KANLI KURBAN
Üzüldük.. Kızdık.. Hayal kırıklığı yaşadık..
Biri askerimiz, koruyucumuz, milletçe en güvendiğimiz merci.
Biri yardım adının geçtiği en sayılı kurumlardan.
Biri isminden bile ürperdiğimiz o hastalığa yakalanıp da, birde naçar durumda olanların umudu.
Etrafta şöyle sesler..
Ben sana demiştim o keseceğin kurban sahibine ulaşmaz diye! Dedim işte yardım yapacaksan gözünle göreceğin şekilde olmalı diye! İyilik adına baştakilerin refahına refah katmalarına aracı oluyorsun diye!
Birşeylerimiz yara aldı gibi gelmiyor mu..? Ağrıyan yerimizi pek de ciddiye almayıp ileride müzmin bir hastalık olarak karşımıza çıkmasını seyretmek zorunda kalabiliriz gibi gelmedi mi..?
Ben Deniz Fenerine, sen Löseve, o Mehmetçik Vakfına, şu başka bir yardım kuruluşuna bağışta bulunmazsa halimiz ne olur düşünebiliyor muyuz gerçekten....
Neden izin veriyoruz üç bozuk adamın çıkıp da içimizdeki samimi duygulara zarar vermesine. Ruhu, güzelliği, şahsı bozuk bilmemkaç adamın.. 3-30-300 tane, neyse işte o çirkin insanlar çıkıyor diye, neden diğer tümünün yaptıklarını da yok sayıyoruz. Neden içinde bulunduğu tüm kesimi kirli sayıyoruz. Neden çürük elmanın tüm sepeti çürük göstermesine izin veriyoruz..
Memurun biri rüşvet alıyor, salla başı al maaşı mantığı güdüyor diye memuriyeti mi karalayalım?
Namaz kıldığı halde alışverişte hile yapanı görünce dinin emri mi sayalım?
Çocuğunu sokağa atan anneler var diye annelik makamını yere mi indirelim?
Hırsızlar katiller yolsuzluk erleri aramızda dolaşıyor diye insanlıktan istifade mi edelim?
Yapılanlar ilgili kurumun ismi kirleniyor diye örtbas edilmemeli asla. Bilakis üzerine gidip necislerin ayrılması sağlanmalı. Deşifre edilmeli. Önü kesilmeli. Neden o çürük elmayı alıp taa uzaklara fırlatmayalım ki..
Şöyle mi acaba.?
Yoksullar yok olsun demedik ki, parası olduğu kadar yaşam hakkına sahip demedik ki; herkes bireysel yardımını komşusuna, akrabasına yapsın. Zaten en makbulu de buymuş. (?)
Hastalar imkanları nispetinde baksınlar başının çaresine demedik ki, zaten hepimiz çevrede kim hasta ise ne duasını etmekten geri duruyoruz ne hastalığına çare olacak çözümleri aramaktan. (?)
Mehmetçik. Koca devlet arkasında. Bizim yardımımızla mı ayakta duracak. Herkes oğlunu gururla yolluyor ya askere, şu an savaş çıkacak olsa tüm yastıkaltı servet canı gönülden verilir askere. (?)
Komşusu açken tok yatan bizden değildir. (hadis)
Bu sadece mahallemiz akrabamız için miydi.. Komşu iller, komşu ülkeler girmiyor mu bu komşulara..
Birlik ve beraberlik diyoruz sürekli..
Acaba sürekli söylediğimiz için mi beyinlerimizdeki anlamını yitiriyor..?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.