- 2076 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT HASTALIK VE SAĞLIKTA BERABER OLMAK DEĞİLMİ YARELİM? NEDEN PAYLAŞMIYORUZ VE SENİN DERDİN NE PEKİ?
(Yaşamak ve seninle ölmek dilerdim vefâ içinde Aşka. Bir kalp hakiki manada bağlı ise eğer karşındaki insana, rüya da dahi olsa kalp daima diridir sevgiliye,biline.)
Şu an nasılım ve son bir haftadır ne düşünüyorum hiç bilmiyorum. Her şey boş, her yer boş, hep boş sanki. Biliyorum aslında ama korkudan dillemek istemiyorum kendime belliki. Bomboş bir bakış ve lâl bir sûkut ile dolaşıyorum ortalıklarda.
Çok sakinim ama, yara almış bir gemi gibi meçhule demirliyim. Boğuşmuşum okyanuslarda ve kan fırtınası bir limanda mahsur sanki,iskele sancak içim ayaz bir rûzgara.
Savruldukça kalkarmı yine humeyra?
Meçhul bir bekleyiş hayatta canımı en çok yakan gerçeğimdir benim. En kötü belirginlik hiç bilinmezlikten çok çok iyidir benim için. Hele de bu şekil ve bu sıralarda.
Son bir yıldır anlayamadığım bir anlamsızlıkla derin bir bilinmezliğe sürüklendim. Veya sürükledim kendimi diyeyim. Kabul etmek istemedim gerçekte ve sebeplerini defalarca yalvarır bir yalvarışla bildirdim sana. Merhamet dilendim vicdanına. İçimde vâveylalar kopardım ama engel olamadım buna. Kana bölendi kaç gecem ve rüyalarımda uyandı sana kaç hecem,bilemedin işte bunu sen.
Bekle dedin hep bana, o zaman neden?
Kaç gece rüyalarımda acı içinde gelip evime, şu arka oda da üzerini örtünüp uyudun bir bilsen. Gel diye hiç çağırmadımki seni ben, neden geldinki bana yeniden ve hep yeniden?
Öyle bir düşün rüyası olurmuymuş dediğin gibi bunu bir bilsem.
Ya kararsızlık içinde hem isteyip hem istemeyişlerin ve bana şefkat dolu o boş bakışların. Hep gözümün önündeydin ve gerçekmiş gibi hep seni seyrettim.
Her uyanışta fırladım telaş ile ve’ nasıl olur ama Rabbim? böyle böyle gerçekler var ortada, Olurmu hiç böyle? Olamaz, olmaz dediysemde.!
Olmadı işte... ertesi uykumda ’yûsra yûsra’ diye seslerle uyandım hep sana.
’Kolaylaştıracağız, kolaylaştıracağız’diyordu Rabbim bana. Ayetin yalanı mı olurmuş peki ? Kendi adıma elbet haşa,sen düş demiş olsanda buna.
Alnında ki o izbe çukurlar kaç kece gözlerimle dolup dolup boşaldı ve yüzünü çizgi çizgi zihnime kaç melek resmetti,lisanıma ezberletti seni bir bilsenki ?
Hiç bilemedinki ve anlamadın bir kere beni.
O gece o yerde seni bulmam içindi belki. Yoksa nasıl bilebilirdim ki seni ?
Bilirim ki Rabbim diledi bunu ama biz kabul etmek istemedik işte. Senin bu kararsızlığın yokmu ? Kül-li kader hükmeder oysa lâkin,Cüz-i Kader artı-karar verip onaylar kullar . Bizde eksi ve aksi oldu bu işte.
Çünkü der ki Kur’anı Kerim’de Rabbim,’biz seni Hatice ile güçlü kılmadık mı’? diye?öyleydiya,bu bir kaderdi belli.
