Günün Yazısı
Bu güne kadar pek çok kez yazıldı ve pek çok kez dile getirildi bu konu biliyorum.
Yine biliyorum ki belli bir süre sonra bu konu kabak tadı vermeye başlar. Hoş kabağı sevenler için bunun bir sakıncası olmasa da!
Neyse biz asıl konumuza geri dönelim; yani günün yazısı konusuna.
Günün yazısı ne demektir? Kim veya kimler seçer bu günün yazılarını? Veya şöyle de sorabiliriz; neden seçilir günün yazısı?
Bana göre günün seçilen yazıları okuyuculara yol gösterici ve yön belirleyici olmalıdır.
Öncelikle noktalama işaretlerine uyulmuş mu? Edebi değer taşıyor mu? Belli bir konuda, belli yol göstermeye yardımcı mı? Bu ve bunun gibi pek çok soru sorulabilir.
Bunun yanın da bir de günün yazıları sadece o yazıyı değil, aynı zaman da yazarını da ön plana çıkarmak ve okuyuculara tanıtmak gibi bir görevi olmalı.
Çoğu zaman günün yazılarını hakikaten sevdiğim ve sürekli okuduğum ( elimden geldiğince) arkadaşlarım seçiliyor. Bundan son derece mutluluk duyuyorum. Ama bazen öyle oluyor ki seçilen o yazıdan çok çok daha güzel ve gerçekten övgüyü hak eden bir yazı arada ziyan olup ve çoğu kez okunmadan yitip gidiyor.
Bu durum hem yazan için, hem de bizim gibi edebiyata gönül vermiş insanlar için emeğin boşa gitmesi daha acımasız tabiri ile çöpe gitmesi anlamına geliyor. Gerçekten kaliteli yazılar çöpe gidiyor hissine kapılmasın kimse ama okunması gereken edebi değer taşıyan eserlere yapılan haksızlıklar bu durumu çağrıştırıyor bana göre.
Kedini bilen ve kendinden emin güçlü kalemlerin de tutup ben neden seçilmiyorum, neden okunmuyorum kaygısı asla olmaz ama bu o kişiyi ödüllendirmeyeceğimiz anlamına gelmemeli.
Tüm bunlar göz önünde tutarak ve elimizi vicdanımıza koyarak düşünelim; günün yazısı olmayı ne kadar hak ediyorum?
Ben bugün çok düşündüm! Öncelikle beni seçen arkadaşlarıma ve yönetime saygısızlık yapmak istemediğimi belirterek, yazımı puanlayan herkese tekrar çok teşekkür ederim.
Fakat ben bu yazımla günün yazısı olmayı hak ettiğimi düşünmüyorum. Eğer günün yazarı diye bir bölüm olsaydı orada olmaktan onur duyardım ama günün yazısı deyince….
Aslında aklımda pek çok şey vardı söylemek ve dile getirmek istediğim fakat bugün günümde değilim sanırım aklıma gelenleri dökemiyorum bir türlü!
Son olarak söylemek istediğim eminim ki yönetim de bu konuda çalışmalar yapıyordur, vakti olup yazıların tamamını okuyan arkadaşlar ben sana geliyorum, sen de bana gel mantığı gütmeden ve imkânları dâhilinde tüm yazılara yorum yapamazsak bile puanımızı verelim. Biliyorum pek çok kesim çalışan ve siteye girmeye pek vakit bulamayan kişiler (tıpkı benim gibi) ama bu sürekli kalemler dışında arada farklı kalem arayışlarına girmemizi engellememeli.
Mesela ben yeni “ipekyolu”, “Süreyya eren” ve “-menekşe-“ rumuzlu değerli kalemleri keşfettim. Yazdıkları o kadar değerli yazılar ki ve maalesef arada kaynayıp giden. Onların da elbette belli okuyucu kemik kitlesi vardır, ama neden bizler de o değerli kalemleri daha yakından tanımayalım?
Bu arada laf aramızda benim bugün için günün yazısı seçtiklerim Mehtap Altan’ın “Hayat Tanımla Beni” , Süreyya Eren’in “Klavye Erkekleri” veya Gordion’un “Yalın” yazısıydı. Başka unuttuğum veya kaçırdığım değerli kalem ve yazar var mı bilmiyorum, varsa onlardan da özür diliyorum.
Yani uzun lafın kısası arada da olsa hak edene, hak ettiği değeri vermemiz gerek.
Bu yazı vesilesiyle yazımı "günün yazısı" seçen tüm arkadaşlarıma ve yönetime, her ne kadar hak etmediğimi düşünmüş olsam da çok teşekkür ediyorum.
YORUMLAR
Helal olsun sana...Bende her zaman giremiyorum..Bana gelen arkadaşların yazılarınıda okumadan puanlamak istemiyorum...
