- 2674 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PAVYON KADINI
Hayat öyle acimasizki,kimsenin gözünün ya$ina bakmiyor.Kimine kavun yediriyor kiminede kelek.Nezaman ba$iniza ne gelecegi belli degil bu ucsuz bucaksiz hayat denen asörtük olguda.Olgu diyorum cünkü, hayatin ba$ka tarifini $uan bulamadim.Arasam belki bulurdum ama,istemiyorum .Azönce TV nin birinde bir filim seyrettim.Nerdeyse yil olmu$du filime bakmayali.internet daha cazip geliyor benim icin.Bo$bo$ zamani öldüreceme, yazip ciziyorum ve okuyorum.Kendimi geli$diriyorum,ya belkide gönlümü egliyorum.Cekilmez olan hayati bir nebzede olsa cekilir hale getirmek icin yapiyorum bunu.
Ba$a dönecek olursak ,filimde kalmi$dik.Filimin icerigi toplumumuzdaki kanayan yarayi anlatyiordu.Aslinda kaderinin esiri olmu$mu desem,yoksa hirslerininmi,yada nebileyim bir tanim bulamiyorum bu duruma.Filmin konusunu biraz özetleyeyim sizlere isterseniz.Filimde pavyondaki bir hayat kadiniyla evlenip ,Ailesinin yanina getiren bir adamin hikayesi anlatiliyordu.Dedigim gibi yili gecdi dizi bakmayali ve, bu diziyi ikinci görü$ümdü bugün.Tam olarak ba$dan sona bakamadigim icin, nekadar dogru ,nekadar yanli$ yazarim ,onuda bilemiyorum ama ,bildigim tek$ey iCiM YANDI!!..Kizlarim biraz anlattilar filimin konusu hakkinda.Bugünkü seyrettigim bölüm yetti fikir edinmeme..
Adam ünlü bir tüccar zannimca.Cevresinde hatri sayilir birisi yani.Taninmi$ bir Aile sizin anlayacaginiz.Bu adamin erkek karde$i bir kizi sever ama söyleyemez.Askere gider gelir.Geldikden sonra bu kiza ,kücük mektuplar yazar ve gönderir.Kizda mektuplari alinca zannederki,ba$roldeki adam bana A$IK ve haber yolluyor.Malesef karde$idir msjlari yollayan,lakin kiz bunu bilmez..Bu böylece sürer gider.Ailelerde farkina varir olayin.Fakat ba$roldeki adam degildir msjlari yollayan.Kabak onun ba$ina patlar ve karde$i cildirir.Kendi sevdigi kizi abisine kapdiramaz..Neyse iyice dillenir bunlarin evlenecekleri..Konu kom$u evlenecekler gözüyle bakarlar..Ve birgün bu adam pavyondan bir kadina A$IK olur ve onunla gizlice evlenir.Aslinda bu filimin konusu ayni labirent gibi,nerden cikacaginizi bilmiyorsunuz,ba$dan seyretmediyseniz eger.Benim anlatmaya calisdigim filim degil,icerigidir.Bugünkü bölümde pavyon kadinini adam alir ve Ailesinin yanina getirir.Hepsi adama kar$i cephe alir.Böyle a$alik bir kadin namuslu bir Ailenin icine nasil girer? dü$üncesi sarar dilleri ve yürekleri.Herkes kar$idir bu pavyon kadinina..Hayati zehir etmek icin ellerinden geleni yaparlar, kadini yildirip evden kovalamak icin.ilk tepki etrafdan gelir.Konu kom$u o Aileyle irtibati keserler.i$cilerinin i$den cikmalari icin zorlarlar..Yani anlayacaginiz adam pavyon kadinini almi$ ve belayi ba$ina sarmi$dir..i$te bundan sonra ba$liyor benim kendi capimdaki yorumum..
