- 1074 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
EGO...
Onlarca televizyon kanalı ve yüzlerce dizi var. Hepsini izlemek, takip etmek mümkün değil. Tabi ki bana göre mümkün değil. Bu konuda ne kadar beceriksiz olduğumu bir yazımda söylemiştim. Hangi akşam, hangi kanalda, hangi dizi var? İzlediğim dizinin sonu yaklaşırken bile bilmem mümkün olmayan bir konu.
Evimizin klasikleşmiş sohbeti:
“ Tatlım kızmazsan bir şey soracağım “
“ Tabi ki sor anne. Neden kızayım? “
“ Bu akşam ne izliyorduk biz? “
Aslında kızıyor. Hatta bıkıyor. Bu yüzden de, her sezon başı, bir liste hazırlıyor. Hazırladığı listeyi buzdolabının kapağına yapıştırıyor. Haklı çocuk. Ben de olsam kızarım. Her akşam, her akşam aynı soru… Olmaz ki.
…/…
Boş olduğum akşamlarda seyretmediğim dizilere bakıyorum. İlginç karakterler çıkabiliyor. Daha da ilginci; sevilmemesi gereken bir karaktere üzülürken yakalayabiliyorum kendimi.
Çoğu zaman da diziyi bir kenara bırakıp, kendimi sorgulamaya başlıyorum. Gerçek hayatta aynı konumda olsaydım; ne kadar küçülebilirdim? Ne kadar kötü olabilirdim?
Etrafımızdaki insanları yargılarız, eleştiririz. Kırılmasız çerçevelerimizin dışında kaldıkları için; ret ederiz.
Ego… Ne kadar tehlikeli bir duygudur. Her birimizin, kendimize göre, bir acımasızlık derecemiz vardır. Gidebildiğimiz yere kadar gideriz, acımasızlığımızda.
Kendimizi ne kadar o konumda düşünmek istesek de, hayal olduğu için, belli bir noktada dururuz. Halbuki hayat, hayal değildir. Durmaz. Bizim durduğumuz noktanın çok ötesine geçerek devam eder.
Çaresizlik… İnsana neler yaptırabilir? Ne kadar küçültebilir?
Hayat yoklukları ile sınamamışsa; gerçekte kim olduğunuzu söylemek gafletten öte bir şey değildir.
Hiç yaşamadığınız bir durumu yaşayan insanı yargılamak, kınamak ve sınıflandırmak hatta sıfatlandırmak; egodan başka bir şey değildir. Yanılgıların en büyüğüdür.
Herkesin bir sınavı olduğunu unutmamak gerekir.
Kimileri, varlıkları ile sınanır.
Kimileri, yoklukları ile…
Kendim ve sevdiklerim için dua ederim: “ Tanrı’m, büyük söz söylemekten esirgesin.”
…/…
Diziler derken nerelere geldik?
Tanrı, çenesi düşüklerden de korusun.
“Amin” mi dediniz?
Aşk olsun yani…
Eser Akpınar
18.10.2010
İzmir.
YORUMLAR
Diziler konusunu ele alacağım ben sadece.
Çenesi düşüklük :)) Kendinize haksızlık etmeyin.
Açıkçası izlediğim hiç bir dizi yok. (Pardon Papatyam dizisi hariç o da Metin Akpınar'ı sevdiğim için.) Hangi diziye azıcık bakacak olsam karakterlerin altında son model arabalar, o onunla bu bununla vs. vs... Gerçek dünyadan ne kadar uzak ve bayağı şeyler. O dizilerden ekmek yiyen insanlar var elbet ve belki de saygı duymam gerek ama o kadar bizim dışımızdalar ki! Sanki hayat güllük gülüstanlık ve herkes zevk-ü safa içinde. Benim kızdığım aslında tam olarak diziler değilmiş bu yorumu yazarken anladım :)) Benim kızdığım o dizilerdeki hayata özenenlermiş.
Asıl benim mi çenem düştü ne :)) Neyse ben sustum. Sevgili yazarım söylemiş zaten söyleyeceğini :)
Sevgilerimle...
Can Murat
Şaka bir yana hanımefendi
Bahsettiğiniz dizi meselesi de
Ego meselesi de önemli.
Hatta ego o kadar önemli bir mesele ve olgu ki
Savaşların, kavgaların, zulümlerin, kötülüklerin de
En birincil kaynağı ve sebebidir.
Fazla uzatmadan Allah bizi kötü dizilerden korusun diyip bağlayayım
Saygı ve selamlarımla.
Evet güzel bir yaziydi.
Haklisiniz her insan hayatta bir seyler ile sinanir.
Kendinen asagida olani hor görmemeli kendinden yüce olani gereginden cok yüceltmemeli.
Kimin ne olacagi hic belli olmaz bu dünyada.
Tek izledigim dizi vardir o da yaprak dökümü bunun disinda takip ettigim bir dizi yok.
Yüreginize saglik
Sonsuz sevgimle
Eser Akpınar
Amin diyorum Eser kardeşim, insan her zaman ne oldum değil de ne olurum demeli.
Haklısınız insan başına her şey gelebilir, hiç büyük konuşmamak lazım.
Selam ve sevgiler...
Eser Akpınar
Hayat yoklukları ile sınamamışsa; gerçekte kim olduğunuzu söylemek gafletten öte bir şey değildir.
Ders alnması gereken bir deneme.
Hayatın illa da yoklukları ile insanları sınaması mı gerekir.Önemli olan hayattan dersler çıkarabilmek. Egolar,kişilerin eğitim algılamsı ile ilgilidir bana göre...
Tebrikler Eser hanım.
Sizler yazın,bizler de okuyalım e mi.
Başkentten egenin incisine kucak dolusu selamlar...