SÖZDE DEĞİL ÖZDE CUMHURİYET
SÖZDE DEĞİL ÖZDE CUMHURİYET
Ey en güzel saltanat, ey en güzel yönetim şekli şanlı cumhuriyet, selam sana taa uzaklardan, selam sana 2010-dan. Bundan seksen yedi yıl önce 29 Ekim 1923-te ayak bastığında ülkemize dindi bütün özlemler nihayet. Sanaydı o uğraş, o savaş, o akan kan. İşte o günden beri ülkemde yüzü gülüyor insanların. İşte o günden beri özgürlük sözde kalmıyor.Cumhuriyet artık sözde değil özde yaşanıyor. Hürriyetten bir destan kahramanı gibi bir masaldan bahseder gibi bahsedilmiyor.eşitlik ve demokrasi rüyadan ibaret değil. Yüz yıllardan sonra ilk defa çarşıda pazarda, yolda, okulda, evde en önemlisi de vicdanda yürekte yaşanıyor hürriyet onca yaşanamamışlığın acısını çıkarırcasına. Ve sen cumhuriyet yine sen, gelişinle yaş yerine kan akan gözlerin yağmurunu dindiriyorsun. Öyle bir geliş ki bu, en büyük bayram yaşanıyor yurdun dörtbir yanında. Bu sefer sevinçten, huzurdan ağlıyor gözler.
Sen gelene kadar ne acılar yaşadı bu millet.
Oysa Tüm acılar sana kavuşmak içinmiş demek. İlk defa hür irade konuşacaktı, ilk defa halk varlığını devlet mercilerinde hissettirecekti, ilk defa bir kral bir padişah ya da onun hanedanından biri gelip oturamayacaktı tahtına umarsızca, hiçbir hesap sorulmadan, hiçbir yargı yapılmadan.artık halk konuşacaktı, artık padişahın değil halkın dediği olacaktı. işte bu senin farkındı cumhuriyet. İşte bu sendin işte bu senle gelen demokrasiydi. Artık ne padişah yetkisiyle açılıp yine o istediğinde kapatılan göstermelikbir meclis vardı ne ferman, ne de töre. Artık yasa vardı, kanun, hak adalet, eşitlik vardı her konuda. Artık hukuk vardı ve bu hukuk kuralları herkes için aynıydı. Sonundadenildi ki, bu ülke içinde yaşayan bir günlük bebekten seksenlik nineye kadar herkes insan ve herkes kanunönünde eşittir.
Ne mutlu ki seni yaşayabilenlerdeniz cumhuriyet. Ve senin için canlarını feda eden dedelerimize sonsuz minnet borçluyuz. onların torunları olmaktan mutlu ve onurluyuz.
Sen minicik bir tohumdun toprağa atılmayı bekleyen cumhuriyet.bir gün gelecek büyüyecek serpilecek, devleşecektin. Birgün gelecek uğruna yüzbinlerce can feda edecekti kendini. Sen bütün açmazlara, bütün suskunluklara inat özgürlüğü, barışı, demokrasiyi eşitliği haykıracaktındünyaya. Sen monarşileri, oligarşileri susturacak, sen tüm geçmiş zamanlara meydan okuyacak, temel taşları yerinden sarsacak ve sen padişahlara kafa tutacaktın. Sen yüreklerde kanayan özgürlük bayrağını dalgalandıracak,yıllardır Sızlayan yüreklere merhem olacaktın.
Zaman seni yaşatmak için hızla geçti. Sen artık minicik bir tohumdan oluşan koca bir çınardın. Meyvelerinse binbir renkliydi. İsteyen istediğini seçer, beğenmediğini elerdi. İşte artık gün senin günündü. Tarih 29 Ekim 1923 gününü kaydediyordu.artık sonsuza dek senin saltanatın sürecekti. O gün kuşlar en güzel şarkılarını söyledi semada: ” Cumhuriyet” dediler hepbir ağızdan. O gün çiçekler sen kokuyordu o gün her şey cumhuriyetti. Artık ne kan ne de göz yaşı ıslatacaktı toprağı. O gün artık en büyük bayram coşturacaktı yeryüzünü.
Bugün tarih 2010 ve sen ilk günki tazeliğinle kalbimizdesin. Dedelerimizin MUSTAFA KEMAL ve arkadaşlarının bize emanet ettiği gibi yarınlara tertemiz ve en güzel şekilde bırakacağız seni. Çünkü herkes yaşamalı seni. Bir daha kan dökülmemeli. Kadrin kıymetin en güzel şekilde bilinmeli. Sadece bize emanet edildiğin şeklinle yetinilmemeli. Senin için yani kendimiz, ülkemiz VE gelecek nesiller için en üst seviyeye ulaştırmak en büyük hedefimiz olmalı. Biz, bu toprakların gençleri,bugünün küçükleri yarının ise yöneticileriileriye attığımız her adımda sağlam basmalı ayaklarımız yere. cumhuriyete yakışır şekilde olmalı tavrımız. Biz Türkiye cumhuriyetinin genç nesİLLERİ, gittiğimiz her yere cumhuriyeti de götürmeliyiz gönlümüzde. Bize aziz şehitlerimizin ve baş kahraman MUSTAFA KEMAL’İNbıraktığı bu hazineyi en güzel şekilde muhafaza etmeliyiz.
DİLİMİZDE VE GÖNLÜMÜZDE HEP AYNI SLOGAN, YKOŞAR ADIM GİTMELİYİZ YARINLARA. “sen çok yaşa, sen hep yaşa cumhuriyet…”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.