- 1219 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bizim dağların suyu
Bizim dağların suyu
Kaç aydır düşünüyorum ki, bizim içtiğimiz berbat sudan yazacağım ama her defa ihmal ediyorum. Belki düzelir diye umut ediyorum lakin düzelmiyor ki, düzelmiyor. Bu sonbahar günlerinde ne zaman musluğu açarsam su yerine balcık geldiğini görerek kapatıyorum. Çünkü o öyle bir balcık ki, Siz onu tahmin bile edemezsiniz. O balcığın bıraktığı kirli lekeleri temizlemek için her gün kaç defa temizlik yapmalıyız ki, banyo ve mutfak pırıl-pırıl olsun. Bu şehirde buna göredir ki her bir evde büyük büyük su depoları mutlaka vardır. Şehri içmeli suyla temin eden idarelerin görevini vatandaşlar yerine getirmek için mecbur suları depoda arıtarak kullanıyorlar. Su parasına gelince ise 3-4 aylık su parasını önceden alıyorlar. Birde düşünsek ki depolarda yığılan balcığı temizletmek bizlere kaç manata mal oluyor, o zaman bizim suların ne kadar pahalı olduğunu anlıyoruz.
Burası Kafkas dağlarının etekleri, burası büyük nehirlerin, çaylarin, ırmakların olduğu bir yer. Tabi ki buraların sağanak yağmurları her defa suları bulandırıyor. Lakin su arıtma buralarda sıfır. İçtiğimiz su havzasını görenler bizim nasıl sağlıklı kaldığımıza hayret ederler çünkü suyun üzeri açık ve istenilen çöp ve pislik suya dökülüyor. Belki de okuyanlar buna inanmayacaklar amma ne yazık ki bu acı bir hakikat olarak öyledir.
Şeki ahalisi gözyaşi gibi duru suyu yalnız karlı kış ayları görebilirler. Türkiye’de benim hiç su içmediğimi gören arkadaşim çok hayret etmişti. İnsan susuz nasıl yaşar sen neden su içmiyorsun sorduğunda ben ona sularımızı anlatmıştım. Biz yaz-kış çay içeriz demiştim. Bizim dağların balcıklı suyunu içen insan nasıl sağlıklı olabilir? Ona göre de çaya devam. Nasıl olsa kaynatıp içebiliyoruz. Duru su içmek ise burada hayal gibi. İnanmıyorsanız gelin kendi gözlerinizle görün. Bu da musluktan akan suyumuzun resmi. Hele buna şükür. Bizi susuz koymayan su idaresi memurlarına ne kadar teşekkür etsek azdır.
19.10.2010
AZERBAYCAN Şeki
YORUMLAR
İnanın çok şaşırdım. Olmaz bu kadarı da denilecek türden. Bu dönemde bunlar yaşanmamalı.. Üzüldüm şahsen.. Saygı ve selamlarımla..
GÜLNARECAN
2 saat su kesilse isyan ederiz.Şu rezilliğe bakın.Yıl 2010.Bu suya bir de fatura geliyor mu merak ediyorum...