Sana Shakespeare veya şehla dudaklardan dökülmüş sözlerle hiç konuşmadım ben. Sana direkt olarak kalbimle söyledim tüm ahlaz cümlelerimi ve konuştum soluksuzca yaşadığım tüm bu gerçekleri. Ve ya düşmüydü dediğin gibi bilmemki. Derdim kalbindi ama kaç gelişimde hârelendim ve kaç tekrarda arafta buldum tekrarca kendimi.
Bir dağa haykırır gibi bağırdım sana lâkin, sesim yankı olup gerisin geri hüzünle döndü her defasında bana. Belki anladın belki anlamadın bilmiyorum onuda.
Belki düşümden uzak çok daha şekilsiz bir yürek taşıyorsun içinde ve belki çok daha temiz ve onurlu bir kalp sahibisin canında.
Biliyorum, bilmiyorum işte.
Boş bakıyorum uzağa ve hiç bir şey düşünüyorum bana,ama ne çok şey birikmiş içimde sana.
Oysa, ne anlamı varki bunların ? Daha bir kere olsun bakmış değilsin bana ve tek bir hatıram dahi olsun yok sanki, en yakın ve en uzağında.
Bilmemki dediğin gibi gerçekten bir güneş mi olup doğdum dünyana yoksa kabus dolu bir yılgınlık mı getirdim günlerce sana ? Bir yalan mıydı tümüyle varlığım yoksa o durgun bakışlarında?
Şu an cennete götürmek isterdim seni ve yıkamak dilerdim kevser havuzunda yeniden doğmak gibi içini. Günaydın demek isterdim ve güneşe küs gerçeğini yok etmek dilerdim inanki. Canını yakan o gerçeği kalbin ve ruhundan söküp şu an, seni mutlu edecek mucizeyi arz"da da olsa koparıp getirmek isterdim sana,Rabbimden gelmek isterdim sana.
Yepyeni bir hayat ile hemde.
Yaparmıydım bunu ben,yapardım inan bana.
Aslında artık bunları yazmaya gerek yok belki çünkü, senin ifadenle ’gerçek olan bir şey yok’ görünüyor orta da. Ama görmediğin bir gerçek var-dı benim dünyam da.
Yorulduğumu hissediyorum ve artık bunun bitmesini tabiiki.Tek bir arzum var senden ve ne olur kabul et lütfen. Yalnzca az bir kızıl vakit istiyicem rica ile istirham edicem.
Sana bir gün vereceğim ve asla yapmamam gereken o şeyi hayatımda ilk defa yapacağım. Sana gel diyeceğim ben ve seni söylediğim o yerde bekleyeceğim. Allah rızası için ve benim şu zaman içinde zerre kadar bir değerim olduysa yanında, kabul et bunu tek bir kereliğine.
Ki, değerimin olduğunu pek sanmıyorum ne yazık ki çünkü, ben bir (hiç) bile olamadığımı görüyorum senin hayatın da her ne kadar bunun tersini söylemiş olsan da sen bana.
isbat ister kalp ve âyinesi iştir kişinin bunu en iyi sen bilirsin değil mi ? Gelmeni isteyeceğim senden.
Bitmeli çünkü. Ama böyle olmuyor işte. Keşkeler ve neden niçinlerle olmuyor ve kalmamalı bu yıl geride böyle. Anlatamadım sana ve artık anlatmayacağımda çünkü sana göre manasızca.
Ama seni dinleyeceğim uzunca ve öylece dönüp arkamı gideceğim sonra. Eğer yüzünde o ifadeyi canlı olarak görmez isem ben, bu hikâye son bulmayacak asla. O yüzden kabul et lütfen ve anla.
Gözlerini yalansız getir bana.
Zamanmı? Bilmiyorum. Belki yarın, belki bir ay, belki bir kaç gün veya hafta. Ölürsem zaten asla. Ama sen bensizde yaşarsın tabi, o başka.
Kafamı toparlamalıyım önce. Ve merhametine sormuyorum senin çünkü, orada tek ağlayan bendim ama ne için.
