- 1078 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
...BU ÜLKEDE...
Yağmur yağıyor bu sabahta..Islanan yollardan arabalar geçiyor bir bir.. Hava daha aydınlanmadı, düşüncelerim gibi sis ve karanlık çöreklenmiş...
Soğudu hava sonbaharın gelişiyle, kimi odun alamıyor,kiminin ekmeği yok yemeye,çocuklar mahzun mont alınmadı diye, okullar başladı velilerin yüzleri asık borçlandılar yine...
Bu hayat pahallılığında yaşamak zor emekliye...sabah açıklandı emekliyi düşünen bir başbakan, zam var emekliye, aman ne güzel! verilen zam az diye itiraz edene
başbakanın yanıtı net: et alabiliyormusunuz et? herşeye yine gelecek zam!
ekmek fiyatları zam görecek temel ihtiyaç olduğu için, sakın yemeyin zaten kilo yapıyor veremezsiniz...fırınlar pastahaneye dönmüş, yanından bile geçmeyin...
Hakimlerde toplu istifalar var, nedenini sordunuzmu hiç kendinize? Kimsenin kimseyi taktığı bile yok...herkes aklından razı,fakirin fukaranın çaresi yok perişan,
söyleyin var mı bu ülkede mutlu olmanın çaresi?
YORUMLAR
NE YAZSAM AZ GELİYOR
Hava soğuk, yağmur ha yağdı ha yağacak. Hava daha tam aydınlanmadı, düşüncelerim gibi sis ve karanlık çöreklenmiş.
Üşüttü Kış yine bu sene de. YA HABERLER? haberler, sanki elim ayağım, sırtım buz kesti.
Kara kış geldi. gelişiyle çocuklar gibi sevindik kar yağarken;
KAR MANZARALARI KARŞISINDA KENDİMİZİ SOKAKLARA ATTIK ; BOL BOL FOTOĞRAF ÇEKİNDİK, MUTLU ETTİK KENDİMİZİ VE YİNE GERÇEKLER GÖZÜMÜZE GÖZÜMÜZE;
EVSİZ BARKSIZ KALANLAR, SOĞUKTA DONAN AÇ HAYVANLAR UMURUNDA MI ACABA KİMSENİN?
Ama bir gerçek var kimi odun alamıyor,kiminin ekmeği yok yemeye. Çocuklar mahzun mont alınmadı diye, Okullar başladı velilerin yüzleri asık borçlandılar yine...
Bu hayat pahallılığında yaşamak zor emekliye...
Sabah açıklandı daha EMEKLİYE, POLİSE, ASKER MAAŞLARINA ZAM!!!
Ne güzel emekliyi düşünenlerde varmış bu Ülkede.,
Zam var emekliye, aman ne güzel! verilen zam az diye itiraz edene
Bazı insanların yanıtı net: et alabiliyormusunuz et?
Her şeye yine geldi zam!
Doğal Gaza ZAM..Millet şaşırdı TEZEK Mİ YAKSAK daha iyi ısınırız? Elektrik almış başını gidiyor !
Soba yakanların işi de bir başka zor. Evde giysiler, zor bela alınan kömür ve odun yakılıyor, Kömür fiyatlarından haberiniz var mı?
Ekmek fiyatları zam gördü, temel ihtiyaç olduğu için.. Sakın yemeyin zaten kilo yapıyor veremezsiniz... Fırınlar pastahaneye dönüşmüş, yanından bile geçmeyin, mazallah canınınız falan çeker de bir yerleriniz şişer !
Kimsenin kimseyi taktığı bile yok...herkes aklından razı, fakirin fukaranın çaresi yok perişan.
Şehit Haberleri Can yakıyor. Korkar oldum her sabah haber izlemekten
Söyleyin var mı mutlu ve refah içinde yaşamanın bir çaresi?
Aylin Akgün
SÖYLEYİN BANA NE DEĞİŞTİ? 06.01 2016
Yazdıklarınızın bazılarına katılıyorum. Bazılarınaysa hayır.
Artık hastalar parasızlıktan ölüme mahkum olmuyorlar. yeşil kartlı bile olsa insanlar her hastaneye müracaat edip, tedavisini yaptırabiliyorlar. Acil hastaları her hastane kabul etmek zorunda ve tedavisi ücretsiz. 18 yaşın altındaki çocuklar hiç bir sosyal güvencesi olmasa bile tedavileri ücretsiz yapılmak zorunda. Bunlar yasayla belirlenmiş.
Valilikler, muhtarların belirlediği ailelere odun kömür dağıtıyorlar. Yeter ki hak etmeyenlere de verilip suistimal edilmesin.
Yoksul öğrencilere ve ailelere sosyal yardımlaşma vakıflarınca müracaat ettikleri takdirde yardım yapılıyor. bunun yanında eğitim yardımı için vakıflar ve dernekler var.
Belki yoksul olanlar kendileri gurur yapıp müracaat edemeyebilir, ama bir mont alamayan yada defter kalemini alamayacaklar varsa da onları bilenler, tanıyanlar olarak onlara yardımcı olmak da komşularının, muhtarların diğer insanların insanlık görevi.
Fuhuşun, kapkaçın, organ ticaretinin, ayrılmaların iktidarların suçu olduğunu düşünmüyorum. Bu ahlaki çöküntüyle ilgili bir şey.
Nice insanlar var ki ekmeğini zor şartlar altında kazanıyor lakin namusuyla kazanıyor. Her insanın başına bir ahlak polisi dikemezsiniz ki. Yeter ki insanın vicdanı kendi polisi olabilsin.
