- 621 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Sayın Kültür ve Turizm Bakanı, Bu Beton Leşini Neden Kaldır mıyorsunuz?
Nevşehir ili Avanos ilçesi Aktepe Köyü Muhtarlığı sınırları içerisinde bulunan Zelve Vadisi’nde, bir seneden daha fazla bir zaman önce, Açık Hava Müzesi’nin girişine, betonarme bir yapı dikilmek istendiğini gazetelerden okuyunca 2009 yılı Ekim ayında bölgeye gittiğimde yazılanların doğru olup olmadığını bir de gözlerimle görmek istedim.
Maalesef söylenenler doğruydu. Hem üzüldüm, hem de sinirlendim. Tepkimi belirtmek amacıyla internet ortamında bir de yazı yazdım. Avanos Belediyesi’nin inşaatı mühürlediğini öğrendiğimde ise memnun oldum ve ümitlendim.
Aradan geçen bir senelik zaman sonunda bu yapının ortadan kaldırılmış olabileceğini sandım. Öyle ya bu kadar tepki çekmiş olan bir şeyi, o çirkin görüntüyü Kültür ve Turizm Bakanlığı tutmaz diye düşündüm.
Ancak yanılmışım. 16 Ekim 2010’da Zelve’deydim ve geçen zaman süresi içinde hiçbir şey değişmemişti. Bütün çirkinliği ile o betonarme yapı, gelen giden ziyaretçilere sırıtıp duruyordu.
Zelve birinci derece sit alanı. O nedenle oraya bir çivi çakarken bile uzun uzadıya düşünmek gerekir.
Sit alanı içindeki evine ufacık bir değişiklik yaptığı için birçok vatandaşımız hapis cezasını çarptırılırken aynı şeyi yapan devlet olduğunda hoş mu göreceğiz?
Yabancı turistler buraya beton seyretmek için değil, tarihi yerleri görmek için geliyorlar. Çünkü betonarme yapının onlarda âlâsı var.
Sayın bakan, bu çirkinliğe artık bir son verin!
Bürokrasi engelliyor, filan gibi mazeretlerin arkasına da sığınmayın.
Gönderin oraya bir buldozer ve bu ucubeyi ortadan kaldırın.
Çünkü bu ayıp hem size hem de bize…
YORUMLAR
Duyarlı bir yüreğin serzenişi.
Teşekkürler. İnşallah düzeltilir yanlış.
Yorumlar da güzeldi.
Selamlar.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Teşekkürler.
İnşallah hepimizin ortak katkılarıyla bu yanlıştan dönülür.
Selam ve saygılarımla.
Ömer Bey, Tabiat Varlıklarına karşı duyarlılığınız için öncelikle teşekkür ediyorum. Çevresine ve ülkesine bu derece duyarlı insanlarla yaşadığımızı bilmek beni ve konuyla ilgili tüm meslektaşlarımızı oldukça mutlu ediyor. Bu tesisin yapımıyla ilgili çıkan haberler sırasında o bölgede bulunduğumdan ve özellikle mesleğimle ilgili olmasıyla alakalı olarak şunu belirtmek isterim ki o bölgedeki Taşınır Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Müdürü Sayın Mevlüt Coşkun beyefendinin bu konuyla ilgili son derece hassas ve titiz davrandığıyla ilgili sizi temin ederim. Geçirdiğim bu süre içerisinde çalışmalarını ve hassasiyetini çok yakından izleme imkanına sahi oldum.
Bahsettiğiniz beton yığını görüntüsü, yapı bittiğinde o bölgenin doğal görünümüne uygun tek katlı modern ama doğasını inkar etmeyen insana layık bir tesis ortaya çıkarmış olacak. Aksi düşünülemez zira bölge bir sit alanı ve Dünya Tabiat Varlıkları Koruma bölgesi içerisinde olduğu için herhangi bir şekilde hiç kimse kendi kafasına göre bir çivi dahi çakamaz. Bu anlamda zaten son derece titizlikle seçilen küçük bir alandan bahsediyoruz. Yapı, Devlet kontrolü altında ve profesyonel bir çalışma.
Bu yapının yapılmasıyla ilgili yakın zamanda bilinçli çıkarılan sansasyonel haberler, bu tesisin yapılmasıyla ilgili rant kaybına uğrayacak bölge insanı ve rantiyeci bir kaç zihniyet böylesi haberlerle kamuoyunu yanıltma ve polemik çıkararak mevcut kazanç kapılarının kapanmasına mani olmak, hiç değilse bir müddet daha keyfini sürmek yani özetle kendi keselerini milli çıkarlara tercih etmek sebebiyle çıkartılmıştır yazık ki. Evet, yapım aşamasındaki bu tek katlı son derece modern ve bölgeye yakışır tesisin yapımına mani olabildiler şimdilik. Bu sebeple bu beton yığınının yeniden yapımına geçilmesi için mevcut sorunun hukuki neticesi bekleniyor. O bölgeye gelen turist yoğunluğu Türk Turizminde önemli bir paya sahip ve maalesef bölgede bu gördüğünüz beton yığının dışında bitmiş kullanılabilir bir tesis de yok. Düşünün bir tuvalet ihtiyacını bile görebilecekleri bir tesis bulunmuyor. Bu tesis bittiğinde tesisin gelirleri tamamen bölge turizmine Devlet kanalıyla aktarılacakken rantiyecilerin barakalarda yaptıkları gayet iptidai ve Türk insanını son derece kötü ve 3. Dünya ülkesi imajıyla kötü bir görüntü ile lanse eden kimselerin orada Türk insanını temsil ediyor olmasını bende tercih etmem doğrusu.
Bu yapının fotoğrafta arka planda görünen peribacalarına olan uzaklığından tutunda onların görüntülerini engellenmeyecek şekilde herşey mimari olarak son derece ciddiyetle düşünülerek hazırlanmış olduğundan emin olmalısınız. Saygımla...
Ömer Faruk Hüsmüllü
Öncelikle değerli yorumunuza teşekkür etmek istiyorum. Değerli zamanınızı ayırmışsınız.
Ancak görüşlerinize saygı duymakla beraber katılmadığımı da maalesef söylemek zorundayım.
Ben 17 senedir oralara her yaz tatilinde giderim. Bazen yılda iki kere gittiğim de olur.
Tuvalet ihtiyacını giderecek bir tesis olmadığını söylüyorsunuz. Hayır var. Çünkü defalarca o tuvalete gittim ve kötü de değil.
Savunduğunuz görüşlerin benzerini daha önce de birçok yerde okudum.
Katılırsınız veya katılmazsınız, bilemem ama ben hâlâ fikrimde ısrar ediyorum.Bu çirkinliğe bir an önce son verilmesini diliyorum.
Saygılarımla.
AYnısı tarihi caminnin yanındada var..konya ereğlide yıllardır duran iğrenç inşaat zaten çürümüş...ama adamlar mahkeme yoluyla duduruyor yıkımı...hukukumuz berbat..adaletimiz berbat ve insanınmız eyyamcı tembel...daha neler vada söylemeyeceğim...
Ömer Faruk Hüsmüllü
Değerli yorumunuza teşekkürler.
Maalesef söylediklerinizin hepsi doğru, ama gene de yılmadan gerçekleri haykırmak gerekiyor.
Selam ve saygılarımla.