- 3978 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
(TOKAT)ın yöresel şivesiyle meşhur BAT yemeğinin tarifi....
gablıhtan aldığımız gazanın içine iki seklem düğüyü bi seklem mercimeğa ahtardıkdan sonra biçümcük su gonulur kapağı gıvıh bırakarak gendü başına gaynadıhtan sonra içine bıdıhım pelveri goruh bunlar gendi gendine bırahırız içine ahtarılacak olan yeşillik öteberisi hazırlanır,bunlar madönüs,tomatos,issot o buşu’yu eycece kurdaladıhtan mütevellit, bayahtan aleştürdüğümüz aşurmadaki suyla alaçor edriz. hazır edilenler bi ilane gonur bi gıyıda duran ev ekmeğini güzinenin gözüne goyar ecük ısıttıktan sonra,mahlenin garıları çağrılır buyrun afiyet olsunnn TOHAT BAT’I.........:))))
Facede bir kardeşimin yayınladığı yemek tarifi ve resmi...
alıntıdır...
YORUMLAR
ZİLELİ' YİZ DELİLER
Bİ GAZAN BADI YEDİLER
DAHADA YOĞMU DEDİLER
:)
HEP BİR HALLI TURHALL' IYIZ
BİZ BİZE HEP BENZERİZ
YÜZBİN KERE TÖVBE ETSEK
YİNE ŞARAP İÇERİZ.
*
AT BİZİM AVRAT BİZİM
SİLAH BİZİM ŞAN BİZİM
NAMUS BELASINA GARDAŞ
GIYDIĞIMIZ CAN BİZİM
Nacizane bende tokatlıyım :)
yaşlandım artık
BEN-BUYUM
YARIM SAAT ÖNCE HASTANDEN (İŞ) EVE GELİRKEN ÜŞÜMEKTİR.
SANIRIM BUDA BİR AYRICALIKTIR :)
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM NEZAKETİNE.
BEN-BUYUM
Yer yer abartıya kaçan söylemlerle olsa da hoş bir yemek tarifi Ama ben kişisel olarak herkese tatmasını öneririm. Tokat mutfağının bu hoş yemeğinden. Yemekten çok bir ara öğün özelliği taşır ama..... Herkese afiyet olsun Şimdi bat istedi canım okuyunca . Tokatlı komşularım çok yapar. Onlardan aşinayım. Paylaşan arkadaşa tşk ederim.
zaralıcan tarafından 10/21/2010 4:41:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
yaşlandım artık
Tokat'lı olduğum için dikkatimi çekti.Genelde kırsal yerlerde daha çok konuşulur.
Tebrikler...