- 3378 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PİSKOPAT BİR ALS HASTASI
Psikopat Bir ALS Hastası :)
Ümit Doğan... 1982 doğumlu... İzmir Menemen’de yaşıyor. ALS hastalığı ile tanışmadan önce Poşet üreten bir fabrikada işçi olarak çalışıyormuş. Tabii her ALS hastası gibi o da işini var gücüyle severek yapıyormuş. Vakti gelince evlenmiş, fakat hastalığı ortaya çıkınca hastalıkta ve sağlıkta yanında olacağına söz verdiği eşi ve kayınvalidesi kendi deyimiyle onu kapının önüne koymuşlar. Çocuğu yok...
Hastalığının ilk belirtileri 2007 yılında bacaklarından başlamış. Yürürken denge bozulmaları yaşamaya başlayınca doktor doktor gezmiş, son olarak gittiği İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesinde 2008 yılında ALS hastalığına yakalandığını öğrenmiş. Herkes gibi hastalığı hakkında bir kelime dahi bilgi sahibi olmayan Ümit Doğan, internetten araştırıp öğrendiği hastalığıyla beraber mutlu ve rahat yaşamayı ilke edinmiş kendine. Asla pes etmemiş, bunalıma girmemiş, isyan etmemiş... Şaşılası derecede çabuk kabullenmiş hastalığını... İlk işi bu hastalığa yakalanan diğer insanları bulmak olmuş. Tüm ALS hastalarının ziyaretlerine gitmek istiyormuş fakat o zamanlar bir akülü sandalyesi yokmuş. O yüzden 1.5 sene kadar 4 duvar arasında, bilgisayar başında yapabileceklerini yapmaya çalışmış. Dr. Alper Kaya Ümit Doğan’daki bu çabayı ilk farkedenlerden biri olmuş ve kendisine ALS Derneğinin Forum sayfasında akülü sandalye kampanyası başlatmış. Yardımlar çığ gibi büyümüş. Ümit Doğan akülü sandalyesine diğer bir deyimle "özgürlüğüne" kavuşmuş... O İlk işi kendisiyle aynı ilçede yani Menemen’de oturan ALS hastası Nuh Evren’i ziyaret etmek olmuş. Sonrası ardı arkası kesilmeyen, il il, ilçe ilçe hasta ziyaretleri... ALS hastalarının onu gördükleri andaki gözlerinde parlayan ışık, onun yüreğine sızmış, onlar mutlu oldukça o uçmuş adeta... Tabii bu ziyaretlerinin günlüğünü tuttuğu bir köşe edinmiş kendisine ALS Derneğinin forumunda. Köşesinin adı da tam layığını bulmuş: Ümit Firarda... :) Hastaların mutluluğu onun ilacı olmuş, moral vermek ise görevi...
Birlikte yaşadığı ailesinden annesi Zeynep Teyze dünyalar tatlısı, becerikli mi becerikli bir anne! Oğlunun etrafında pervane gibi dönüyor, bir dediğini iki etmiyor. Babası Kenan Abi ise gözlerindeki ışığı hiç kaybetmemiş, oğluna baktığında gözleri gülen sevimli mi sevimli, candan... Bir sarıldınız mı bir daha sarılmak istersiniz. Ümit Doğan’ın diğer 3 kardeşi ise onun için "hazır ol" da duruyorlar :)
Başlığa neden "psikopat" yazdığıma gelince... Onu tanısanız nedenini çok iyi anlayabilirsiniz. :) Haksızlıklar, hatalar, yanlışlar... Onun psikopat ruhunu açığa çıkaran sadece birkaç neden... :)
Şuanki durumuna gelince... Yardımla ayağa kalkabiliyor ve zorlanarak da olsa bir süre yürüyebiliyor, ellerini ve kollarını az derecede kullanabiliyor, konuşması çok hızlı olmasa da gayet net ve anlaşılır, solunum, yutkunma ve yeme problemi yok. Balgam sorunu için bir kaç gün önce treoskonomi operasyonu geçirdi, kilo almak için de PEG operasyonu geçirecek. Hastaneden çıkar çıkmaz ilk işi bu operasyonları geçirmekten korkan ve çekinen hastaları ziyaret edip, onları ikna etmek olacak.
Son olarak; nerede oturduğunuz hiç farketmez! Eğer evinizde yaşayan bir ALS hastası var ise kapıyı aralık tutun derim, Ümit Doğan heran sizin evinize de firar edebilir! :)