- 1130 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ÖNEMSİZ BİR ŞEY
Ne kadar çok şeyler vardır yazılması gereken. Fakat tek başına çok önemli sayılmazlar.
Değmez der ve geçeriz canımız sıkılsa da. Beni o an üzmüştür ya; başkaları için bir şey ifada etmeyecektir.
Kimi, hangi birini şikâyet edecek ya da yazacaksın?
Resmi bir iş yaparken sizi sindirmeye çalışan ve sürekli zorluklar yaratan, asabi memuru mu?
Gaziler otobüse beleş biniyor diye aceleci davranan ve homurdanarak davranış bozukluğu gösteren halk otobüsü şoförünü mü?
İşlerine hile katan zanaatkârı mı?
Hileli satışları, ayıplı ve özürlü çıkan malları mı?
Eğitimden habersiz öğretmeni mi?
Hayatımızın her anında küçük ama çanımızı sıkan sorunlar çıkmıyır mu? Hangi birini yazmalı? Değer mi? Okumak ister misiniz? Bir faydası olur mu?
Belki kısmen evet. Bel ki de hayır.
Küçük şeylerden oluşur hayatımız. Her şey önemlidir aslında. Fakat ne gelir elden?
Kredi kartları konuşuluyor yine. Hep konuşulacak. Ferdi ve önemsiz gibi. Fakat bir deniz kadar derin. Toplumsal, ekonomik ve psikolojik boyutları var.
Öyleyse bunun nesi önemsiz?
Hepimize gelmiştir arzumuz dışında kredi kartı. Kullanmasak da iptal ettiremeyiz bir türlü. Etmezler. Zorluklar çıkarırlar. İptal ettirsen de yenisini gönderirler. Canından bıktırırlar. Emek ve zaman kaybın olur. Canın sıkılır paran gider yolda izde.
Ferdi olduğu için çok yer tutmaz gündemimizde. Aşk’ı ve seçimleri yazmak daha önemli gelir bize. Anormal bürokratik engeller her şeyi kuşatmış. Bazen köyde yaşamak ister insar. Oysa orasının da farkı kalmamış.
Bir işlem için üç-beş işlem yaparsın; o işlemler için de ayrı ayrı işlemler yaparsın.
Koyun millet olmuşuz.
Çekiliriz, itilip-kakılırız.
Sorunsuz bir işle karşılaşsak altında Çapanoğlu ararız. Septik olmuşuz.
Kınıyorum bankaları.
Kınıyorum bürokrasi zulmünü.
Bence küçük-büyük ayrımı yapmadan her konuyu yazalım ve tartışalım üzerinde. Sinek de ufaktır ama mide bulandırır. Hayat büyük şeylerden oluşmuyor. Nadirdir hayati şeyler. Ruhu tırmalayan küçük ezaları kınayalım ve savaşalım. Küçüktür diye katlanmak zorunda değiliz. Ayakkabımıza giren çakıl taşlarını ömür boyu taşıyor muyuz?
İptali önlenen kredi kartı gibi önemsiz bir mevzuu yazdıranlar utansın. O kartın yıllık aidatından ötürü halktan para çalamlar utansın. Bürokrasi ile halkın hayatına yük olanlar utansın. Eh artık Hükümetin de görüp uyanmasını ve çare bulmasını bekleriz. Yaptıklarına da teşekkür ederiz.
Lagar kapaklarını örtemeyen ama belediyecilik dışında her işlemi yapan belediyelere de pes diyorum. Dönün artık asli işlerinize. Millet sizden hizmet bekler. Göstermelik işleri de es geçin.
Halkı soyma sistemleri geliştiren parlak beyinler sizi de kınıyorum. Susuyoruz diye anlamaz mı sanıyorsunuz? Şikâyet telefonlarını da fazla önemsemiyorum. Hangi biri ile uğraşmalı insan?
Yetkisi olanlar denetlemeli sıkça. O iş için ordalar.
