- 10591 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Peygamber Efendimiz (S.A.V) in Güzel Hadisleri
1- “Din, güzel ahlâktır. Ahlakı güzel insan her yaşta güzeldir.”
2- “Ameller, niyetlere göredir.”
3—Cennet, Annelerin ayakları altındadır.”
4- “İlim öğrenmek,beşikten mezara kadar farzdır.”
5- “Üç şey münâfığın alâmetidir: Yalan söyler, sözünde durmaz, emânete hiyânet eder.”
6- “Namaz, dinin direğidir.”
7- “Bir kimsenin çocuğunu terbiye etmesi ve ona edep öğretmesi, her gün bir miktar sadaka vermesinden daha hayırlıdır.”
8- “İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah-ü Teâlâya şükretmemiş olur.”
9- “İnsanların en hayırlısı, İnsanlara en faydalı olandır.”
10-“Allah-u Teala’ya amellerin en sevimlisi azda olsa devamlı olanıdır.”
11- "Kalbinde kibir bulunanı, Allah-ü Teâlâ yüz üstü Cehenneme atar."
12- “Akıllı adam nefsini hesaba çeker ve ölümden sonraki hayat için iyi amel işler, aciz adam nefsini hevesine uydurur sonra Allah’tan mağfiret temenni eder.”
13- “İman etmedikçe cennete giremezsiniz,birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olmazsınız. Sizden biriniz kendisi için sevdiğini Müslüman kardeşi için de sevmedikçe(istemedikçe) gerçek mümin olamaz.”
14- “İlim elde etmek her Müslüman kadına ve erkeğe farzdır.”
15- “İlim aramak için bir tarafa yönelen kimseye Allah,cennet yolunu kolaylaştırır.”
16- “Muhakkak ki alimler, peygamberlerin mirasçılarıdır.”
17- “Hikmet(ilim), mü’minin kaybolmuş malıdır,onu nerede bulursa alır.”
18- “Allah, suretlerinize ve mallarınıza bakmaz; fakat, kalplerinize ve davranışlarınıza bakar.”
19- “Bir saatlik teffekür (Hikmetli düşünüş) 60 Yıllık nafile ibadetten daha hayırlırır.”
20- “Alimin uykusu, cahilin ibadetinden daha hayırlıdır.”
21- “İlim, Çin’de dahi olsa gidip alınız.”
22- “Bir alim, bir konuda görüş bildirdiğinde bu yorumu doğru ise 10 sevap, yazılır ise 1 sevap alır.”
23- “ İlmin yarısı soru sormaktır.”
24- “Mahşerde alimin mürekkebi, şehidin kanından Mizan’da daha ağır gelir.”
25- “Allah, İnsanlara acımayanlara merhamet etmez.”
26-“Helaller bellidir, haramlar da bellidir. Birde bunlar arasında şüpheli olanlar vardır, siz şüpheli olan şeylerden kaçının.”
27-“-Bir gün Resûl-i Ekrem (s.a.v.), esirler arasında çocuğundan ayrılan bir kadın gördü. Kadın çocuğunun hasretinden rast gelen çocuğu kucağına alıyor, onu sevip emziriyordu.
Resul-i Ekrem (s.a.v.) ashabına:
— Hiç bu kadın çocuğunu ateşe atar mı? Diye sordu. Ashab:
— Asla, cevabını verdiler. Bunun üzerine Resul-i Ekrem (s.a.v.)
“O halde, biliniz ki, Allah’ın kullarına merhameti, bu kadının çocuğuna merhametinden daha fazladır, buyurdu.”
28- “Müslüman, diliyle ve eliyle diğer Müslümanlara güven veren kişidir.”
29- “Amentü bi’llah…… de; ondan sonra dosdoğru ol.”
30- “ Güzel sözler, sadaka yerine geçer.”
31- “ Kanaat, tükenmez hazinedir.”
32- “Ateş, nasıl odunu yer bitirirse, Hased de (Kıskançlık) İyilikleri yer bitirir.”
33- “ Temizlik, İmadan gelir.”
Salat ve Selam Hz. Peygamberimize, Şefaati üzerimize olsun
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla...
’İnsanların bana en layık olanı, bana en çok salât getirenidir.’
’Bana salavat getiren kimseye, salat okuduğu müddetçe melekler salât eder. Buna göre insan, isterse salatını azaltsın isterse çoğaltsın.’
’Yanında anıldığım halde bana salât ve selam getirmemesi kişiye cimrilik olarak yeter.’
Allah teala Efendimiz Muhammed’e, onun âli ve ashabına salât ve selam eylesin.
Kendisiyle bizleri putlara tapmaktan kurtaran Allah’ın Nebisi Efendimiz Muhammed’e onun seçkin, samimi, cömert âl ve ashabına salât ve selâm olsun.... (amin)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.