- 22201 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EVREN VE BİZ
DÜN HAVA YAĞMURLUYDU, EVDEN DIŞARI ÇIKAMADIM. KİTAPLARIMI KARIŞTIRARAK VAKİT GEÇİRDİM. BUGÜN ANTALYA’DA YAZDAN KALMA BİR GÜN VAR. EVDEN ÇIKTIM, FALEZLERİN ÜZERİNDE BİR BANKA OTURDUM VE DENİZİ SEYRETTİM. SONRA DENİZ, UFUKDA GÖK İLE MAVİ BİR ÇİZGİDE BİRLEŞTİ. O NOKTADAN GÖKYÜZÜNE KAYDIRDIM GÖZLERİMİ. MASMAVİ SONSUZLUK. DÜŞÜNCEYE DALDIM VE AKLIMDAN DÜN KARIŞTIRMALARIM ESNASINDA RASTLADIĞIM BİLGİLER GEÇMEYE BAŞLADI…
‘’EVRENİN OLUŞUMUNUN 13,7 MİLYAR YIL ÖNCE SIFIR NOKTASINDAN BAŞLADIĞI KABUL EDİLİYORMUŞ
BÜYÜK PATLAMANIN GERÇEKLEŞMESİNDEN İTİBAREN EVREN GENİŞLEMEYE BAŞLAMIŞ VE HALEN SÜRÜYORMUŞ.
BU GENİŞLEME İÇİNDE DÜNYAMIZ 4,5 MİLYAR YIL ÖNCE OLUŞMUŞ
DÜNYA ÜZERİNDE İLK CANLILAR;
TEK HÜCRELİLER 3,6 MİLYAR YIL,
ÇOK HÜCRELİLER 1,7 MİLYAR YIL,
(çok hücrelilerle karmaşık yapılı organizmalar arasında yaklaşık 1,2 milyar yıl var)
KARMAŞIK YAPILI ORGANİZMALAR 570 MİLYON YIL,
DİNAZORLAR 230 MİLYON YIL,
MEMELİLER 220 MİLYON YIL,
İLK PRİMATLAR 55 MİLYON YIL,
İLK İNSAN 6 MİLYON YIL ÖNCE VARLIK GÖSTERMEYE BAŞLAMIŞLAR.
GELİŞME DEVAM ETMİŞ, BİRÇOK İNSAN TÜRÜ ORTAYA ÇIKMIŞ. TÜRLERİN HEPSİ VARLIKLARINI SÜRDÜREMEMİŞLER VE MODERN İNSAN DEDİĞİMİZ BUGÜNKÜ TÜR,
HOMOSAPİENS : 200-150 BİN YIL ÖNCE DİĞERLERİNDEN AYRILMIŞ VE GÜNÜMÜZE KADAR VARLIĞINI DEVAM ETTİRİMİŞ.
BİLİM İNSANLARI YAPTIKLARI ARAŞTIRMALARLA HOMOSAPİENS TÜRÜNDEKİ İNSAN FOSİLLERİNİN;
AFRİKA’DA BULUNANLARIN 130- 100 BİNYIL,
ORTA DOĞU’DA 90 BİNYIL,
AVRUPA’DA 40 BİN YIL ÖNCESİNE AİT OLDUĞUNU SÖYLÜYORLAR.
İLK SANAT ESERLERİ(mağara resimleri) 35 BİNYIL’A
VENÜS HEYKELCİKLERİ 32 BİNYIL’A
İLK İNSAN ELİYLE YAPILAN YERLEŞİM YERLERİ 15 BİNYIL’A
İLK DÜZENLİ KÖYLER 12- 10 BİNYIL’A TARİHLENİYOR.
İLK TARIM;
ORTADOĞU’DA GÜNÜMÜZDEN 10.000 YIL,
GÜNEYDOĞU ASYADA 8.000 YIL,
AMERİKA’DA 5.000 YIL ÖNCE GÖRÜLÜYOR.
YERLEŞİK DÜZENE GEÇEN VE TARIMLA UĞRAŞMAYA BAŞLAYAN İNSANOĞLU İLK DEVLETİNİ, KENT DEVLETİ ŞEKLİNDE M.Ö.5.000- 4500 YILLARINDA KURUYOR.
.
İLK YAZILI ESER KABUL EDİLEN ’GILGAMIŞ DESTANI’YİNE BU YILLARDA ORTAYA ÇIKIYOR.’’
ZAMAN AKTI GİTTİ…
DÜŞÜNCELERİM DAĞILDI FAKAT AKLIMA BAŞKA ŞEYLER TAKILDI.
EVRENİN GERÇEKTEN SONU YOK MU?
BU SONSUZLUK NASIL BİRŞEY?
İNSANLIK TARİHİ, EVRENİN YAŞIYLA KIYASLANINCA NE KADAR AZ BİR ZAMAN DİLİMİNE DENK GELİYOR. VE BİZ, BU ZAMAN DİLİMİNİN DAHİ NE KADAR AZ BİR KISMINI BİLİYORUZ!
BİLMEDİĞİMİZ BÖLÜMLEDE ACABA BAŞKA MEDENİYETLER VAR OLMUŞ MU?