Evet, artık bende diyorum benim yaşadığım her şey kafamdaki meşguliyetlerimin eseri olsun. Ama bilmem ki senin kafandaki meşguliyet kaç gece seni yaraladı. Kaç uykunda kaç rüyan böyle sonlandı.
Uykularımı kana bölemek istemiyorum artık ve arkamdan ’miss you’ diye seslendiğin çığlığı duymak istemiyorum inanki.
Sanırım bu benim en son felaketimdi.
Canım acıyor. Nerem ve nasıl ne için acıdığını bilmiyorum ama,bir yerlerimde derin bir sancım var.
Suçluluk belki.
Belki benim ismimi görmek canını sıkıyor ve görmek istediğin ve duymak istediğin en sonuncu insan dahi ben değilim.
Ama unutmaki bunu ben başlatmadım. Bekle diyen hep sendin. Aylar, günler, yıllar geçti seni beklemekteydim.
Neyi bekelmişim onuda hiç bilmiyorum.
Şimdi yine diyeceksin içinden,’sen ora da kendi kendine kurgulayıp duruyorsun bir şeyleri kafanda,daha önce olduğu gibi değil mi bana ? ’ Bırakıver kalbimi artık ne olur,öyle pay etsin seni zamana.
Her daim dediğim gibi,korkmaki sana ayak bağı olmayacağım asla. Ama bensizde olamayacağını biliyorsun sen ve bunu asla unutma.
Hayatın benim canımda bir dünya.
Soakaklarda geziniyorum sessiz ve sensizce. Caddelerde insanlara bakıyorum uzunca. Baktıkça içime birikiyorum ve başımı olgunca önüme eğiyorum. Suçmu işledimki ben, fâili meçhul benmiyim bilmemki.
Boşluk bumu diyorum kendime ve bürünüyorum asil bir hüzün ile sonbaharda Eylül rengime.
Sessizliğe gömüyorum kendimi sonra.
Hani, susmak insanı uslar ya, ben niçin sustukça yoruluyorum sana?
Bu gün kaç cümle kurdum bilmiyorum inan. Ve kaç bin düşünce geçti zihnimden artık hesaplayamıyorum,hesapsızım anlayacağın.
Zaten uzun vadeli düşler bende barınamzlar bilirsin, ben bu günümün gerçeği-yim-dir.
Yemekte yiyemiyorum iki gündür, boğazım düğüm düğüm boğuyor beni neden bilmem bu hüzün.
Sebep mi ? Biliyorum işte,bilmiyorum bu neki.
Yine sustum sana. Yinemi sustun bana?
Yazarlık bu işte,değişemem ki.
Ne değişmeli peki ? ? ?
Acıda,mutlulukta paylaşınca güzel...ve her acı muhakkak ve mutlak bir gün biter.!
YORUMLAR
Soylu duyguların kol gezdiği değerli bie çalışma.
Kutladım kızım.
Mutluluklar siz gençlerle olsun.
Sevgiler.
Mehtap Yıldız
dualarınıza ne çok muhtacım inanın ve diliyorum beni hiiiç ama hiç unutmayın inş...
sizin hayır dualarınızla bu dar zamanlarda en hayırlı olana ulaşmak dileğim ve arzumla yine inş...
saygımla ve duamla öperim ellerinizden....
Sevgili Hümeyra bugün aklımdan geçtin.Ne zamandır yazılarını ve yorumlarını göremez olmuştum.Gerçi yazı eklemiyorum ama okuduğum yazılarda da yorumlarına rastlamadım.Günüme düşüşünün meğerse sebebi varmış.Sevgili arkadaşımın duaya ihtiyacı olur da bu yürek susar mı?Elbet susmaz.Üzülme derdi veren Mevla dermanını da verir.Teslim ol Yaradana çıkarsın seni feraha. Güçlü bir yüreğin sahibi olacaksın ve bedelini ödemeyeceksin...Acı olmazsa sende de o yürek olmaz.Benim arkadaşım; bazen güçümüz tükenir ya yığılmak isteriz. Bak.İşte burada; bir çok dost kıvamın da ve eminim ki etrafında böyle dostluklar sana kucak açacak.