Önemsiz bir şeyler karaladığım için affedin arkadaşlar.
YORUMLAR
Önemsiz bir şeyler karaladığım için affedin arkadaşlar.
Hiç de önemsiz değil Engin bey!
Daha geçenlerde gaflete kapılp bedava tatil diye ümiğimden yakalamışlardı beni. On gün geçmeden tüketici mahkemlerine baş vurdum.Hakkımı söke söke aldım donunda.
Sistem ,insanı paçavra gibi sıkıp suyunu çıkarmak için var.
Tebrik ederim.
Selamlar arkdaşım.
kıredi kartı hiç kullanmadım ve kullanmayıda asla düşünmüyorum hiç bir zaman...
az aşım ağrısız başım der güzel ananem...eskileri dinlemek ve yeni modern çağın zehirli, gözü dönmüş tacirlerinden korunmak için, aklı kanaat makinasında güzelce yıkamak lazım...
çok anlam ve çok anlam yüklüydü.....
ağrısız bir baş için,ağrısız bir aş içmek lazım...saygı ve duamla....
Engin Tatlıtürk
Fakat ahlak süküt etmiş.
Her şeyde bir pislik var.
Çok uyanık ve çok mücadeleci olmak da gerekli.
Ayrıca dayanışma gerektiren bir konu.
Sayfama şeref verdiniz.
Teşekkür ederim.
Yazdıklarınız hiç de önemsiz şeyler değil. Bu yüzden af dilemeyin lütfen. Son derece haklı ve önemli konulara değinmişsiniz. Yazınızın karşılığı bu kadar sığ bir yorum olmamalıydı, farkındayım. Ama kişisel görüşlerimin, son zamanlarda, çoğul görüşlerden aykırı kaldığını farkeder oldum. O yüzden teşekkürlerimi iletip ayrılıyorum sayfanızdan. Teşekkür ediyorum. Saygılar.
Engin Tatlıtürk
Çok değerli bir kalemden,
Çok değer verdiğim bir insandan ne güzel eleştiri cümleleri aldım.
Aykırı düşmek.
Kalabalıklar çok kolay manüple edilir. Bazen aykırı düşen doğrudadır.
" Kral çıplak" demek cesaret ister.
Vebal'i bilen insandan zararlı laf ya da iş çıkmaz.
Her zaman takdir ettiğim bir isimsiniz.
Bazen Türkan Hanımla da fikrimiz uymaz ama asil duruşunu özlerim.
Ben insanları duma göre değil, layık oldukları için, layık oldukları kadar severim.
Sayfama şeref verdiniz. Yorumunuz hiç de sığ olmuyor. Değil cümlelere, kelimesine bile önem veririm.
Saygılar.
Eser Akpınar
Kizkardesim bu hafta Türkiyeden geldi.
Diyor ki; inanilmaz herkesin elinde kredi karti hesapta olmayan ve hic geregi olmayan herseyi alan alana
hayret ettim diyor.
Ve milletin dilinde yine de yok yok yok .....ki bunlar en yakinlarimiz.
Ama masallah kimsenin hicbir seyden geri kaldigi yok.Sonrada kredi kartindan dolayi haciz felan gelince
bir yaygara kopuyor ortalikta.
Herkes kendi hesabini bilse hic olmazsa bazi sorunlar azalacak.
Bir cok konuya deginilebilinecek bir yaziydi yine.
Yüreginize saglik
Sonsuz saygimla
Engin Tatlıtürk
Yorumunuz isabetli.
Demiştim ya çok yönlü derin bir mevzu.
Ben sadece bankaların bayağı yöntemler izlemelerini tenkit ettim.
Sopanın tutulacak yeri kalmamış.
Islahat lazım ıslahat.
Selam ve sevgiler.
Önemsiz bir yorum yazayım ben de...