Eğer çok zamanım olsa dediğin gibi öyle güzel kalemler varki..Hayranlıkla okuyorum..tabi sen değil..:))sin dicektim biliyorum inanmayacaksın....)
Seni ve yüreğini seviyorum..eğri yse eğri doğruysa doğru...EyvaAllah güzel yürek var ol hep ol...:))Emi...))
N. B. Ç.
Sevgim sonsuz...
Genelde kendi seçkimi belirtiyorum çok yazı okuduğum gün.
Fazla vakit bulamadığımda ve az yazı okuduğumda kaçan yazılara haksızlık olmasın diye görüşümü belirtmiyorum.
Yeni yazarları okumak konusunda hassasım. Lakin onlarda sadece yazı asıp kaçmamalı.
Bu yazıyı hak etmeden birinci oldum diyorsun.
Pek çok yazın güne düşmesi gerekirken aksi oldu.
Güne gelmek hoş olsada ilk amaç değildir. Güne gelen yazıların dar bir çerçeveden seçildiği malum. Aşk, çiçek, böcek, Özel ve anlamlı günler ile hatıratlar.
Lakin ne kadar kusursuz da hazırlansa memnun olmayan bir gurup olacaktır. O nedenle siteye de yüklenmek haksızlık olur kanaatimce. Kervan yolda düzülür. Zamanla en iyiye ulaşır inancındayım.
Makale
Söyleşi
Masal
Deneme
Daha adaletli dağılım sağlanır inşallah.
İmge ve karışık cümlelerle sanat yapılmakta. Böyle olmayınca da sanat olmamakta. Bu hataya da çok pirim verile.
Uzun yazılar okunmamakta, az yorum ve puan almakta. Bu da haksızlık olmakta. :) Değil mi?
Yazınız güzeldi.
Kutladım.
N. B. Ç.
Günün Yazısı konusu sanırım daha çok tartışılacak ve daha çok fikir beyan edilecek.
Düşünceleriniz için teşekkürler.
Sevgili arkadaşım ben yazının seçkiyi hakettiğini düşünüyorum. Başarılarının devamını diliyorum. Kendi adıma konuşayım ben ilk öykülerimde o kadar çok eleştiri aldım ki. Pek harikasın da denmiyor yani.. Bu ne günlük konuşma dili olmuş diyenler de oldu. Ama iyi ki dediler. Kendimi yenilemeye baktım daha çok dikkat ettim. Şu anda gelmek istediğim noktada değilim ama olmak için büyük çaba veriyorum. Sürekli roman, öykü okuyorum evde.. Günün yazısı seçilme olayına ben hep sıcak bakıyorum. Ben yazarlık yolunda çok yeniyim. Daha önce günün yazısı olarak çok kez seçilmem usta olduğumu göstermiyor. Bu sadece bir teşvik. Çünkü elime kalem alıp edebiyat adına birşey karalamamın mazisi sadece yedi aydır. Ama emekleme aşamasından ayakta durabilme aşamasına geldiğime inanıyorum. Ama dediğim gibi yolun daha çok başımdayım... Sizleri tanıdığım için çok şanslıyım. Bıraktığınız güzel yorumlar bana olan güveni gösteriyor ve yeni bir öyküye başlarken sorumlu hissediyorum kendimi önce kendime sonra sitedeki her üyemize..
Ben yönetim kuruluna ve sitedeki bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
Senin de yazılarını okumaktan büyük haz oluyorum. Hep yaz lütfen ve biz de okuyalım. Ama arkadaşlarımın daha önce de talebi olmuştu. Ben de şiir dalında olduğu gibi nesirde de öykü, makale, anı vs. üç farklı alanda günün yazısı seçilsin diye talep ediyorum. Eminim ki bizlerin isteklerini kendine görev eden Yönetim bunu da yapacaktır bir gün.. Güvenim tam. İyi ki buradayız ve paylaşıyoruz. Seni tanımaktan mutluyum.
Sevgilerimle..
N. B. Ç.
Ve ben senin ne kadar azimli olduğunu ve kendini yazma konusunda n kadar çok geliştirdiğini, ne kadar çok yol kat ettiğini en iyi bilenlerden biriyim.
Günün yazısı amatör ruhlar için elbette bir teşviktir.
Sevgilerimle...
Günün yazısı "en iyi yazıdır" anlamında algılanmamalı. Bunu kimse seçemez zaten Sanat bu yani beğeniler subjektifitir.Senin beğendiğini ben beğenmeyebilirim. Kaldı ki üç kişinin beğendiği bir yazının günün yazısı olarak nitelendirilmesi de doğru olmaz. O yüzden bu yazılara seçki gözüyle bakmalıyız. pUANLAMALARIN BİR İŞE YARADIĞINI HİÇ SANMIYORUM. Ama yine de arkadaşlarımın yazılarını puanlarım hep.
