- 2694 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
''Karda yürüyüp izini belli etmeden yürüyen erkekler''
Daha önceki yazılarımda sıkça konu aldığım ’’dinimizde kadının dövülmesi’’ ile ilgili yine ilginç bir haberle karşılaştım... Haberde şöyle diyor;
- ’’Merkezi Abu Dabi’de bulunan The National gazetesinin haberine göre Birleşik Arap Emirlikleri Federal Yüksek Mahkemesi karısını ve yetişkin kızını döverek, onlarda kesikler ve morluklara yol açan bir adamın davasında, adamı karısına ve yetişkin kızına zarar vermekten suçlu buldu.
Ancak mahkeme kararında, şeriat yasalarına göre "iz kalmadığı sürece" erkeklerin kadınları "terbiye edebileceği" belirtildi.’’
Hatırlıyacağınız üzere daha önceki yazılarımdan birinde de İspanya’da Muhammed Kemal adında bir imam da ‘‘Kadınlarınızı ellerine ve ayaklarına vurarak dövün. Bunun için de ince bir sopa kullanmakta fayda var. Çünkü bu tür sopalarla vurulduğu zaman yara açılmaz, morarma olmaz’’ demişti !
Sevgili kadınlarımız gördüğünüz gibi bunları ben söylemiyorum, şeriat yasaları söylüyor ve hiç de güzel söylemiyor diyorum ısrarla !
Ne demek iz bırakmadan dövmek, ne demek dövmek ?
Bunu yapan erkeklerimiz kendilerini ne sanıyorlar ?
Kimse kimsenin ne efendisi ne de kölesi !
Umarım kadınlı erkekli bir arada şiddetsiz yaşamasını öğreniriz bir gün...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20101020)
YORUMLAR
Kadınların islamiyetteki konumlarına ilişkin yığınla yazı yazıldı.Kadın islamiyette adı olan kendisi bulunmayan bir yaratıktır.Bir çok ayette kadını kocası iz bırakmadan dövebileceği ( bu hak kocaya verilmiş) gibi,boşama kararıda kocanın iki dudağı arasındadır.Şahitlik yapması islam hukukunda olmayan kadının,miras hakkıda yoktur.Üzerine kuma gelen kadın bunu islamın bir kuralı kabul etmek durumundadır.Sosyal alanda dışlanmışlık,toplumsal kollektif kararlarda bulundurulmama bu anlayışın ürünüdür.Recmle cezalandırılanda yine kadındır.İmam hatiplere yolanan kadın imam olamaz.Camide erkekle bir arada namaz kılamaz.Her ne kadar ' cennet anaların ayakları altında' ise de,tüm günahların kaynağı sayılan kadın,kocasıyla birlikte yan yana bile gezemez.Taliban Afganistan'da kadınların arabaların içinde seyhat etmelerini bile yasaklamış,onlara Bagajları reva görmüştü.O da bu uygulamayı islamiyete dayandırıyordu.İran'da ahlak polisi ' ahlaksız' kadınları yola getirmekle görevli.Ahlaksızlık bile bu ülkede kadınlara has bir olgu olarak görülüyor.Biliyormusunuz ki,İran-Irak savaşında Pastaranlar tarafından tecevüze uğruyan kadınların sayısı onbinlerle ifade edilmişti.Bu yazıyı okuyanların Bir kısmı hemen kaleme sarılıp bu uygulamaların 'gerçek islamiyet' le ilgisi olmayan uydurmalar olduğunu yazacaklardır.Bekliyorum.Yazın içinde seni kutlarım.
Engin Tatlıtürk
İslam ve imanla ilgili bir derdimiz yoksa her şeyi tartmadan konuşabiliriz.
Ama benim var öyle bir derdim.
Evet İslam adına yapılan yanlışlıklar İslama mal edilemez.
Hata yaptığında Cebrail vasıtası ile HZ. Peygamber bile uyarılmıştır.
Bilmeyene öğretmek kolay.
İnanmak istemeyene inandırmak imkansız.
Tartışmak değil maksadım.
Sadece haklı olmadığınızı söylemek istedim.
Her türlü nifağa verdiğin destekten tanıyorum seni.
Yapma kardeşim.
Vebal alma.
Ya bildiklerin külliyen yanlışsa?
Ben yanlışsam utanırım.
Sen yanlış çıkarsan yanarsın.
Allah doğrudan uzaklaştırmasın hiç birimizi.
Saygısızlık saydığın bir şey varsa özürümü kabul et lütfen.
Selamlar.
Ne yazarsan yaz. Tartışmayacağım.
Boşluğa asma köprü kursa fen,
Allah derim; başka birşey demem ben.
Allahım müsamaha ve müsaade ederken ben Ona saygısızlık edemem.
Bir noktadan sonra susarım. En doğruyu O bilir. Onun dediği olur.
Çetin Ayrancı
yazının başlığı ve içeriği birbiriyle öylesine uyumlu ki, mesaj yerine ulaşmış sanıyorum.)
erkek egemen toplumun kadına bakış açısı, ayrımsız heryerde kendisini göstermekte. tüm dinleri kapsayan bir derinliğe sahip. sadece islama ve şeriata özgü değil.
kutlarım.
dostlukla
Guldane Dal
sevgiler Volkan...
:))))))))
Sayın Tatlıtürk deseydiniz daha şık olmaz mıydı? Sayın kardeşim.
Maksadım incitmek değil.
Sadece sizin gibi fikrimi söyledim.
Mum dibine ışık vermez. Sizce siz çok mu açıksınız iletişime ?
Asla.
"Sadece benim doğrularım vardır ve şirindir" diyorsunuz.
Diyelim ki dünya cahil dolu. Aşağılayarak mı eğiteceksiniz?
Her şeye rağmen bana katlandığınız için teşekkür ederim.
Kırdı isem affedin; özür dilerim.
Saygılar. Fikirlerinize değil, şahsınıza.
Başka bir şey beklemezdim.
Elbette ben de şiddeti tasvip etmem. Dinimiz de tasvip etmez.
Ancak yanlış uygulamalardan nemalanıp bir şeyler mesela Şeriat'a çamur atmak zevk mi veriyor?
Ateistlerde sanki aile içi şiddet olmuyor da Sadece Şeriat ve İslamda şiddet var gibi bir ima.
Fikirleriniz saygım var ama asla katılmam. Çünkü siz doğru olan bir fikri söylemi bile yanlış ve bence zararlı bir başka fikri savunmak için söylüyorsunuz.
Nezaketli ama sinsi bir yazı. Sadece son cümlesine hakkı ile katılırım. Nense sizin samimiyetinize inanmıyorum. Hen de hiç bir konuda. Bağışlayın ama gerçek bu. Keş ke ikna edebilseniz.
Sadece son cümleniz için 10 numara.
Engin Tatlıtürk tarafından 10/20/2010 4:51:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Guldane Dal
Bence siz biraz hakaret etmeden okusanız iyi olur gibime geliyor ve ayrıca ikna olmak için öncelikle açık olmanız gerekiyor bazı şeylere...
Ama yine de son cümlemi beğeninizden ötürü teşekkürler Engin Tatlıtürk...