- 861 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DERVİŞ OLABİLMEK.............
BİR KAÇ GÜN ÖNCEYDİ , YİNE FIRTINALARDAYDI YÜREĞİM , AÇMAZLARDA , ÇIKMAZLARDAYDIM . SIĞINACAK BİR LİMAN ARIYORDU BENLİĞİM . YOKTU , IRAKLARAYSA , GEREĞİ KADAR SESİMİ DUYURAMADIĞIMIN FARKINDAYDIM .
NE YAPMALIYDIM NE YAPABİLİRDİM .
ÜSTELİK DAHA DA ÇOK DEPREŞİYORDU SIKINTILARIM . EVE GİTMEK İSTEMİYORDUM . BOĞUYORDU BENİ DUVARLAR HER NE KADAR BALKONUNMDA DA OTURSAMDA YİNE BOĞULUYORDUM .
SAHİLE İNMELİYDİM , BELKİ ORADA OYALANABİLİRDİM .
YAVAŞ YAVAŞ YÜRÜMEYE BAŞLADIM . NEYDİ Kİ , ŞUNUN ŞURASINDA BİR KM LİK MESAFEDEYDİ SAHİL .
SAHİL BOYUNCA OLUŞTURULMUŞ YAKLAŞIK ALTI YEDİ KM LİK GÖRKEMLİ PARKTA KUYTU BİR KÖŞE BULMA UMUDUYLA YÜRÜYORDUM . BİRDEN AKLIMA BİR ŞARAP ALIP İÇMEK TAKILDI . UZUN SÜREDİR İÇMİYORDUM , BU KAFAMIDA ANCAK İÇKİ HATTA EN SİNEKLİSİNDEN ucuz şarap a verilen ad ŞARAP DAĞITIRDI . BİRAZ SERKEŞLİK , SERSERİLİK , LÜMPEMLİK YAPMAK İSTİYORDUM .
HEP YÜREĞİMİN BİR KENARINDA SAKLI KALMIŞ , AÇIĞA ÇIKARAMADIĞIM DERVİŞ RUHUMU ACIĞA ÇIKARABİLİRDİM . EVET KARAR VERMİŞTİM , BİR TEKEL BAYİİ NE UĞRADIM . SARHOŞLAR , AYYAŞLAR , EVSİZLER GİBİ SEFİL BİR ŞEKİLDE İÇMEK .
İŞTE , SAKLI KALMIŞ DUYGULARIMI AÇIĞA ÇIKARMA VAKTİYDİ .
EN SİNEKLİSİNDEN , İKİ ŞİŞE ŞARAP , ÜÇ PAKET SİGARA VE BİRAZDA GÜNEBAKAN ÇEKİRDEĞİ ALDIM .
EVET , HÜZÜNLERİMİN , YALNIZLIKLARIMIN ŞÖLENİNİ KUTLAMAYA HAZIRDIM ARTIK .
SAHİLDE , KALABALIKLARIN OLMADIĞI BİR KUYTULUK BULMAM GEREKİYORDU . ÇOK GEÇMEDEN ARADIĞIM YERİ BULMUŞTUM . BİR BALIKÇININ YANINDA KUYTU AMA EMNİYETLİ BİR YERDİ . KÜÇÜK BİR KAYANIN ÜZERİNE TÜNEDİM tavuk gibi oturmak . NEVALEMİN OLDUĞU PAKETİ YANIBAŞIMA AÇTIM ÖZENLE HAREKET EDİYORDUM , BİR TÖREN SERAMONİSİYLE AÇTIM . VE İŞTE TÖREN DEDİM , DEMLENMEYE BAŞLIYABİLİRDİM . BİR TARAFTANDA KENDİME KIZMADAN DA EDEMİYORDUM . SALAK SEN BU KUYTUDA NE CESARETLE OTURUYORSUN , ETRAFTA TİNERCİ , AYLAK BİR SÜRÜ İNSAN VAR . AMA OLSUN GELEN OLURSA ONADA VERİRDİM , BİR ŞEKİLDE BANA EŞLİK EDERLERDİ .