BİZDEN DAHA İLERİ BİR MEDENİYET SEVİYESİNE ULAŞMIŞLAR MI?
BAKTIM Kİ BU DÜŞÜNCE YUMAĞINDAN KURTULAMIYORUM OTURDUĞUM YERDEN KALKTIM VE GÜNLÜK HAYATA DÖNDÜM.
SİZİN KAFANIZA HİÇ TAKILIR MI BÖYLE ŞEYLER?
BEKİR GÜÇLÜER
YORUMLAR
BAKTIM Kİ BU DÜŞÜNCE YUMAĞINDAN KURTULAMIYORUM OTURDUĞUM YERDEN KALKTIM VE GÜNLÜK HAYATA DÖNDÜM.
SİZİN KAFANIZA HİÇ TAKILIR MI BÖYLE ŞEYLER?
Bekir Hocam güzel bir yazı bilgilerimi tazeledim.
Evet düşünen her insanın kafasına böyle şeyler takılır, ama ben takmamaya özen gösteririm. Allah yaratmış ve bir ömür biçmiş onun verdiği süre ne ise yaşar göçeriz diye düşünürüm.
Selamlar saygılar gönderiyorum
Bu kısa yazı ile dünyamızın ve insanların nasıl evrilerek günümüze kadar geldiğini rakamlarla öğrenmiş oldum. Bu yazı için Bekir Abiye teşekkür ediyorum
bekir güçlüer
EVET Muhittin İBNİarabide ademden önce nice ademlerin geldiğinden bahseder gödel evrenleri zaman içinde yolculuğun yaılacağını teorik olarak belirtiyor,evet sınırsız evren olduğu doğrudur bu yazıyı yazan arkadaşa ve yorum yazanlara demekki birileri daha bilgiye aç insanlar meraklı insanlar kalmış saygıyla
bekir güçlüer
ZİYARETİNİZ VE DEĞERLENDİRMENİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
EVRENİN SONSUZLUĞU GİBİ BİLGİNİNDE SONSUZ OLDUĞUNU DÜŞÜNENLERDENİM. BU DA; SONSUZ BİLGİ KARŞISINDA HER ZAMAN AÇIZ DEMEKTİR.
SAYGILARIMLA
Evet Sevgili Bekir takılır.Stephan Hawkings in Uzay Zaman ve Şeyler isimli kitabı bizlerin anlıyacağı tarzda yazılmış bir kitapcıktır.Yararlı olur.Uzayın genişlemesi hususu kuran da da bi ayette 'Bizler onu genişleticiyiz' mealinde yer alır.Bir durma ve tekrar büzülme teorisi de mevcuttur.
Şimdi seyahatta olduğumdan kaynağını söyliyemiyeceğim bir kitapta da birbirine komşu 4 evrenin varlığıngan söz ediliyordu.
Bizden önceki medeniyetlere gelince Süleyman Arif Emre(Eski diyanet işleri başkanı) yeryüzüne 30 adem geldi diyordu bir yazısında.
Yani,beyaz ırk,sarı ırk,siyah ırk ve kızıl ırk son dört ırksa 26 daha eski ırk var gibi.( Örneğin Avusturalya'da 65 cm lik lik iskeletlerden oluşan büyük bir mezarlık buldular bir kaç yıl önce.Kaçım-ncı Adem soyu ise !)
Dünyada değilse bile daha gelişmiş medeniyetlerin varlığı hem din kitaplarında hem bilim -kurgu kitaplarda mevcut.
Örneğin hem Mısır daki hem Güney Amerika daki pramitlerin günümüzden 12500 yıl önceki gök yüzü görüntüsünü veren bazı takım yıldızların(ORİON/EJDERHA) konumlarına göre yapıldığı bilgisayar çalışmaları ile(O yıllara dndürülerek) tesbit edilmiş durumda !!!
Bekir'ciğim soruların ardı arkası gelmez bu konularda maalesef cevaplar da hiç tatmin etmez.
Bir başka güzel yazında buluşmak üzere saygılar sunuyorum.
bekir güçlüer
''BİRBİRİNE KOMŞU DÖRT EVREN '' BİLGİSİ İLGİNÇ. BU ŞİMDİYE KADARKİ KABULLERİMİZİ ALT ÜST EDECEK BİR BİLGİ. EN HAFİFİYLE ''BİR''LİK KABULUNU BOZUYOR. BUNU BENDE ARAŞTIRACAĞIM.
BİZDEN ÖNCE DÜNYA ÜZERİNDE BAŞKA MEDENİYETLERİN VAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM VE BİLİM İNSANLARI TARAFINDAN AÇIKLANAMAMIŞ BULGULARIN OLDUĞUNU BİLİYORUM. İNSANLIĞIN BİLGİ BİRİKİMİ YÜKSELDİKÇE VE TEKNOLOJİ GELİŞTİKÇE, BELKİ BİR GÜN, BUGÜN AÇIKLANAMAYAN KONULAR AYDINLIĞA KAVUŞACAKTIR.
BENCE, KONU İLGİNÇ VE DÜŞÜNMEĞE DEĞERDİR,EN AZINDAN BUGÜNÜ ANLAYABİLMEMİZ AÇISINDAN.
SAYGILARIMI SUNARIM.