- 1805 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
1.ci Kemer Şiir ve Müzik Festivali Etkinlikleri...
8-9-10 Ekim Tarihi günün başlangıcı olan rakamların ifade ettiği beklide az bile dedirten günlerin tarihleridir.Ne oldu da bu tarihler bu kadar önemli oldu.Kemer Sanatçılar Derneğinin de doğduğu gün olan bu tarihler elbette önem arz etmektedir.BOLAT ÜNSAL Kemer Esnaf ve sanatkarlar kefalet kooperatifi başkanı şair-yazar şiirlerinden bazıları şarkı olmuş ismi Kemerle bütünleşen değerli şair bir dost.
Karar almışlar arkadaşlarıyla oturup başlamışlar hazırlıklara peki kimler ile başlamış bu çalışmalara değerli sanatçı gitarist Ömer KAÇIRAN,ressam,şair-yazar Neriman ZEVKLİLER,Gazeteci Saffet YENİGÜN ve Yazar Ramazan KAR ile birlikte harika bir ekip ruhu ile ilkini gerçekleştirdikleri organizasyonu gerçekleştirmişler.
8 Ekim Cuma günü Kemer’e geldiğimizde sabahın dokuzu olmuştu.Tatil yöresi olduğu için sabah daha yeni yeni başlıyordu.BOLAT beyi aradım sağ olsun Kemer merkezden bizi aracıyla aldı otele getirdi.
Yozgat’tan altı şair ile katılmıştık davete.Başkan yardımcımız Osman YÜKSEL Başkanlığında otele geldiğimizde şair ve yazarlarda birer birer gelmeye başlamışlardı.BOLAT beye Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Ahmet SARGIN’ın mazereti nedeniyle katılamayacağını ve selamını ilettik.Otelin yemek salonunda sabah kahvaltısını yaptık.Tanışma faslı başlamıştı sanal alemde edebiyat sitelerinde yazışan yorum yapan şair ve yazarlar yüz yüze gelmişlerdi.Heyecanlı konuşmalar sanki yıllarca gurbette yaşamış ailelerin buluşması gibiydi.Doğrusu görülmeye değerdi.
Bu tatlı sohbetlerin ardından zaman ne kadar da hızlı geçiyordu.dediler öğle yemeği vakti geldi.Oysa daha sabah kahvaltısını saat dokuz da yapmıştık.Öğle yemeğini müteakip saat 15 de Belediye Başkanlığı önünde Atatürk büstüne çelenk sunulmasıyla programa start verildi.devamında kıdemli yüzbaşı Mustafa Ertuğrul AKER’in anıtında yapılan açıklamalar şair ve yazarlar tarafından dikkatle dinlendi.
Belediye Başkanı sayın Mustafa GÜL makamında ziyaret edilmişti.Sayın Başkan rahatsız olduğunu ancak şair ve yazarların geldiği haberini alınca geldiğini ifade ederek sözlerine başladı.Oldukça heyecanlı gözleri ışıl ışıldı sayın başkanın.
Nedeni Türkiye’nin kalemi güçlü şairleri Kemer ilçesine gelmişler.Gönül ikliminden yansıyan sevdalara,şarkılara yön vermiş muhteşem eserlerin sahipleri oradaydılar.Elbette heyecan yaşayacaktı Kemer…Kemer’in sayın kaymakamı başta olmak üzere sayın Belediye Başkanı Mustafa GÜL’ün şahsında tüm kemer halkına emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.Bu rüyayı hiç mi hiç unutamayacağız.Bolat ÜNSAL harika insan kutluyoruz seni başarıların daim olsun.
Belediye Başkanı ziyaretinden sonra Belediye çıkışında toplu fotoğraf çekildi.Programa bu defa kaymakamlığı ziyaret vardı.Kaymakam beyde makamında ziyaret edilerek toplu fotoğraf çekildi.
Değerli dostlar isterseniz festival basında nasıl yer buldu isterseniz bakalım.Best Haber’in duyurusu şöyle oldu.Diğer ajanslara da haber geçti.Aynen naklediyorum.
“Kemer Belediye ve Kemer Sanatçılar Derneğinin ortaklaşa düzenledikleri 1. Kemer Şiir ve Müzik Festivali Cumhuriyet Meydanında gerçekleştirildi. 2 gün süren festivalde Türkiye’nin önemli şair ve ozanları ile Halk Müziği ve Sanat Müziği sanatçıları katıldı.
08 Ekim Cuma günü Festivale katılan sanatçıların Atatürk Heykeline çelenk koyması ile başlayan program, Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül’ün sanatçıları kabulü ve ardından kent gezisi ile devam etti.
Belediye Başkanı Mustafa Gül Kabulünde sanatın ve sanatçının öneminden bahsederken “sanat bir ülkenin olmazsa olmaz yapı taşıdır.
Şiir, Halk müziği ve Türk Sanat Müziği bizim kültürümüzün temel taşları ve tarihimizin her anına ışık tutan yol göstericilerdir.
