- 1541 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bahar geldi
Bahar geldi
Yürekte coşku, toprakta bereket taze bir baharin belirtileriyle yüklü bu güzel memleket…
Bir sağanak halinde gelir bahar yağmuru. Bereket yüklü bulutlar örter üstünü bu mevsimde Mardin Kalesi’nin. Kardeşlik üstüne, barış üstüne bir de sevda üstüne türküler yankılanır, ovalardan yamaçlara doğru tırmanır;Türkçe, Kürtçe,Arapça ,,,
Ezan seslerini çan sesleri izler, taslara siner Süryani mimarların yontu izleri cami mihraplarında…
Ve bereket fışkıran toprakların kölesi çiftçinin karasabanına su verir Midyatlı Hıristiyan demirciler .
Şafakla uyanır Yeşillili kamyoncu çileli yolculuk başlangıçlarına…
Tanker ve depo leşlerinin sergilendiği yol boyunca isinin rast gitmesi için yalvarır Allah’a. Gençliklerinin baharında trafik terörüne kurban olmuş mezarlık dolusu gencin ruhuna fatiha okumadan geçmez oradan, geçemez.
Yağmur düşünür Kızıltepeli çiftçi, zeytinin verimini düşler Derikli. Savurlu kavaklarinin kesim çağına gelmesini bekler, Nusaybinli, “sinir ticareti ile yorar kafasını, ihmal edilisinin nedenini bir türlü kavrayamaz. Mayın tarlalarında verdiği “şehitler”in sayısını , sakatlıkların mantığını somutlaştıramaz. Ceylanpınarlı, Suruçlu, mayın tarlalarının temizlenmesinden payına düşecek toprağı düşler, alnı secdede…Mardinli içme suyu bekler, Mazıdağlı fosfat tesislerinin , islerlik kazanmasını bekler. Hastalar şifa umar, issizler is bekler… Öğrenci “puan” “derece”, Aydınlar hizmet bekler, “Üniversite”, “Spor tesisi”, ”bölünmüş yol”… Tüccar, “teşvik”, “ucuz kredi”, “sinir ticareti”, “banka”, “bono”, “borsa”, “euro”, “dolar”…
Sevenler ise, kavuşmayı umar bahar mevsiminde…
Bahar geldi gül açtı
Bülbül yuvadan uçtu
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli
Su benim garip gönlüm
Başıma neler açtı
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli
Seherin vakti geçti
Bir güzel baktı geçti
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli
Hazırlanmış gitmeye
Sinemi yaktı geçti
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli
Yüreğim oldu yare
Aska bulunmaz çare
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli
Ah sensiz yasayamam
Gideceğim o yare
Yar, yar, yar, diyar, yar, yar, diyar
Mardin güzeli