Kağıda Dokunan Kalem Kibritten Daha Büyük Yangın Çıkarır
Kağıda dokunan kalem kibritten daha büyük yangın çıkarır…
Bir yerden geliyorum,
Hesapların olmadığı
Bir yerden geliyorum
Kurşunların olmadığı
Irci!!! Irci!!!
Ve ses yüreğime dokunuyor. Sokakların arasında kaybolmuş bir ruh arıyorum. Hesapsız, zamansız ve mekansız… Arıyorum fakat köşe başlarında silahlar doğruluyor üzerime, namlularından sözler dökülen. Sözler ki yüreğime dokunan sesleri eriten…
Tıkamaya çalışıyorum kulaklarımı, ardıma saklanan öfkelerimi de alıp kaçmaya çalışıyorum, karanlık set oluyor… Kaçış neyden ve nasıl? Bilmiyorum, sadece ardıma bakmadan kaçıyorum. Öfkelerimi sürükleyerek peşimden kaçıyorum…
Sözün, sözlerin ve seslerin olmadığı bir diyara kaçıyorum. Zihnimi kurcalayan sorular ve ardı arkası kesilmeyen acılar bırakıyorum ardımda. Ayaklarım yoruluyor ve yığılıyorum bir sokak başında. Ve aklıma geliyor;
Huftera hufte key koned bidar!
Uyuyan uyuyanı nasıl uyandırsın! Çalınmışken ruhlar bedenlerden gizlice, kim anlayacak derdimden. Namlular kusarken ölüm, saklanıyorsa insanlar zihinlerine taktıkları gömleklerine, küfürler savrulurken siretlere susuyorsa arsızca dimağlar, kim uyandırır bu yürekleri, kim anlar bu dertten…
Ne diyordu Hz. Pir “Gel ne olursan ol yine gel”; gelmek… Lakin “ol”up gelmek. Ne olduğun önemsiz ancak bir şeyler “ol”mak… Var mısın yok musun demiyorum, “ol”dun mu “ol”madın mı?
Kağıt ol, kalem ol, kelam ol, ateş ol… Yak gönülleri, seni alıp götürenleri… Yak ki uyansın ruhlar. Kelamın yetmezse ateşe kibrit ol, kibrit yetmezse kalem ol, dokun kağıda ve sürükle peşinden alevleri “ruhlara” değsin ateşin… Değsin ki nakşolsun “ateş” ruhlara ve ruhları çalan yalanlara… Ateşin söndürsün namluları, ateşin sondürsün yalanları, ateşin söndürsün hesapları ve ateşin hükmetsin “hükmün sahibinin” emrine…
YORUMLAR
Sayın Huruf,
son derece çekici bir nesir tebrik ediyorum. Dili kullanışınız, kelamı bir yerden alıp kanatlandırıp götürmek istediğiniz sona erdirişiniz son derece keyifli.Birtek takıldığım şu iki kısım oldu: "Huftera hufte key koned bidar!" ve "ırci". Benim ve çoğunluğun anlayamayacağını düşünerek dipnot gibi yazının sonunda ne anlamlara geldiğini açıklamanızı tercih ederdim. Tebrik ve saygımla...
huruf
Ayrıca değerli yorumunuz için teşekkür ederim.