Diyorumki Allah korusunda ,o pavyon kadini bizlerden biride olabilirdi!!..anamizda olabilridi!bacimizda olabilirdi! kizimizda olabilirdi..Bu nasil bir Dünyadirki ,dü$ene birde biz vuruyoruz? Sözüm onaki bu bir filim amenna.Gercek hayatda böyle olaylar cok biliyorsunuz.Peki bu kadinlar pekmi ho$nutlar acaba, etlerini pazarlamaya ve kendilerini para gibi bozdurup,bozdurup harcamaya?Onlara sordularmiki böyle bir hayati isterlermi diye?Hic sanmiyorum ,akliba$inda olan bir insan asla böyle bir yola ba$vurmazdi.KADER!!! desem,aranizdan birisi diyodur $imdi ;kendi elinde kaderine yol vermek..ozaman kadere imani inkarmi etmi$ olurlar acaba? bu konular beni a$ar ama;e$inden ayrilmi$,meslegi olmayan,parasi olmayan,kendine güveni olmayan,ailesi olmayan,aydan gelmi$ gibi ortada sap gibi kalan bu kadin, kaderinin pe$inden nasil gitmesin haa söyleyin bakalim..Kaderimizde iki yol var diyoruz.Sana dü$ünme yetenegini vermi$ yaradanim amenna.Fakat bu ortada yanliz ve korumasiz kalmi$ kadin kime siginsin?.Evinin kirasini nasil ödesin?cocuklarina nafakayi nasil getirsin?..iki kereden fazla ba$ka birinin kapisina gitse ;AHA DUL AVRAT YUVAMI YIKACAK!!eee noldu $imdi ordan kovuldu..ac kaldi ve yiyecek ekmegi yok.ister yanliz olsun, isterse cocuklari olsun, bu kadinin hayatini sürdürmesi icin yemesi icmesi lagzim geliyor..Kom$unun kapisi yüzüne kapandi, bir haftada 2-3 defa geldi diyeeeee..eeee istikamet bakkal cakkall..manav diyemem, Kasap aslaaa..cünkü lüks pe$inde degildir bu madur kadin..sadece istedigi cocuklarinin ve kendinin karnini doyurmak ve sicak bir yuvada uyumak..Gidip Ali beyin bakkalinin önünde durdu bakdi camekana..Bakdi bakdi ve ic cekdi..iceri girse ve veresiye bir$eyler istese;PARANMI VARR?? NASIL VERECEN??? sorusu gelecek hakli olarak bakkal tarafindan..Elini yüzüne alarak sirf cocuklarinin karnini doyurmak icin girer bakkala.Bakkalin yüzüne bile bakmaya gücü yokdur parasi olmadigi icin.Utana SIKILA sorar;bir$eyler alacagim ama param yok,hesaba yazsanizda sonra ödesem!! O anda sanki Ali beyin gözünde bir parilti görünür gibi olur.Yada kadin huylandigi icin öyle zanneder..Adam kem küm desede, verir kadina istediklerini..günler gecer ve kadinin aldigi yiyecekler biter.Halaa parasini verememi$dir.Tekrar belki ayni dükkana gider veya ba$kasina bu böylece sürer.Ha bu arada olanlar olur,parayi ödeyemeyince kadina igrenc teklifler gelir..birinde yok,ikisinde yokkk ücüncüsünde yokkkkkk,dörde gelince,, coluk cocuk ac kalir ve mecburen kaderine boyun eger EVET!! der, zavalli bicare ortada kalmi$ bu aciz kadin..Nerden biliyorsun diye soru gelirse akliniza TÜRK FiLiMLERi SAGOLSUN deyim..eminim abartma yokdur ya$anilmi$liklari oynami$dir ünlü ünsüz sanatcilarimiz..Cevremizdende duyariz tabiki..gizli kapakli oynanan oyunlari..
