Defteri Dostları--Hepsine kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum--
Emeği geçenlere ve destekleri için yönetime teşekkürler..
li_la
alp seninde iltifatlarını unutmamak gerek demi.
yorumun , yüreğin , desteğin için teşekkürler kano :)
hem tabii lila yı unutmamak gerek derken beni 2. sınıf
vatandaş statüsüne koyduğunu görmedim sanma
intikamım acı olacak :)
Ah Can'larım:)))...valla bir deri bir kemik kalmışsınız ne olucek bu haliniz...benim zaten zayıflayacağım yoktu, diyet yapmam gerekiyordu iyi oldu aranıza aldığınız:))...
hemin de benim yüzümde bir avuç dolusu su var... hepimize yeter de artar bile...vallahi iyi davranın bana yoksa içirtmem yüzümdeki gölden Size su:)))...
ayol benim çenem çölde nasıl olmuş da bu sefer tutmuş kendini ?..kafama güneş mi geçmiş yoksa ne ?.. sütten kesilmiş kuzuya dönmüşüm yahu...yok canımm bu ben olamam...ben konuşmazsam çatlarım bir kerem:))...
ayy çok güldüm ya...sağolun...çok iyi oldu bu forum konusu...artık şiirleri bıraktım forumlarda podyuma çıkıyorum valla:)))
performansımdan ve ilhamlarımdan olursam valla Sizden sorarım ona göre:))
emeği geçen tüm yürekleri sevgi ve saygıyla selamlıyorum...
ve çok teşekkür ediyorum...
li_la
canommmmmm
muhabbetler olmasa , şiirlerde olurmuydu.
muhabbetini esirgeme bizlerden :)
teşekkürler canomm
şiirler ve muhabbetlerde buluşmak dileğiyle :)
Gule
öpüyorum güzel yüreğinden seni çook...
:))) Öldüm gülmekten Allah sizi çok yaşatsın emi.O fotoğraf neydi öyle :))))))) en baştaa.
Ahh e robott ahhh herşey onun yüzünden...! :)))
Havin sayı sayıyorsun yaa orda yine koptum :)) Çekmiş mişş Allahım yaaa..... :))
Sağolun arkadaşlar harikasınız.Ciddi ciddi Oscara doğru emin adımlarla ilerliyorsunuz.
Emeğinize binlerce kez teşekkürlerimle.
Selam ve sevgilerimle.
li_la
biz teşekkür ederiz size :) :)
sevgiler
**Havin_**
Ahh Şükran Hanım...
Sizi görmek ve dostluğunuzu hissetmek,özel bir duygu...Edebi çalışmalarımızda özellikle eksikliğinizi hissettirmeyin olur mu..
Sevgimle daima..
Çöl bile hayat bulmuş böyle bir ekiple.. Tatil için rezervasyon yaptırsam... Gerçekten harikulade bir çalışma olmuş. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.. Sevgilerimle..
li_la
yakında çıkacak olan
dağ maceramıza katılımınızı bekleriz :)