Sevgiliyi bırakmak mı? İNANMIŞSAN ASLA.Birlikte seveceksin ama ölüme ayrı gideceksin yok böyle bir sevgi. Zaman seni tüketmek ister sen sevgilinin gözlerinde hayat bulacaksın.İsterse o senden uzakta olsun...
Her insan sevilir ama her insan sevemez...Seven yürek olmak umuduyla.Birde iki seven yüreğin buluşması ise bu bulutların üstü olmalı.BELKİ BİR GÜN ÇIKARIZ...
Güzel yüreğinin derdi bitsin inşallah.
Mehtap Yıldız
çok ağladım zaten ve neredeyse şimdide ağlayacaktım az kala bu güzel ve güç veren yoruma....
çok şaşkınım çok karışık.......
başka bir tufan bu çünkü...
ama dualarla hayırlısı ne ise o olsun diyorum inş...hayırlısı arkadaşım...iyiki varsın ve iyiki bana duacısın....sevgimle kal emi...
öptüm kalbinden...
Mehtap Yıldız
teşekkür ve duamla....
Yine kaleminizden güzel kaleme alınmış duygu dolu bir yazı okudum. Hayatı bir denize benzetiyorum. Bazen çarşaf gibi durgun, bazen hafif dalgalı, bazen boyumuzu aşan dalgalar, bazen de azgın, içine çeken hırçınlıkta.. Tablolardaki kalemle çizilmiş nefis mavilikler olmuyor kimi zaman.. Ama Allah hepimize kolaylıklar versin hayatta. Herşey gönlünüzce olsun. Sevgilerimle..
Mehtap Yıldız
safa geldiniz gönül haneme....
dualarda unutmayın inş olurmu....saygılar...
Ben kendimi buldum yazıda...
Bu benim yaşamımdan bir kesit.Benim düşüncelerim.
Hayat işte gün geliyor en çok olmak istediğin şey sende olsun istiyorsun.Her şeye razısın yeterki olsun.
Canın yanmış kimin umrunda.Gözlerin yanmış helak olmuş ağlamaktan ne çıkar.Geri gelsin diye beklediğimiz aslında hiç geri gelsin istemediğimiz olur günün birinde.O gelmesede olur aşk varya yüreğimde.Selam ile.
Mehtap Yıldız
diliyorum ki satır aralarındaki o merhamet korusun ve hayırlı olana ulaştırsın bizi inş..
saygımla duamla.....sevgim kalbine....
O kadar zengin bir yazıydı ki...Mesela şu söz "Acıda,mutlulukta paylaşınca güzel...ve her acı muhakkak ve mutlak bir gün biter.!" bunun farkına ancak erdemli insanlar varabilir.
Bilmem bir tebrik bu lezzetli yazıya kafi gelebilir mi? Ama inanın bu tebrik gönülden geliyor.
Mehtap Yıldız
güzel gören güzel düşünür diyorum bende..
o güzellik sizde...saygı ve duamla inş...
hayat öyle bir muammadır ki imtihanın hangi safhada nasıl bir boyutla geleceğini bile kestiremeyecek kadar.
kimi zaman yenik düştüğümüz umut denen baharı beklmekten yorulduğumuz anların teneffüsü bile ağır gelir kendimize .. an olur ki kaçmak isteriz kendimizden bile.
oysa tutnacak ne çok şey vardır sevgi adına umut adına. yaşanmamşılıklrın güzellikleri adına.
hayata bazen pembe gözlük takıp bakabilmektir aslında bizi hayata bağlıyan. ki çok geç olmaz sevginin ellerinden tutmak.
yüreğinin hüznünde kayboldum sevgili hümeyra. içimi acıttı her seslenişin ne kadar da benden di bu sesleniş.
dualarım dualarına eklensin inş. sevgimlesin her dem.