Birgün gelir ve böyle yolda ilerleyen KADININ ADI ; KÖTÜ KADIN!! olur..onlarla yatarken cok iyi kadindir,fakat mahlelerine ta$inmaya,kom$u olmaya ortak olunca bu kötü dedikleri aciz kadinlar, kiyametler kopar.Yer göge kapanir.Sanki bu kadinlari AYDAN almi$lar, Dünyaya gelincede havadan a$agi para$ütle birakmi$lar..Kadinlari bu yola dü$üren o a$agilik yaratiklar namus abidesi kesilerek cevredeki isnanalari ki$kirdirlar..Bence burdaki amac o kötü kadin dedikleri zavallilarin birgün dillerinin cözülüp, kendilerini eleverecekelerinden korkmalaridir.Tabi onlar Aile babasidirlar,bu kadinlarda pavyonlarin mezesidir yaa.O cihettedden karisina kizina coluguna,cocuguna kemlik bula$dirirlar ve kendi yollarrina onlarida döndürürler diye dü$ünüyorlardir, zannimca.Aslinda biz toplum olarak hep önyargida israr ederiz.Kendimde dahil olmak üzere böyle insanlari görünce kemlik gelecek diye korkarim..öyle bir olay ya$andi benim cevremde..Yanliz ya$ayan bir kadin ve kizi vardi..E$imin dükkani var ve bilirsiniz dedikodular cabuk duyulur.E$imin anlatimiyla duydum, o kadinin o yolun yolcusu oldugunu.Bana arada selam verirdi kadin, korkardim onunla konu$unca,cevremdeki insanlar ba$örtülüyümde bana yaki$dirmazlar diye dü$ündüm..Aslinda korkum cevremizdeki erkeklerdi..Aha onunla gezip tozuyor, ,,oda o ayaklardan asiyor derler,, diye kadina yakla$amadim.Bahsi bile olmayacak bir cüzzi miktar para kar$iliginda ,kendini kulandirdigini duyunca $ok oldum yeminle..Deyim dedim;sen utanmiyormusun? ne adi bir insanin.Senin gururun yokmu? el kadar kizin var ve ona ÖRNEKSiN!! Hicmi dü$ünmüyorsun kizini? oda senin yolunda giderse kolay para kazanma ugruna.Kadini tanimadigim icin fazla yakla$amadim..Cevredeki erkeklerin aralarinda konusarak 20-30 euro gidiyor demeleri cigerlerimi yakdi.Burda Türkiyeden ayri bir sistem var.E$i,i$i olmayan insanlara parasal yardim yapyiorlar,Cocukluda olsa ,cocuksuzda , ev kira yardimi yapiyorlar..cocuk parasida aliyorlar. EEE BEEE GERiZEKALI KADINNNNN!! ne demeye adini kötüye cikartiyorsun.El kadar kizinin gelecegini karaliyorsun.Akildan zannimca biraz fukara gibi gördüm kadini..Cevredeki insanlar hakkinda salak sakat konu$unca anladimki, kadinin kafasinda var ve, olayi idrak edemiyor daha...Emin olamadigim icin ,kar$isina gecince bana tavri ne olur? demekden kendimi alamadim.Ahh ahh bu toplum baskisi varya BABANIN BEKiNi YESiN EMii..Kadina anlatsaydim yanli$ yapdigini ,belkide kadin yolun ortasinda bana kar$i cikacakdi.Evime alamazdim korkuyordum.Biryerde bulu$makdanda korkdum laf söz olur diye..Sokak ortasinda kadina fikrimi belirtsem,kadinda bana; SANANEEE !!SEN BENiM ANAMMISIN??? BABAMMISIN? yosam BACIMMISIN? dese,benimde depem atsa, avrada bagirsam NE OLUR BiLiYORMUSUNUZ? aha Kadin gurbetbacinin kocasiyla yakalanmi$ ve gurbetbaci kadinin agzinin payini veriyor!!!..eminim böyle bir laf cikardi.i$te bundan korkdugum icin agzimi acamadim ama, tavir aldim istemiyerekde olsa..Onu gördükce yol degisdim..Ya bana kizman ,kadin o kadarmi dü$mü$de gidip ellerin gavurlariyla,kendini bilmez babasi ya$indaki adamlarla birlike olur.ALMAN DEVLETi PARASINI VERiYOR!! KiRASINI ÖDÜYOR!!COCUGUNUN PARASINI VERiYOR!!! SORUYORUM SiZE BU NEEE? BU NEEE?.. kendi kendimize hem yazip, hemde oynuyoruz hayati.Perde kapanana kadar dirlik yok kimseye..