BU DÜŞÜNCELERLE , BAZEN YAKINIMDA Kİ BALIKÇIYI İZLESEMDE , GÖZLERİM SÜREKLİ UFKU TARIYORDU . NELER GEÇMİYORDU Kİ AKLIMDAN , DENİZİN KOYU KARANLIKLARI , BENİ İÇERİSİNE ALIYOR , OLMADIK YERLERE GÖTÜRÜYORDU .
AH AH , BİRDE AY OLSAYDI ŞİMDİ ,ŞÖYLE HAFİFÇE AYDINLATSAYDI ORTALIĞI , DENİZDE YAKAMOZLAR OLUŞTURSAYDI , AH AH NE VARDI AY IŞIĞI DA BANA EŞLİK EDEBİLSEYDİ .
TÜM BUNLARI DÜŞÜNÜRKEN , ZAMAN NASILDA GEÇMİŞTİ . YANIMDA Kİ BALIKÇI NE ZAMAN GİTMİŞ Tİ HİÇ FARKINDA DEĞİLDİM .
ŞARAP IN BİR ŞİŞESİ BİTMİŞ , İKİNCİSİ YARILANMIŞTI BİLE . OLDUĞUM YERDE HAFİF HAFİF SALLANMAYA BAŞLADIĞIMIN FARKINDAYDIM . YOK DEDİM KENDİ KENDİME , BU BÖYLE OLMAYACAK , BİR ŞİŞE DAHA ALMAM GEREKTİ . O DÜŞÜNCEYLE , KALKTIM , ORTALIK SAKİNLEŞMİŞTİ VE BEN ELİMDE ŞİŞEYLE RAHATÇA GEZİNEBİLİRDİM .
EVVET İŞTE BU DEDİM KENDİMCE , NİHAYET İÇERİMDE SAKLI KALMIŞ DERVİŞ RUHUNU AÇIĞA ÇIKARABİLMİŞTİM .BU BENİ MUTLU EDİYORDU , YAŞAMIMDA EKSİK BİR YERİ AÇIĞA ÇIKARMAKLA TAMAMLAMIŞ OLMUŞTUM . VE BU BENİ RAHATLATMIŞTI , BU KADAR HÜZNÜN ARASINDA İYİ BİR TARAF BULMUŞTUM .
SAAT KAÇ ACABA DİYE DÜŞÜNDÜM , SAATE BAKMAYI AKIL EDEBİLMİŞTİM SONUNDA , ALLAHHH DİYE GEÇİRDİM İÇERİMDEN , SAAT 1.30 OLMUŞTU VE BEN AÇIK BÜFE BULABİLECEKMİYDİM . BULURDUM AMA BİRAZ YÜRÜDÜKTEN SONRA DERKEN İLERDE BİR BÜFENİN AÇIK OLDUĞUNU GÖRMÜŞTÜM BİLE . BÜFEYE YAKLAŞMADAN ÖNCE ELİMDEKİ ŞİŞEDEN SON YUDUMUDA ALARAK FIRLATTIM BOŞ ŞİŞEYİ BİR KÖŞEYE . EVET EN SİNEKLİSİNDEN ÜÇÜNCÜ ŞİŞEYE HAZIRDIM .
PARASINI ÖDEDİKTEN SONRA , O ŞİŞEDEN DE BİR YUDUM ALDIM . EH TADI FENA DEĞİLDİ HANİ , SİNEKLİDE OLSA GÜZELDİ VEYA BANA ÖYLE GELİYORDU .
GERİSİN GERİ SAHİLE DÖNDÜM . YALNIZ BU KEZ DAHA IŞIKLI GÜVENLİ VE TEMİZ BİR YER SEÇMİŞTİM . NASIL OLSA KİMSE KALMAMIŞTI ORTALIKTA VE BEN YALNIZ RAHAT ,HÜZÜN FIRTINALARIMDA DİNMİŞTİ ARTIK , BİR ŞEY DÜŞÜNEMEZ OLMUŞTUM AMA IRAK LAR HEP AKLIMDAYDI . HİÇ ÇIKMIYORDU Kİ AKLIMDAN .
