S......
.....
YORUMLAR
Öncelikle şunu belirteyim. Çok fazla eleştiri yada yorum yazmadığım bilinir. Dikkatle okudum yazıyı ve yazı hakkında yazılan yazıları. "Eleştiri yada yorumlar" demedim, özellikle. Çünkü yazılanlar, yazılmış ve imzalanmış bir öykü için sanki eksik kalmış taraflarına iliştirilmesi istenen ekler gibi duruyor önümde. Belki bana kızacaksınız! Ama lütfen daha dikkatli okuyun, öyküye değil de, öykü için yazılanlara getirdiğim bu eleştiriyi.
"SEVMEK BÖYLE BİR ŞEYMİŞ" isimli öykü, edebi bir metindir. Gerçek yada Kurgu olması olasıdır. Burada yapmamız gereken, Okuduğumuz bu metni edebi anlamda inceleyip, kendi eleştirel bakış açımızdan yorumlayıp değerlendirmemizi diğer okuyucu ve yazara sunmak olmalıdır. Sanırım ancak o zaman sanatsal bir sürecin bir parçası oluruz.
Sevgili Toynak... Kendine has bir Üslup ile kaleme aldığın öykü takdire değer. İçerik ve boyut yönünden okuyucuyu yormadan okunabilmesi, ' Başlangıç-Gelişme-Sonuç ' yapılanması ve güncel konuşma dilini samimi olarak yansıtması çok güzel. Ancak, 'yazın kuralları konusunda biraz daha titiz olunabilirdi' diye düşünüyorum. Tabii, bu benim kişisel görüşüm. Asla bir Eleştirmenlik iddiasında değilim.
Sonuç olarak, öykünü çok beğendim. Tebriklerimi kabul et lütfen. Saygı ve Sevgiyle.
Böyle aşk mı olur abi ya!:( Ben hiç birşey söylemeyeyim en iyisi. Sevgilisine ulan diye hitap edecek sevgili de ona gül derecek. Yok artık. Kim istiyosa ona gitsin en büyük lütfu çekip gidip adamı azad etmesi olur bu saatten sonra. Böyle genç kızlar mı yetiştiriyoruz artık. Tamam haklarını yedirtmesinler kimseye ama böyle edepsizce konuşmalar nereden çıktı.
Kulak kabartmakla bu kadar net yazmışsınız Toynak Bey, küçük hanımın durumu feciymiş dün gece. Allah, şerrinden sizi korumuş. :)))
asran tarafından 10/24/2010 9:29:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Önce şiiri okuyacaktım, baktım hikayesi var. Ben de önce yazıyı okuyup, öyle şiire döneyim dedim dostum...
Evet bu yazdıklarına göre delikanlı % 100 haklı ammaa bu madalyonun görünen yüzü, ya öbür yüzü nasıldır? Masada yarım saat oturmakla ya da kızın o anda ki tavırları ile haklı haksız veya delikanlı çok seviyor, kız az seviyor kararını vermek bence yanlış...
Keşke bir de kızcağız gitmeden onu da oturturup dinleseydin dostum.Bakalım o neler anlatacaktı?
Ben her zaman madalyonun öbür yüzünü de görme taraftarıyım...
umarım sen bunları yazarken onlar tartışmayı tatlıya bağlamışlardır...
Sevgi ve saygı ile...
Aşk paylaşamamak, yanındayken bile özlemek, biraz da koyusundan nazdır. Tiryaki bilir zararını sigaranın ama bırakamaz çünkü bağımlıdır artık. Aşık da kusuruyla sever. Bağlanmıştır bir kere.. Laf aramızda ben ve eşim ciddi ciddi aşık olarak evlenmiştik. Tebrikler. Şiirinizi de okuyacağım. Saygılar..
Aysel AKSÜMER tarafından 10/24/2010 1:30:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Japon düşünür Masumi Toyotome sevgiyi üçe ayırmış; Eğer, Çünkü ve Rağmen. Delikanlının sevgisi en güzel olanı yani Rağmen sevgi." İnsan, bir şey olduğu için değil, bir şey olmasına rağmen sevilir" diyor düşünür, Rağmen Sevginin açıklamasında.
Kahramanlar ve yazar aynı olduğu için şiirinize yaptığım yorumun yazınız için de geçerli olduğunu düşündüm. Her ikisi de - şiir ve yazı - çok güzeldi. Kutluyorum yüreğinizi. Saygılarımla.
Toynak
Toynak
Toynak
Secaattin abim bu bence sevgi değil. Genç adam kendini kandırıyor. Sevgi önce emek istermiş. Bencillik bu kızın yaptığı. Erkek de aynı ateşböceği gibi etrafında dönüp durmuş. Ortalık yerde onca lafı söyleyeceksin, sonra da sevgiden söz edeceksin. Sevgi, sevdiğini her yerde ve her zamanda korumaktır. Onu düşünmektir. Kusura bakma bunlar benim düşüncelerim tabii ki. Acabai, gençlerdeki sevgi anlayışımı farklı ? Güzeldi valla. Helalinden 10 puan. Gerçi puanlama hala devam ediyor mu onu da anlayanmadım ama neyse ince konulara girip yönetimi rahatsız etmeyeyim en iysis :) Saygımla ağabey.
Ya Toynak ben de o şiir sana ait sandım. Baştan yazsaydın ya o şiirin hikayesini. Yine her şey arap saçı gibi karıştı çık şimdi işin içinden çıkabilirsen. Sen o oğlanı bırak da kızı bul. Fazla naz aşık usandırır kızım de barıştır garibanları sevap olur.
İşte şairlik bu olsaa gerek, çevresine duyarlı, ağlayanla ağlar, gülenle güler. Kutlarım Toynak. sana da bu yakışırdı. saygımla...