Bir kaç gün önce "farkındalık" isimli bir yazı eklemiştim
Bizim sorunumuz bilmemek değil Engin bey
Bilip, uygulamamak, görmezlikten gelmek
Adam sendecilik yani.
Hani, dediğiniz gibi hiç bakmadan, takmadan, anlatmadan geçsen
İçerden bir yara sürekli kemiriyor insanı
Söylesen, anlatsan hangi birini anlatıp, çare olacaksın.
Toplumsal bilinci nasıl elde edeceğiz, sürü psikolojisinden kurtulacağız bilmiyorum
Alışıla geldiği gibi, hayırlısı Allahtan diyelim.
Sitede yazıları cidden okunacak, irdelenecek bir kaç kalemden birisiniz.
Teşekkür eder, saygı ve selamlarımı sunarım.
Engin Tatlıtürk
Teveccühünüz.
Hepimiz ayrı bir değeriz. Birbirimizden bir şeyler almasını bilirsek daha da güzel olacak sitemiz.
Sayfama hoş geldiniz.
Teşekkür ederim.
Selamlar.
bütün bunlar olurken acaba diyorum tüketici olarak biz nerde duruyoruz,dünyanın birçok ülkesinde bireyler toplanıp haklarını arayabiliyor,acaba bizler neden suskun toplumun insanları olmuşuz,bizim demokrasimizin ayıpları nelerdir ki bizler hak aramaktan korkan toplumlara dönüşmüşüz ve elinde ' erk 'i tutanlar nasıl fütursuzca bizim üstümüzde deneysel birtakım uygulamalara gidebiliyorlar.
saygılar
Engin Tatlıtürk
Hep yönetenler değil zulum ve şerefsizlik yapan.
Kurallara uymamak, yosuzlık, yalancılık, sahtekarlık, hırsızlık, her türlü düzenbazlık hep içimizde.
Sen, ben ve onlar iyi olsa da yetmiyor.
Herkes iyi olmaya gayret etmeli. Kötüleri de ezmeli.
Devlet de haklının yanında olmalı ve aktif mücadele yapmalı.
Lakin devlet dediğimiz de insanlardan oluşur.
İnsanın fikri bozulmuşsa ne çare?
Et kokarsa tuz konur.
Tuz kokarsa ne konur?
Sayfama şeref verdiniz.
Teşekkür ederim.
Selamlar.
Güldane Dal Hanımefendinin sayfasında bahsettiğiniz örümcek kafalı ben değilimdir İnşallah.:))
Gerçekten örümcek kafalı falan değilim. O nedenle şey edim dedim.:))
Selamlar.
lacivertiğnedenlik
Kredi kartları devletin bir an önce daha ciddi yaptırımlar getirmesi gereken bir mesele. Sırf bu yüzden her gün onlarca ailenin ocağına haciz ağacı dikiliyor.
Bu konuda öykü yazmak için araştırma yaparken o kadar çok trajedili olay gördüm ki..
Tebrik ederim yine duyarlılığınızı görtermişsiniz.
Engin Tatlıtürk
Teşekkür ederim.
Selamlar.
Maalesef dediğiniz gibi.. Ben de kredi kartı kullanmayanlardanım. Çalışırken ısrarla bana kart gelirdi ve ben iade ederdim üstüne de yazardım kocaman istemiyorum diye.. Bir de bankalardaki müşteriye güleryüz sadece reklamlarda.. Benim çok üzüldüğüm oluyor. Geçenlerde numara bana gelmiş yaklaşınca gördüm. Koştum. Önümdeki kişinin işlemine başladılar. Dedim buradaydım. Atik olacaksınız dediler. Gözlerim uzağı iyi görmüyor. Bakın geldim neden hala işlemimi yapmıyorsunuz dedim. Israrla diğer kişinin işlemini yaptı. İşlem yaptırana da kızdım. Ben olsam banka memuru öyle dese de önceliği numarası erken olana verirdim. İnsanlar çok ilginç kırabiliyorlar.
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Saygı ve selamlarımla..