Yunus Emre’ler, Aşık Veysel’ler, Fuzuli’ler, Zeki Müren gibi hayatını sanata adamış sanatçılar bu ülkenin kültüründe birer mihenk taşları olmuşlardır. Bizde göreve geldiğimiz ilk günden beri sanata ve sanatçıya destek olmak için, Kemer’e sanatın her dalını getirmek için çalışıyoruz.
Sizin gibi değerli isimleri Kemer’de görmek bizleri çok memnun etti. Hepiniz tekrar Kemer’imize hoş geldiniz. Biz daha önceki görev dönemimizde Kemer’de bazı caddelere sanatçı isimleri verdik. Türkiye’de ilk defa yaşayan bir sanatçının ismini bir caddeye biz verdik. Sayın Münir Özkul’un adını Liman caddemize verdik. Bu fikir tabi rahmetli Kemal Sunal’a aittir. Biz araştırma yapıyorduk kimin ismini verebiliriz diye.
Aklımızda Adile Naşit vardı. Kemal Bey bir dost toplantısında Münir Özkul ismini önerdi.
Bizde hiç düşünmeden kabul ettik. Açılışına da biliyorsunuz Münir Bey iştirak etmişlerdi. Ardından Onno Tunç vefat etti. Kendisinin ismini bir başka caddemize verdik. İsimleri yaşasın diye.
En son geçen yıl yaptığımız festivalimizde de 5 değerli sanatçımızın ismini değişik cadde ve sokaklarımıza verdik. Tabi sadece caddelere isimler vererek olmuyor sanata destek. İşte bu gibi etkinliklere, festivallere her zaman destek veriyoruz.
Hep birlikte bir şeyler başaracağız.Yakın biz zamanda birde siz değerli sanatçı dostlarımız için bir park ve bir dinlenme, sohbet etme yeri yapacağız. Bunu da buradan müjdelemek isterim.” Dedi.
Akşam saat 20:00’de Cumhuriyet Meydanında yapılan ve Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül, Başkan Yardımcısı Turhan Anatürk, Meclis Üyesi Ramazan Kar, Meclis Üyesi Mustafa Tıraş ve birçok izleyicinin katıldığı ilk gün etkinliklerinde birçok şair en güzel şiirlerini Kemerli sanatseverler için seslendirdiler.
Halk Ozanları Selahattin kazanoğlu ve Nihat Sönmez’in yaptıkları atışma ise alkışlar eşliğinde yapıldı.
2. Gün Sürprizler ile Geçti
2.ci gün program ise sanatçıların Tahtalı Dağı Teleferik turu ile başladı.
Kemer Sanatçılar Derneği Başkanı Bolat Ünsal’ın evsahipliği yaptığı gezinin ardından akşam saat 20:00’da Cumhuriyet Meydanında etkinlikler başladı
Kemer Kaymakamı Bayramali Köse, Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül, Başkan Yardımcısı Turhan Anatürk, İl Genel Meclisi Üyesi Mustafa Bilici, Meclis Üyesi Osman Minta, Meclis Üyesi Mustafa Tıraş ve Kemerli sanatseverlerin katıldığı programda Kemer Sanatçılar Derneği Başkanı Bolat Ünsal Katkılarından dolayı Kemer Kaymakamı Bayramali Köse ve Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül’e birer plaket verdi. Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül “sizleri yılda bir kez burada görmek bizlere yetmez.
Sizleri yılda 4 kez görmek isteriz. Seneye 19 Haziran tarihinde bir Kemer Şarkısı yarışması ile tekrar buluşalım.
Kemer Altınnar Kültür ve Sanat Festivalimiz içerisinde bu yarışma ile sizleri de aramızda görmek bizleri çok mutlu edecek.
Hepinize katılımınızdan dolayı teşekkür ediyorum.” Dedi. Projeler hakkında sorulan soru üzerine Başkan Mustafa Gül “seneye geldiğinizde bu meydanda dev bir akvaryum göreceksiniz. Kemer’in çehresini değiştirmek için yola çıktık, Bayramdan hemen sonra yatırım ve çalışmalarımız hızla başlayacak.” Dedi. İkinci gün Türk Halk Müziği Sanatçısı Muzaffer Özdemir 6 farklı enstrümanı kullanarak bir konser verdi.
Yoğun ilgi ve alkışlar arasında kendi geliştirdiği müzik aletleri ve bağlama ile sanatseverlere unutulmaz dakikalar yaşana Özdemir daha sonra kitap ve cdlerini imzaladı.
Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül’ünde bir şarkı söylediği ve Birçok şairin şiirlerini seslendirdiği geceye ise TRT Türk Sanat Müziği Sanatçısı Tuncay Yalın konseri ve şarkılarıyla damgasını vurdu.
Tuncay Yalın Bolat Ünsal’a bir sürpriz yaparak sözlerini Bolat Ünsal’ın yazdığı “seninle de olmuyor, sensiz de olmuyor ” isimli uşak makamında bestelediği şarkıyı seslendirdi.