Bu sitede ters olan ne biliyor musun? Beğen beğenme herkese "harika" denmesi...Herkes harika olunca insan kendi harikasından şüphe duyuyor haliyle. Her yazar yazılarına güvendiği için buraya asar. Dolayısıyla ben de öyle. Her gün yazmamamın nedeni de bu. Güvenebileceğim yazılar üretmek...Yoksa çiftlik yumurtası gibi yazılardan da çok var burada...Bakıyorsunuz sanki otomatiğe bağlamış yazar...
Kısacası ben günün yazısının ya da seçkisinin hangi kriterlere göre seçildiğini anlamış değilim ama, bildiğim bir şey var ki yazılar rast gele seçiliyor. Emin değilim elbette ama öyle görünüyor. Siteyle ilgili yazılan yazıların seçilmesi bir tesadüf değil her halde.
Yönetim şunu anlamalı artık. Onlar her ne kadar seçki deseler de, en iyi yazı olarak seçilmiyor deseler de, bu site yani biz bunu öyle algılayamayacağız. Her seçkiye en iyi yazı olarak seçilmiş gözüyle bakacağız. Bunun değişmesi de mümkün görünmüyor. O yüzden bu gözardı edilmeden bir çözüm bulunmalı...Bulunmasa da olur tabi..ne olacak sanki madalya ya da nobel ödülü falan mı verecekler bize seçilmesek...Önemli olan bir kaç dost bize faydalı oalbilcek eleştirilerde bulunsun...Gerisi boş bence...Şahsen ben yazılarımı buraya eleştiriye açmak ve yoluma ona göre yön vermek için asıyorum...Herkesin muhteşem demesine de inanmıyorum.Çünkü herkese muhteşem deniyor...
Sen hak etmiştin. Saydığın isimleri okumadım. Belki onlar da hak etmişlerdi. En iyi yazı olarak bakarsak eğer. Ama birinci bir tane malasef. Şairler akadar şanslı değiliz malesef...Bu bölümde de gelişmeye açık, okuyucuların seçkisi ve yönetimin seçtiği olarak 3 kısım yapılabilir.
Tebrik ediyorum seni...Sen yaz...Boş ver hak edip etmediğini. Onu biz biliyoruz zaten. Eleştirilerden bir şey kapmaya bak. Tabi hakkıyla eleştiren bulabilirsen...
Sevgilerimle...
Aynur Engindeniz
Bu konu hiç kapanmaz sevgili Nurcan...Bu yüzden üzülme...Yazmak,paylaşmak güne düşmenin önüne geçmediği sürece bu konu sürer gider...Sevgiler yüreğine...
N. B. Ç.
Sevgim sonsuz...
Eser Akpınar
N. B. Ç.
Hem bu günün yazıları sayesinde daha önce açıp okuma fırsatımız olmayan bir çok değerli kalem tanıdık. Bu anlamda da önemli bence.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Sevgili Nurcan, sana kesinlikle katılıyorum. Saydığın, yazıları işlrimin yoğunluğu nedeniyle okuyamayan gruptanım. SO yüzen de yazıları kaçırıyorum. Senin yazına gelince, öyle düşünme hakettiği yereydi. Bu konuda pek fikrimi belirtmek istemiyorum çünkü benim bir kaç çok güvendiğim öyküm seçilmedi. Bu bana göre önemli değil zaten. Önemli olan okunma sayısı ki baktığımda amacıma ulaşıyorum. Bu güzel yazı için de teşekkürler canım. Sevgilerimle
N. B. Ç.
Ben de ne yazdığımı unuttum tabii :)) Sadece teşekkür edeceğim şimdi.
Sevgim sonsuz...
Ben kendim sahsen hic ayrim etmem kim yazmis.Güzel olan yaziya yorum yapamasam da puan verip cikiyorum.Fikrime uymamis olan yaziyi da zamanim varsa yorumlarim.
Zaten üc dört kisinin yazdiklarini hic kacirmadan okurum onlarin her yazdigi benim günümün yazilaridir bir bakima.
Yazi okumak sakin bir kafa gerektiriyor yoksa o okudugumuzu da kavrayamayiz bile dogru dürüst
Ve böyle hep vaktimiz olmuyor yazilarla yeterince mesgul olmak icin.
Zamanin yetersizligi var birazda.
Sen de emek vermissin icerigi güzel bir konuyu isliyorsun günün yazisi secilmis olmasi yersiz yere degildir asla benim gözümde.Noktalama isaretleri yazim kurallari eksiksiz ama anlami fazlaca olmayan yazilarda rastlamiyor degiliz.
Benim icin icerik her zaman icin dikkate aldigimdir.Yorumlarim da bu dogrultuda oluyor.
Yüregine saglik canim
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 10/16/2010 1:08:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
N. B. Ç.
Güzel düşüncelerin ve varlığın için çok sağol canımın içi.
Sevgim sonsuz...