Alkolsüz Terbiye
Alkolsüz Terbiye
Zina ne ki alkol daha günah...
İnsan önce bir donuyor.
Önce şu soruyu soruyor insan kendine: İslami akış yeşil otel projesi düşündüğümüz gibi islami şartlara uygun olarak konseptlere sahip mi?
Son yıllarda Türkiye genelinde islami otellerin sayısında artış oldu. Bilhassa istanbul’un merkezi ilçelerinde bu otellerin ismi çok sık duyulur oldu. Konseptlerinde alkol yok. Hal böyle olunca otelin içinde bar da olmuyor. Restaurantlarında yemek yerken Coca-cola veya Osmanlı şerbetlerinden içiyorsunuz. Odalarında kaldığınızda minibarlarda limonota, redbull, Coca-cola ürünleri, çikolata ve osmanlı şerbetleri.
Otelin lobbysinde bulunan Gazetelikte; Zaman, Vakit, Yeni Şafak... Çok nadir Cumhuriyet gazetesi bulabilirsiniz. Otelin içinde mescid var. İsterseniz odanıza seccade isteyebiliyorsunuz. Resepsiyonu arayıp kıblenin yönünü de öğrenebiliyorsunuz. Tespihler otelin hediyesi... Eğer ki otelin bulunduğu yerde camii uzaksa; resepsiyon sizi arayıp ezanın okunduğunu bildiriyor. Ezan okundu servisi. Uyandırma servisi sabah ezanıyla birlikte.
Otelin balo salonu İslami şartlara uygun yapılmış. Haremlik-selamlık düğünler için balo salonu ikiye bölünebiliyor. Yatsı namazı vakti düğün yarıda kesiliyor. Otelin mescitinde toplu namaz kılınıyor. Namaz bittikten sonra düğün kaldığı yerden söyleşi ve ilahilerle devam ediyor.
Tabi bu arada yemekli düğün; önce ordöv tabağı (alkolsüz yeniyor) ardından ara sıcak börek. Ardından bonfile ve son olarak karışık Türk tatlı tabağı ve düğün pastası...
(Yahu peygamber efendimizin bir hadis-i Şerif’i geldi aklıma: Yemeklerin en kötüsü, tokların çağırıldığı, açların çağırılmadığı düğün yemeğidir...)
İslam dinini yaşamak ve yaşatmak. Bu otellerin kuruluşu böyleydi.
Temellerinde besmele var... Otellerinde alkol satışı yok. Kuran kurslarının etkinliklerinde odalarını çok ucuz bir fiyata veriyorlar... vs, vs...
Buraya kadar her şey güzel...
’’Aklıma bir şey takıldı aga?’’
Geçen gün farkında olmadan kız arkadaşlarımla (islami konsept) alkol satmayan otele gitmişiz.
Resepsiyona geldik. Bize iki kişilik oda. Evlilik cüzdanı (aile bağı sorulmadan) oda fiyatını söylediler... 240 euro.
Neyse... Odaya çıktık. Minibarı açtım alkollü içecek yok. Odası servisini aradım. ’’Otelimizde alkol satışı yoktur beyefendi’’ cevabını aldım...
Alkol yok zina serbest. Sadece şu var; zina yapmaya gelenlere oda fiyatı 240 euro. İş gereği veya tatil için gelenlere daha düşük bir ücret.
İnsanların alkol içmesinin önüne geçmeyi başarmışlar otellerinde.
Peki zinanın önüne geçemezler mi?
Dedem bana masal anlatmasın! ’’Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı’’
Siz, siz olun... Alkol satmayan otellerden sakının!
Koray Demirkılıç
YORUMLAR
Elbette alkolsüz otellerin eleştirilecek bir çok yönü vardır ama bu sizin gibi zinayı hafife alan bir insanın yapacağı bir iş değil ,helede o otele zina maksadıyla gitmişseniz gerçekten feci bir şey . bir atasözüde benden;" Elin gözündeki çöp yerine kendi gözümüzdeki merteği görsek" daha iyi olmaz mı.
Sevgili Koray; bu bir sömürü yöntemi.
İnançlı kesimden para sızdırmanın arayışları.
Çok dikkatli olunmalı ve onların ticari hataları ile günahlarını Gerçek Müslümanlara mal etmemeliyiz.
Yapılan tamamen ticarettir.
İslamda ibadet de kabahat gibi gizli yapılmalıdır.
Çok mühim bir konuydu kutladım.
Yazın da iyi planlanmış.
Siteye sık uğra. Özlüyoruz. Gerçi facem den izlemeye çalışıyorum seni.
Çok değerlisin.
Allah'a emanet ol kardeşim.