- 1011 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ölüm işte öyle birşey
Yıllar önce Erzurum da bir Radyo proğramında Ölümle ilgili bir "Kabirazabı""nı işlyecektim,çocukluğumdan beri Hacı babama sormaya cesaret edemezdim.
Birgün :Hacı Baba kabirazabı nedir?diye sordum anlattı, ama ogünden hiçbir şey aklımda yoktu.
Sadece ;Günah işlenmiş söylerdi, aklımdaydı,Bir gün evimizin öünde Bir inşaat ;SSK .Kurumuna ek bina yapılırken,muhabirliğimede bir haber olur diye gittim.
Tıp öğrencileri açılan kabirlerden Gez Camii nin imamınada sorarak Derste kullanmak için Meftunların(Erkek ölülerin),Meftunelerin(Kadın ölülerin) Kemiklerinden topluyorlardı.
- Hocam Erkek,Kadın meftunlar nasıl ayırt edilir.? diye sordum.
-Hoca efendi Kadınlarda Bir kemik sayısı erkekten fazladır.Dedi
-Bilimsel ve tanı yönünden böyle anlaşılır dedi .
Biz başladık harfiyatı alınmış alanda dolaşmaya ve fotoğraf çekmeye bir yere geldim..Durdum.Tam başımı yukarı kaldırdığım da 2,5 veya 3 metre yükseklikte ,üstüste iki sanduka ,yani tabut gördüm.Yanı açılmış meftalar Görünüyordu.
Biri çok enteresan bir haldeydi.Bir çamaşırın burularak sıkıldığını görmüşsünüzdür.Aynen çamaşır burulmuş gibi,kemikler sıkılmış.Omuz başları ve leğen kemiği hariç burulmuş bir iskeletle karşılaşdım.
Hacıbabamın anlattığı "Kabirazabı "bu olmalıydı.
Günah işlemiş ,yada üzerine necaset,idrar bulaşmış bir mümin böyle namaza durmuşsa bu mümin kabirazabı görmüştür.Derdi.
Hemen öğrencilerin yanında Duran Hoca fendiye giderek,
-Hocam Bir Mezar açık.Bir bakarmıyız, bu kabirAzabı gören birinemi aittir ?Diye sordum.Hoca efendi bana baktı elini omuzuma atarak gözlüğünü çıkardı.
-Bak delikanlı.Tebrik ederim ,gerçekten baban iyi bir müslümandı.camimizin enön safında benim daima sağımda namaz kılan camii cemaatimizdendi Allahondan razı olsun sana çok güzel Bir Ahrete Hazırlık dersi vermiş.Ben dayanamdım tekrar sordum
-Hocam bu omudur ?Yani kabirazabı görmüş bir merhumun ahvalı bumudur?Dedim.
Hocafendi oradaki TIP öğrencilerini de çağırarak.şöyle konuşdu.
-Bakın sevgili TIP öğrencileri Bilim için bu topladığınız kemikleri tereddütsüz ilim yolunda kullanabilirsiniz.lakin dersiniz bittikten sonra kullanmayacaksanız ,hepsini bir keten Torbaya koyarak sonra asri mezarlığa defnedebilirsiniz.
-Ha birde Hüseyin kardeşime Teşekkür ederim, bakın ilim,Bilim ve islam-i yöndende bir kabirazabı görmüş insanın kabir hali budur.Yani "KABİRAZABI" Budur.diyerek yukjarıdaki burşuşuk iskeleti göstererek oradan ayrıldı.
TIP öğrencilerinden bayanlardan bir yanıma gelerek ;Abi Tamam .Biz TIP okuyoruz fakat henüz ölümle ilgili derse gelmedik,fakat ölüm nedir ? Diye sorunca.biraz durdum ,sana 10 dakika sonra cevap verecem diye bir sigara içtim, hatta kemiklere bakarken biride benim fotoğraf makinamla beni fotoğrafladığı andı ağzımda sigara hiç yapmadığım birşey öylece kabir azabını anlattım.
Sizlere ölümü anlatan şiiri yazıp Radyodan okuyacam dedim ve bu şiiri ogün onlara ve ölümü anlamak isteyenlere yazdım.
ÖLÜM İŞTE ÖĞLE BİRŞEY
MEVSİM GÜZ OLUR DA YAPRAKLAR SOLAR
AZRAİL GÖYSÜN DÜZÜNE DÜŞER DE CAN ALIR YA
ÖLÜM İŞTE BÖYLE BİR ŞEY
SON NEFESİNDE İMANINI TAZELERSİN YA
CAN BEDENDEN UÇUP GİDER İŞTE
ÖLÜM İŞTE ÖYLE BİR ŞEY
CANLAR CANINDAN,MALLAR YANINDAN AYRILIR YA
EMANETLERİ TESLİM EDERSİN İŞTE
ÖLÜM İŞTE ÖYLE BİR ŞEY
DOSTLAR GELİR MUSALLA TAŞINA HOCA SORAR YA
ADEM-İ NASIL TANIRDINIZ?
İYİ TANIRIZ DERLER,YA DA SUSARLAR YA
ÖLÜM İŞTE ÖYLE BİR ŞEY.
ALIR KABRE GÖTÜRÜRLER OMUZDAN OMUZA
İNDİRİRLER YA O KUYUYA
ÖLÜM İŞTE ÖYLE BİR ŞEY
HERKES DAĞILIR,KALIRSIN İMTİHANLA YANLIZ BAŞINA
HOCA EFENDİ SORAR ,RABBİN KİM?.NEBİN KİMYA?
CEVAP VEREMESSEN,
ÖLÜM İŞTE ÖYLE BİR ŞEY
12.10.1995
Hüseyin YILDIZ
Erzurum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.