Mehtap Yıldız
dualarına ne çok muhtacım bilirsin demi...
duam ve sevgimle kal...
Değerli kardeşim dua istemişsin!
Rabbim kalbine itminan, sizin için en hayırlısını takdir buyursun.
Gönül yarası anladığım, üzülüp sıkıntıya düşmeyeceğiniz şekilde sona ulaşsın.
Belki de size hayırlı olan, başka bir gönüldür, kim bilir, Rabbim yardımcınız olsun, sevgi ve dualarımı gönderiyorum
Mehtap Yıldız
dualarınıza ne çok muhtacım ve unutmayın inş olurmu...
saygı ve sevgimle...
Öyle bir düşün rüyası olurmuymuş dediğin gibi bunu bir bilsem.
Ya kararsızlık içinde hem isteyip hem istemeyişlerin ve bana şefkat dolu o boş bakışların. Hep gözümün önündeydin ve gerçekmiş gibi hep seni seyrettim.
Her uyanışta fırladım telaş ile ve’ nasıl olur ama Rabbim? böyle böyle gerçekler var ortada, Olurmu hiç böyle? Olamaz, olmaz dediysemde.!
Olmadı işte... ertesi uykumda ’yûsra yûsra’ diye seslerle uyandım hep sana.
’Kolaylaştıracağız, kolaylaştıracağız’diyordu Rabbim bana. Ayetin yalanı mı olurmuş peki ? Kendi adıma elbet haşa,sen düş demiş olsanda buna.
Alnında ki o izbe çukurlar kaç kece gözlerimle dolup dolup boşaldı ve yüzünü çizgi çizgi zihnime kaç melek resmetti,lisanıma ezberletti seni bir bilsenki ?
Hiç bilemedinki ve anlamadın bir kere beni.
O gece o yerde seni bulmam içindi belki. Yoksa nasıl bilebilirdim ki seni ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazarlık bu işte.
İmkansızın peşine düşmek ve o uğurda paralanmaya razı olmak. Ne çok sanat var. Ne çok duygu var. Ne güzel bir yazı.
Aşk bu kadar güzel kaç defa anlatılır. Yüreğin aşka zaafiyeti nasıl dillendirilir?
İnsan içini en güzel şekilde nasıl açar?
Günün yazısı ancak bu kadar güzel yazılır.
Ne kadar yazsam bu güzellik için azdır. Tüm puanları sana verdim bugün.
Kutladım ve sustum.
Mehtap Yıldız
gönül henem de yeriniz çok ayrı ve safa geldiniz diyorum inş..
dualarınıza ne çok muhtacım bilirsiniz...
saygımla ve daim duamla...
sevgi var sevgili N.B.Ç ama, uzaklaşmak arzusu daha çok fazla.
kabul ettirilmek istenen bu.
bizde paylaşmak diyoruz her şeyi varlık ve yoklukta...ama sanırım anlaşılamayacağız asla....meçhul bir bekleyiş yani...
veya malum bir son..
sevgim baki...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 10/14/2010 12:04:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dualarımız derdine derman arayan tüm insanlar için...
Yazında sessiz bir çığlık gizli; sevgisizliğe dair ve verilen, tutulmayan sözlere... Mükemmel yazın için tebriklerimle.
Sevgim sonsuz...
N. B. Ç. tarafından 10/13/2010 9:26:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
sevgimle ve duamla...dualarına mutacım unutma....
çok selam...
insan imtihan dünyasında yaşıyor ve her acı hayatta her an bizler için.
Aniden gelen tüm çetin hastalıklarda insanlar kendi içlerine çekilmemeliler asla. Toplumdan koparak kendilerini yalnızlığa mahkum edip derin bir buhrana düşmemeliler.
Acıda,mutlulukta paylaşınca güzel...ve her acı muhakkak ve mutlak bir gün biter.!
dua isterim canlar....sevgimle kalın...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 10/13/2010 12:41:00 AM zamanında düzenlenmiştir.