- 1275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHTE BUGÜN : KAHREDİCİ BİR BELGE
27 Ekim 1913
Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Sofya ateşemiliterliğine atandı...
O günlerde biz Alamnlarla müttefiktik. Ordumuzun islahı işini onlara havale etmiştik.
Almanlara her şeyimizi adeta teslim ettiğimize göre, onlara güvenmemiz gerekmez mi?
İşte bu kritik soruya çok önemli bir belge ile cevap vermek yerinde olur:
Bu belge Sofya Ateşemiliteri Mustafa Kemal’den gelmiştir.
Hükümet yetkilileri ne yazık ki bu belgenin gereğini yapmamışlardır.
Balkan savaşlarını nasıl kaybettiğimizi gün gibi ortaya çıkaran bu belge şudur:
Balkan savaşları bütün şiddeti ile devam ederken Alman subayları ordumuzu ıslah için gelmişler ve kolları sıvamışlardı. Başlarında da Goltz Paşa vardı.
Mustafa Kemal, Kurmay Yarbay rütbesi ile Sofya’da ata-şemiliter olarak görevli iken 6 Aralık 1914 tarihinde Harbiye ne-zaretine bir rapor gönderir. Almanlara ne kadar güvenilebilece-ğini veya güvenilemeyeceğini bu rapordan öğreniyoruz. Musta-fa Kemal Balkan savaşlarının tarihini yazmakla meşgul bulunan, Bulgaristan Genel Kurmay Başkanı General Fiçev’i ziyare-te gitmiştir. Kendisi Mustafa Kemal’e şunları ifade etmiştir:
“Yaptığım harp planı başarılı bir şekilde tatbik olmuştur. Çünkü ben Osmanlı Genel Kurmayı’nın harp pla-nını ve askeri harekatının bütün inceliklerini öğ-renmiştim. Bunların tamamı saklıdır.
Bana bilgileri veren Alman Subaylarıdır. Özellikle Goltz Paşadan çok faydalandık. Savaşın ve askeri hare-katın tamamı süresince, Osmanlı Genel Kurmayı-nın günlük düşüncelerini ve bütün savaş mıntıka-sında hergün toplanabilen kuvvetler ve bunların durumları hakkında düzenli bilgi alıyordum.
Berlin’deki askeri ataşemiz, Almanlar tarafından günü gününe aydınlatılıyordu.”
Buyurun burdan yakın....
Almanlara güvenerek Osmanlı devletimizi nasıl ateşe attığımızın resmidir...
------------------------------
HİLELERLE ÇANAKKALE İSİMLİ KİTABIMDAN ALINTIDIR...
Ekrem Şama
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.