- 485 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİMDİ ŞİİR YORUMCULARI YARIŞACAK.. / Hikmet OKUYAR
’ Şiire sevgi, şaire saygı, şiir yorumcusu şiir dostlarına ve şiir kitaplarına daha çok ilgi; sanata değer. Himet OKUYAR ’ özdeyişiyle kültürün temelindeki ’ Aşıklık, ozanlık, şairlik ve şiir yorumculuğu; özel yetenek, bilgi, beceri ve yoğun emek isteyen ciddi ve saygın bir meslektir. Hikmet OKUYAR’ tarzındaki ifadelerle şiir atölyelerine, şiir şölenlerine, şiir toplantılarına ve şiir sohbetlerine sunup tartışılmasını istediğimiz tezimize manevi destek isterken Adana’dan ilginç bir duyuru aldık.
Duyuruda ŞİİR YORUMCULARI için bir ÖDÜLLÜ YARIŞMA düzenlendiği bildirilmiş.
1. ÇUKUROVA ŞİİR OKUMA YARIŞMASI
Şiir Yorumculuğu; aşıklık, ozanlık, şairlik gibi önemli bir meslek ise
şiir müzik beste şarkı türkü dostlarını yakından ilgilendiriyorsa
oturup enine boyuna düşünmek lazım.
Özel günlerde,
Bayramlarda
Düğün ve derneklerde
Şenliklerde panayırlarda
Açılışlarda kapanışlarda yorucu sıkıcı proğramların en sıkıcı yerinde..
Şiir yorumcusu ustalara büyük ihtiyaç duyuluyorsa..
bir daha bakmak gerekir şiir yorumculuğu olgusuna.
Ve radyo televizyon proğramlarının vazgeçilmezi
olmaz sa olmazı olmaya başlamışsa şiir dinletisi etkinlikleri
şiir akşamları şiir sohbetleri
ve bir gece yarısı şiir dinletileri
şiirden şuura proğramları
dikkatleri yeni bir meslek alanına çekmeye başladı.
Pürtelaş
Ne güzel.
Her aşık, ozan, şair için en az üç şiir yorumcusu lazım iddiaları doğruluk kazandıkça
genç ihtiyar bayan erkek büyük kitlelerin ilgi alanında olan şiiri daha çok sevdirmek; aşık ozan ve şairlere saygıyı güçlendirerek yaşatmak adına şiir yorumcusu elemanlara yeni bir meslek kapısı açmanın faydalı olacağı tezi işleniyor.
Okullarda değerlendirilip teşvik edilen, şiir yorumları sonunda başarıları ödüllendirilen gençler kendilerini daha fazla tanıtmak için çok büyük zorlular yaşıyorlar. gerçeğinden bir oluşuma baktığımızda
cd kaset klip çalışmaları yapamadıkları için radyo tv proğramlarının çok kısıtlı zamanlarının arasına sıkışıp seslerini duyuramıyorlarsa işte yeni bir fırsat doğuyor şiir yorumcusu elemanlar için diye bakacağımız bir organizasyon örneği.
1. Çukurova Şiir Okuma Yarışması..
Şairlerin, aşıkların, ozanların, şiir yorumcularının bol olduğu güzel mekanlarda düşünülmüş bir organizasyon.
Yarışmanın şartnamesine değinmeyeceğim.
Jüride Çukukurova’dan Harika Şair de olmalıydı demiyeceğim.
Ödüller daha çok ilgi uyandıracak türden olmalıydı,
Yarışmaya katılanlardan para istenmemeliydi konusuna vurgu yapmıyacağım.
Sadece Türkiye’nin tüm belde ilçe ve illerini yakından ilgilendiren çok saygın ve ciddi bir yarışma konusu olarak bakılmasını isteyeceğim organizasyon türüne.
Her yerde yapılabilecek türden az masraflı bir organizasyon.
Ne kadar az masraflı diyorsam da yükü bir iki şiir dostu tarafından kaldırılamayacak kadar ağırbir organizasyon.
Münevver Düver başta olmak üzere tertip komitesinde ve organizasyonda görev yapan tüm şiir dostlarına başarılar diliyorum.
Yarışmaya Adana ve ilçeleri ile Çukurova çevresinden iddialı tüm ŞİİR YORUMCUSU şiir dostlarının mutlaka katılmalarını istiyorum.
Yine, yarışmaya katılmak isteyenlerin şartnameyi iyi okumalarını, katkı payı veremiyecek durumda olanların da mutlaka irtibat telefonlarından bilgi almalarını istiyorum.
Yarışma sonunda dereceye girenlerin şiirseven dostlar tarafından sürpriz ödüllerle ödüllendirileceğine inanıyorum.
Ödül kazananlardan 5 Şiir Yorumcusu şiir dostumuza ben de Şüsiyad Başkanı olarak çam sakızı çoban armağanı türünden ödüller vereceğimi söylüyorum.
ŞİMDİ ŞİİR YORUMCULARI YARIŞACAK diyerek;
1. Çukurova Şiir Okuma Yarışması için hazırlanan Şiir Yorumcusu canlarıma Adana’nın Gelini’ndeki heyecan ve ’ Adana Sevdası ’nın coşkusu içinde ve Karacaoğlan ezgilerindeki muhabbetle bol şanslar diliyorum.
Şebingülü sunumlarımla..Pirimiz Abdi Beğ aşkına..
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başaknı
-----------------------------------------------------------------------------
Tertip komitesince belirlenen YARIŞMA KATILIM KOŞULLARI:
1- Yarışma, amatör ve profesyonel katılımcılara açıktır.
2- Başvurular internet ortamından e-posta ile yapılacaktır. Başvuru adresi
www.canbymix.com
3- Tüm eserler Türkçe kaleme alınacak ve eserin altında isim-soy isim belirtilecektir.
4- Yarışmacıların okuyacağı şiir en fazla 200 kelimeyi aşmamalıdır.
5- Konu ve tarz sınırlaması yoktur.
6- Yarışmaya gönderilen tüm şiirler bir kitap veya Cd’de (antoloji eseri olarak) toplanacaktır.
7- Yarışmaya gönderilen şiirlerin telif hakları yarışmacıya ait olmakla beraber, organizasyon bu şiirlerin; dergide, internet ortamında ve basılacak olan antolojide yayınlama hakkını saklı tutar.
8- Yarışmaya katılım ücreti 30 TL’dir. Katılım ücreti kurumun internet sitesindeki Posta Hesabına yatırılmalıdır.
9- Yarışma sonuçları aynı gün yapılan etkinliklerden sonra açıklanacaktır. dereceye girenler ve tüm sonuçlar kurumun resmi internet sitesinden (www.canbymix.com) kamuoyuna duyurulacaktır.
Son teslim tarihi : 28 Ekim 2010
Yarışma Konusu : Serbest
Bilgi ve Başvuru için : CanByMix Müzik – Sinema Yapım
Tlf. 0322 363 39 79
0535 563 45 10 - 0537 959 09 89
www.canbymix.com
Yarışma Takvimi : 30 Ekim 2010 – Saat: 10.00 – 20.00
Ö d ü l l e r :
1. Şiir Albümü
2. Şiir Albümü Demosu
3. Single Demo
-------------------------------------------------------------
Okuyar Kitle İletişim : hikmetokuyar@
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.