GELEN GEÇE N GEMİLERİN IŞIKLARI , DENİZE YANSIDIKÇA , SAHTE YAKAMOZLAR OLUŞTURUYORLARDI . VE BEN ONLARA BAKMAYA BAYILIYORDUM . KIZIMIN SİYAH SAÇLARINA BAZEN TAKTIĞI SİMLERİ ANIMSATIYORDU BANA . DUYGULANDIM , FARKINDA OLMADAN BİR İKİ DAMLA GÖZ YAŞI ÖDÜLLENDİRMİŞTİ YANAKLARIMI . ÖZLEDİM DİYE DÜŞÜNDÜM , GEREK OĞLUMU GEREKSE KIZIMI AMA , NE YAPAYIM İŞTE DİYE DÜŞÜNDÜM . ZAMAN ÖYLE GETİRDİ VE BİR ŞEKİLDE YAPACAK BİR ŞEY YOKTU ARTIK . İKİ ÜÇ AYDA BİR KISA SÜRELİ GÖRÜŞSEKTE YETMİYORDU YETMİYORDU BANA ..........
ŞARAP ŞİŞESİNİ BİR KEZ DAHA DİKTİM KAFAMA , ARTIK İYİCE SARHOŞ OLMUŞTUM . KALK DEDİM KALK YETER ARTIK DÖNMEN GEREK DE NASIL . UYUMAK İSTİYORDUM . UYUMAK UYUMAK , BAŞIMI YASLADIM OTURDUĞUM KAYANIN DÜZ ZEMİNİNE NE KADAR DA YUMUŞAK DİYE GEÇİRDİM İÇERİMDEN KUŞ TÜYÜ YASTIK GİBİ GELDİ BİR AN . UYUMUŞUM .
NE KADAR UYUDUĞUMU BİLMİYORUM , BİR SÜRE SONRA İRKİLEREK UYAMDIM . YA BİR SES YADA SESSİZLİĞİN VERDİĞİ TEDİRGİNLİKTEN OLSA GEREK UYANMIŞTIM . ÜŞÜMÜŞTÜMDE , SALAK BU SAATTE BURADA TEK BAŞINA İYİ TİNERCİLER SENİ BİR ŞEKİLDE YOK ETMEDİLER DİYE DÜŞÜNDÜM . BİRAZ AYIKMIŞMIYDIM ACABA BU ŞEKİLDE DÜŞÜNEBİLDİĞİME GÖRE EVET EVET AYIKMAYA BAŞLAMIŞTIM .
KALKMALIYDIM , DOĞRULMAYA ÇALIŞTIM EVET KALKABİLİYORDUM AMA YÜRÜYEBİLECEKMİYDİM . BİR İKİ ADIM ATTIM EVET BAŞARABİLİRDİM .
KALKIP SENDELEYEREK DE OLSA , YÜRÜYORDUM . EVE GİTMELİYDİM . ŞİŞEMDE KALAN SON YUDUMUDA DİKİYORUM KAFAMA VE ONUDA DENİZE FIRLATIYORUM .
YÜRÜYORUM , TÜM SORUNLARIMI DENİZE SAHİLE BIRAKARAK YÜRÜYORUM . HUZURLUYUM DA ARTIK . YÜREĞİMDE SAKLI KALMIŞ DERVİŞ RUHUNU ACIĞA ÇIKARABİLMİŞTİM .
YÜRÜYORUM , BANKLARDA YATAN TİNERCİLERİN , EVSİZLERİN , SARHOŞLARIN ARASINDAN YALPALAYARAK SALLANARAK YÜRÜYORUM .TIPKI YAŞAMIM GİBİ..............................EMİN
YORUMLAR
KALKIP SENDELEYEREK DE OLSA , YÜRÜYORDUM . EVE GİTMELİYDİM . ŞİŞEMDE KALAN SON YUDUMUDA DİKİYORUM KAFAMA VE ONUDA DENİZE FIRLATIYORUM .
YÜRÜYORUM , TÜM SORUNLARIMI DENİZE SAHİLE BIRAKARAK YÜRÜYORUM . HUZURLUYUM DA ARTIK . YÜREĞİMDE SAKLI KALMIŞ DERVİŞ RUHUNU ACIĞA ÇIKARABİLMİŞTİM .
YÜRÜYORUM , BANKLARDA YATAN TİNERCİLERİN , EVSİZLERİN , SARHOŞLARIN ARASINDAN YALPALAYARAK SALLANARAK YÜRÜYORUM .TIPKI YAŞAMIM GİBİ.
kendimi okur gibi oldum ...güzeldi...
YORGUN DEMOKRAT
SAGOLUN.........