Ayrılmalar her zaman ekonomik sebepten olmuyor. Varlıklı insanlar da ayrılabiliyor, Eğitimli insanlar da ayrılabiliyor. İnsanlar birarada yaşamayı öğrenememişse, hoşgörülü değilse geçimsizlikler artar ve ayrılığa kadar varır.
Temel gıda maddelerinin bu kadar zamlanmasını ben de istemem. Ekmeği geçen yıl 35 kuruşa alırken bu yıl 75 kuruşa alıyoruz, daha da zamlanacak. Bir yandan da şu var ki buğday tohumunu almak, tarlayı sürdürmek, ilaçlamak, gübrelemek, hasat kaldırmak, öğütmek , hamurunu yoğurmak , fırında pişirmek ...tarlaya tohumun ekilmesinden soframıza gelinceye kadar bunların hepsi de masraflı işler; mazot elektrik ve insan işçiliğini gerektiren şeyler. . Burada en az kazanan da üretici olduğunu düşünüyorum. Masrafını karşılamadığı için de üretim azaldı zaten, artık buğday ithal ediyoruz dışardan. Diyeceğim o ki Üretici aşamasındakiler de hak ettiğini kazanacaksa biz de makul ölçüde gelecek olan zamları çok görmeyeceğiz.
Toplumsal sorunlara dikkat çeken yazınız için kutlarım.
Bircangule tarafından 10/14/2010 10:37:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
yaşlandım artık
Saygı duyuyorum düşüncelerinize ve teşekkür ederim...
Bunların vebalini nasıl vereceksiniz?
Vicdan tasiyanlar kendine sorsun bir insanin üzerine bunca sucu yikmak nedemektir.
Ve dullar cogaldi zina sayenizde yasal bu cok yanlis bir söz.Ahmetin Mehmedin ahlakindan Basbakan sorumlu degil
Yoklar yoksullar ama iyi biliyorlar bazi isleri.Kadinlarda erkeklerde.
Her önüne gelenden cocuk yapip sokaga birakanlarda meydanda.
Basbakan olanlar ülkenin gelisimi icin cabalar yikimi icin degil.
Bukadar agir suclamamali kisiler hafifse babasini bile satar.
Yüreginize saglik ama katilmadigim bir yazi.
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 10/13/2010 3:03:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
yaşlandım artık
İNSANIZ
Acı bir fakirlik var toplumda,
Kimler bunun farkında?
Moda ve kandırmaca her terefta,
Asalaklar kol geziyor can damarında.
***
Çiçek, böcek ve aşk kaplamış etrafı.
Fakirin lafı yitmiş, kuşatılmış her tarafı.
Yeni dine kul olunmuş ellerde sefertası.
İşledikçe ışıldayan çarktan kurtulamaz paçası.
***
Giyemez, yiyemez, içemez fakir.
Gezemez, göremez, sevemez fakir.
Eziktir, mutsuzdur, gülemez fakir.
Bilemez, kazanamaz, çalamaz, görülür hakir.
***
Aç ve sefalette olanlar var, işsizlik var.
Bu gömlek bu topluma artık çok dar.
Aşk afyon olmuş; her dilde, her telde " O " var.
Sadece açlıktan uyuyamayan annenin gözünde yaş var.
***
Elimden gelse fakirliği yasaklardım.
Elimde olsa fazla malı dağıtırdım.
Elimde olsa servet vergisi toplardım.
Elimde değil; her şeyi hemen infak ederdim.
***
Benim dilim dönmüyor, dili dönen anlatsın.
Benim içim yanıyor, Kardeşin aç ve sen de insansın.
Bu partiye, şu partiye değil sözüm; cümle alem utansın.
Sen de bastır ki yaraya, ağlamayan vicdanlar kanasın.
***
Şiir yazmadım ben; bunu şiir sanma sen.
Yok aslında kar eden, oysa her yerde inkar eden.
Bir çağrı geliyor yerden " Var mı şikayet eden "
Mutsuzdur elbet giden, fayda yok ne eskiden ne yeniden.
***
Ben fakirliği yazdım, beceren iyisini yazsın.
Aç kalmasın, zengin fakir sarılsın.
Aç kalmasın yüzler gülsün. Yokluk bize darılsın.
Her yerde aşk varsa neden 0/0 50 boşanma olsun?
İnsanım, İnsanız, İnsansın; yokluk bizden uzak kalsın.
ENGİN TATLITÜRK
-----------------------------------------------------------------------
MUHTEREN KARDEŞİM; yazınızın maksadı fakirin yanında olmaksa amacına ulaşmış.
Fakat siyasi iktidarı suçlayan ve ona oy verenleri tuzu kuru olarak peşinen yargılayan tarafı hoş olmamış.
Yazıya yarar değil partizanlık katmış.
Tespitleriniz herkesin az çok bildiği şeyler ama bunu bu hükümete mal etmek ve kolaycılığa kaçmak haksızlık hatta iftira olur. Bu hükümet muhatabımızdır. Elbette ona yakınacağız. Fakat adil bir şekilde hareket etmeyi de gözardı etmeyeceğiz.
İstemenin de, hakları kullanmanın da, konuşup yazmanın da bir adabı var ki, edebiyat ortaya çıkmıştır.
Daha yumuşak, daha adil ve tarf olmayan terz yazılarda görüşmek dileğiyle.
Yazınızı taraf ve zayıf bulsam da yoksulun yanında olan yüreğinizi kutlarım.
Saygılar.