Benim uğurum saydığım dört yapraklı gonca gülüm var
Benim uğurum saydığım dört yapraklı gonca gülüm var …
Bazen hepimizin hayatında bir dönüm noktası olmuyor mu? Bende öyle sürprizlerle dolu güzel bir güne uyandım… Üstelik bu gün aynı zamanda doğum günümdü 21 Ekim…
Ancak öyle bir ruh haliyle uyandım ki, kıyıda köşede toplanmış tüm hüzün ve sıkıntılarım yüreğime topluca misafir gelmişti… Gidin bu gün hiç te müsait değilim desem de dinlemediler…
O ruh hali içindeyken gözlerimde toplanmış sağanak halinde bir yağmur boşaldı…
Eee; nede olsa mevsim sonbahar… İnsanın hüzne gark olması için fazla bir şey yapması gerekmiyor…
Bir yandan ütü yapıyorum, bir yandan da dilimin ucunda; “ Bu gün doğum günüm ve sen yanımda değilsin.”diye mırıldanıyorum…
Aslında gönlümün dileğini; sessizce duyurmak istediğim bir mesaj var dilimin ucunda… Ama çocuklarım hiç oralı olmuyorlar…
Bu ruh haliyle biraz sitem biraz kırgınlık biraz da bir başımalığımla; gözlerim ıslak ıslak akşamı yaptım..
Bir ara dalmışım işlere Tam doğduğum günü, yalnızlığımı unuttum derken kapı çalındı ..
Açtım!!! Kapıda duran ve elinde bir demet gül; güllerin dördü kırmızı gonca, biri beyaz gonca ile bir çiçekçi…. Bir an şaşırdım ama kendimi toparlamam uzun sürmedi tabii ki… Tabii benim sulu gözler durur mu? Başladım yine gözlerimden aşağı sicim gibi yaşlar akıtmaya… Bu defa yaşlarımın sebebi mutluktandı… Güllerin her birindeki etiketlerde ayrı ayrı çocuklarımın ismi yazıyor, ama yalnızca büyük kızımın ismi yok ? Küçük kızıma; “ Aleyna bak annem, ben mi göremedim?” diyebiliyorum sadece… O da bakıyor; “ yok anne” diyor Eee; anasının kızı hiç te renk vermiyor…
Biraz küskün hemen kalkıp interneti açtım… Büyük kızımla konuşuyorum:” Annem, kardeşlerin çiçek göndermiş bir senin ismin yok” diye sorguluyorum. O da beni neden unutmuşlar diye sitem ediyor, oradan buradan konuşurken akşamı ettik... Ben ne zaman artık kalkayım desem bilgisayarın başından türlü bahanelerle tutuyor beni Hollanda’daki kızım…
O sırada biz ana kız sohbet ederken; oğlanlar ellerinde pasta, üzerinde yanan mumlarla yanıma geldiler… Pastanın üzerinde benim bir geçlik resmim!
Nasıl mutlu oldum anlatamam… Hani insanın ölünceye kadar unutmam dediği anlar ve günler vardır ya Öyle günlerden biriydi benim için… Meğer büyük kızım; kırmızı gonca gülüm, organize etmiş doğum günümü…
Teşekkürler yavrularım… Dilerim Allahtan sizin evlatlarınızda sizin gibi hayırlı evlatlar olsun… Gonca güllerim benim hep gonca kalın ve hiç solmayın ALLAHIMIN rahmeti ve bereketi sizlerle olsun, sizi hiç sıkıp bunaltmasın hayatınızda, hep güzellikler olsun hayatınızda. Keşke ile başlayan tüm dilekleriniz gerçek olsun…
Sizleri çok seven beyaz gülünüz anneniz
Gönül A. ADİGÜZEL..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.