- 1152 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ATÇALI KEL MEHMET EFE
KERİM ÖZBEKLER
Aydın’ın Sultanhisar ilçesine bağlı Atça Kasabası’nda dünyaya gelen Atça’lı zamanında fakir bir ailenin oğlu idi, anası ağanın yanında çamaşır yıkardı. Zavallı oğlu her gün çocuklardan dayak yer gelir, anası oğlunun üstünü başını yıkarken ’Napalım oğul, bizim kaderimiz böyleymiş. Gün gelir, Allah bizide görür.’ dermiş. Atçalı 16-17 yaşlarına geldiğinde bir gün zeybek olmayı kafasına koyar, yanına 2 kızan alıp dağa çıkar. Anasına da haber gönderir ’AĞANIN KIZINI İSTE BANA..’ diye, anası ’ONU BİZE VERİRLER Mİ ?’ desede oğluna laf anlatamaz ve utana sıkıla ağanın kızını oğluna ister. Ağanın karısı kadına ’SENİN OĞLAN BİRAZ BEKLESİN, YAKINDA BİZİM SARIBELA DOĞURACAK. İNEK DOĞURUNCA ENEĞİNİ ONA VERELİM..’ diye alay eder. Atçalı bu sözü duyunca ’GÜNAH BENDEN GİTTİ GAYRI..’ diyerek kızanları ile birlikte Aydın’ı basar ve ağayı ayağına çağırtır, ağa ’KUSURA KALMA ATÇALI, BİZİM HATUN BİR CAHİLLİKTİR ETMİŞ. KIZIM SENDEN İYİSİNİMİ BULACAK, İSTEDİĞİN GİBİ OLSUN..’ der. Atçalı bunun üzerine düğün hazırlıklarına başlar ve 40 gün 40 gece düğün yaparak evlenir, köylerde ve kasabalarda davullar çaldırır.
Atçalı Kel Mehmet’in Aydın’ı basınca ’HADEMEİ DEVLET ATÇALI KEL MEHMET’ diye bir mühür kazdırıp kullandığı söyleniyorsada bu doğru değildir, kazdırdığı ve kullandığı mühür ’KELEŞ MEHMET EL MEMURU MİNİNDİLLAH..’şeklindedir. Kendisini Aydın’a vali tayin eden Atçalı Kel Mehmet burada tam 40 gün saltanat sürmüştür, sonunda İzmir’den gelen büyük bir kuvvetle Atçalı makamından tart edilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu zamanında kervanları soyup soğana çeviren Atçalı Kel Mehmet Efe sonunda yakalanarak idam edilmiştir, halen Atça Kasabası’nda bir heykeli bulunmaktadır.
NOT.YUKARIDA Kİ FOTOĞRAFTA GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER AYDIN’IN MAHALLİ EFE KIYAFETİ İLE YENİPAZAR İLÇESİ BELEDİYE PARKI İÇİNDE GÖRÜLÜYOR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.