- 2226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENE MEKTUP
Biliyorum,
yaşamak için öğrenmesi gerekli.
Tüm insanların kâmil insan olmadığını bilsin ki her alçağa karşılık bir kahraman, her bencil politikacıya karşılık kendini adamış bir lider olacağını öğrensin.
Biliyorum
zaman alacak ama ona balık ısmarlama / balık tutmayı öğret. Kaybetmeyi öğrenirken hemen kazanmanın zevkini de öğrensin.
Uzak
hasetlikten uzak sessiz kahkahaların gizemini bırak erken öğrensin. Zorbanın, hainin, düzenbazın görünüşte galip / bilge insanın ise her zaman kazanacağını ve daha da önemlisi ona kitapların mucizesini öğret.
Ona
sessiz zamanların tadını, gökyüzünün, kuşların, arıların, çiçeklerin, suyun, ateşin, toprağın sonsuz gizemini öğret. Okulda ve yaşarken hata yapmanın, hile yapmaktan çok daha onurlu olduğunu öğret.
Ey öğretmenim,
ona mutlaka kendini keşfedip kendi fikirlerine inanmasını öğret. Herkes ona yanlış olduğunu söylediğin de bile tüm insanlara nazik, sert olanlara karşı daha da sert olmasını öğret. Herkes birbirine takılmış bir yöne giderken yanlış kitlelerin peşinden gitmemesinin gücünü öğret.
Anlatılanı dinlemenin,
bir sanat olduğunu ve tüm insanları dinlemesini öğret ancak dinlediklerini gerçeğin eleğinden geçirerek iyi olanlarını beyin cebine koymasını öğret.
Ona
gözyaşlarının utanç olmadığını, üzüldüğünde bile nasıl gülümseyeceğini ve aşırı ilgiye çok dikkat etmesini öğretmelisin.
Ona
kendinin kuvvetini ve beyin gücünün parasal yüksek kıymetini öğretirken, kalbinin ve ruhunun değerine asla değer biçilemeyeceğini öğretmelisin.
Ona
uluyan bir insan topluluğuna kulaklarını tıkamasını ve kendisinin haklı olduğuna inanıyorsa, yüreğinin gücüyle dimdik, dikilip karşı koyarak savaşmasını öğret.
Ona,
nazik davran ama onu asla kucaklama. Zira, ateş çeliği saflaştırır. Bırak sabırsız olacak kadar cesareti de olsun.
Ey öğretmenim,
uyuyarak büyümek değil, okuyarak büyümek mecburiyetinin gerek ve şart olduğunu öğret. Öğret ki insanlığa karşı derin bir inanç taşıyacaktır.
Ey öğretmenim
unutma “suyu hangi kaba koyarsan onun şeklini alır”
Biliyor
ve inanıyorum ki öğretirsen: onurlu yaşayacaktır.10/10/2010
MUSTAFA ERMİŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.