Son olarak o filimdeki pavyon kadinina öyle bir acidimki ,Allah kurtarsin o durumdaki insanlari.Cevre tarafindan damga yemek,her gittigin yerde göz önünde olmak,nefretle bakilmak , insanlarin en adisi gözüyle bakmak, insani öldürür arkada$lar..Böyle insanlarin ZIVANADAN cikamsina sebep olur..Egerki onlarida icimize almayi kabul edebilsek, ne adilik kalir ,nede pislik..O insanlari biz tetikliyoz belkide.Farkinda olmadan hayatlarinin aki$ini degi$tiriyoruz ama, umrumuzda degil..Böyle insanlarin cocuklarida damga yemi$ olarak hayata adim atiyorlar..gelecekde birgün yollarina ta$ gibi cikiyor..Allahim yar ve yardimcilari olsun in$allah..TOPLUM OLARAK BÖYLE DÜ$KÜN iNSANLARA,BABALIK;;;ABiLiK;;;BACILIK;;;ANALIK yaparsak ne dengemiz bozulur ,nede insanlar arasina sinif konulur.
Egerki züfiyare dokunduysam affola..umarim yanli$ anla$ilmam..Seyrettigim filim cigerimi közledi ve duygularimi sizlerle payla$mak istedim..yillar önce Almanyaya ilk geldigimiz günlerde gecimsizlik cekerken hep aklimda TÜRK filimleri vardi,NiYEMi??? evden kacmayi yada bo$anamyi dü$ündügüm anda ,CO$KUNUN filimlerde neler yapdigi geliyordu aklima..Dul kadinlarin hayatlari gözümün önüne geliyordu ve bogazima düglenen dügümleri yutamiyordum..Belki ailem bana sahip ciksalardi, bu hallere gelmezdim.Evden ayrilirsam bende onlar gibi olacagim korkusu icimi sarmi$ ve sesimi kesip, kaderime boyun egerek ,bana verilen hayatdaki rolimi oynamaya cali$dim yillarca.$uanda cok güclüyüm ve kendime güvenim var.Gelgelgelelim özümde öz.gözümde ya$ ve benligimde ben kalmadi..Genclik yillarim heba oldu.Ke$ke analar babalar evlatlarinin arkasinda olsalar, onlara destek dursalar,asla böyle olaylar gelmez bu madur kadinlarin ba$ina.Deger bilmezlerin elinde oyuncak gibi saga sola vura kira harcanan zavalli canlarin yaralarini anca ANASI ,BABASI VE SEVDiKLERi sarar.Allahim kimseyi bu yollara dü$ürmesin ve bu yoldaki insanlari kurtarsin..aminnnnnn..saygilar.
YORUMLAR
Sizi uzun zamandır güzel yazılarınızdan ötürü tanır gibiyim.
Gerçekçi ve samimi bir sitiliniz var. Gurbetçi oluşunuz yazılarınıza aynen aksediyor.
Bu gün de çok çok güzel bir yazı yazmışsınız.
Neden az okunmuş ve az yorumlanmış?
Çok uzun olduğundan.
En azından burada asacağınız kısmı özetleseniz durum değişik olurdu.
Birazda duygu yükleyin. Bir olayo anlatan gazete küpürü gibi olmamasına özen gösterin. Çok çok daha güzel kaleme alabilirsiniz bu harika konuyu.
Saygı ve selamlar.