Kemer Sanatçılar Derneği Başkanı Bolat Ünsal “Bende şiir yazıyorum ama bu kadar seçkin şair ve sanatçının arasında ben kendime şair diyecek kadar hazır hissetmiyorum.
Sayın Tuncay Yalın bana çok güzel bir sürpriz yaptı. Açıkçası beklemiyordum. Duygulandım.
Bütün katılımcılara ve desteğini esirgemeyen Sayın Kaymakamım Bayramali Köse Bey ve Sayın Başkanım Mustafa Gül Beye teşekkürlerimi bir borç bilirim. Kendilerinin destekleri ve motive edici konuşmaları olmasa herhalde bu organizasyonun altından kalkmak çok zor olurdu.
İnşallah seneye daha profesyonelce bir Festival yapacağız. Destek sözlerini şimdiden aldım.” Dedi. Gece Kelami Akdemir’in seslendirdiği Türk Sanat Müziği Şarkılarıyla son buldu.”
Birinci ve ikinci gün şiir dinletisi ve müzik iç içe dinlenildi.Gündüzleri ise şehir gezileri yapılıyordu.8 Ekim Cuma akşamı gece programından sonra otele döndük.sabah yine kahvaltıdan sonra 2365 metreye tahtalı dağı adı verilen zirveye çıkılacaktı.Herkeste heyecan vardı.teleferikle dağın zirvesine çıkılacaktı.Otobüslerle hareket başladı.Kısa yolculuktan sonra teleferiğe binmek için görevliler her şair ve yazara bilet vermişti.
Sonuçta heyecanlı bazıları içinde korkulu an teleferik yolculuğu başlamıştı.tarifi imkansız bir heyecandı.yerden metrelerce yukarıdasınız ve aşağıyı yukardan izliyorsunuz.Deniz muhteşem görünüyordu.
Zirveye geldiğimizde 2365 metredeydik içeri girdiğimizde kaloriferler yanıyordu.sıcak bir hava karşıladı bizleri.aşağıda ise insanlar denize giriyordu.İlginç değimli?ama asıl ilginç doğa harikasını birazdan yaşayacaktık tabi biz bilemezdik bu durumu yüce yaratıcının gücüydü bu…
Zirvede bir andan kar yağmaya başlamıştı.Şair ve yazarlarımız salonun dışına çıkmışlar karın keyfini çıkarıyorlardı.Bende elime bir bardak çay aldım karın altında sıcak çayı yudumladım.Muhteşem bir manzaraydı.daha fazla soğuğa dayanamadan içeri kaçtım.
Çok geçmedi kar yağışı kesildi.yaklaşık bir saatin ardından iniş başlamıştı.çıkışa geldiğimizde ise güneş yüzünü göstermiş adeta bahar havası yaşanıyordu.Artık sıfıra indiğimizde Denizin güzelliği sıcak görülmeye değerdi.kısaca sayın Başkan Bolat Ünsal’ın ifadesi ile 45 yıldır bu mevsimde gerçekleşmeyen bir durumla karşılaştık.Bir günde üç mevsimi yaşadık dedi.Denizin hemen yanında yine bir tarih vardı.Müze kartlarımızı göstererek içeri girdik.
Burası neresi mi ,işte tarihi şöyle anlatılmaktadır.” Antalya-Kumluca karayolunun 57.km.’sinden güneye dönüldüğünde yaklaşık 1 km. sonra Phaselis’e ulaşılır. Kent İ.Ö. VII. yüzyılda Rodoslular tarafından kurulmuştur. Uzun yıllar Likya’nın doğu kıyısının en önemli liman özelliğini korumuştur. Phaselis’in üç limanı vardır. Kuzey Limanı, Savaş Limanı veya Korunmuş Liman ve Güneş Limanı. Bunlardan en önemlisi güneydekidir. Kentin ortasında 20-24 metre genişliğinde muhteşem bir cadde vardır. Bu caddenin güney ucunda Hadrian Kapısı bulunur. Caddenin iki yanında gezinti yolları ve dükkanlar vardır. Bunların da yakınında Hamamlar, Agora ve Tiyatro gibi kamu yapıları bulunur. Bu yapıların tarihinin İ.Ö. I. ve II. yüzyıla kadar uzandığı ileri sürülmektedir. Kent merkezi ile 70 m. yükseklikteki plato üzerine kurulmuş olan yerleşim yeri arasında su kanalları vardır. “
Bu tarihi yöreyi gezerken öğle yemekleri de kumanya şeklinde gelmiş herkes ellerinde yemeklerle bir köşede karnını doyurdu.kimileride Deniz’e nazır hem yemeğini yedi hem de Denizin güzelliğini izlediler.
Buradan otele dönüş başlamıştı.Akşama kadar sohbetler devam etti.Akşam yemeğini müteakip Kemer Cumhuriyet meydanında program yine akşam 20.30 da başlamıştı.Şiir dinletileri müzik ile devam etti.
TRT’nin değerli sanatçılarından sayın Tuncay YALIN sahnedeydi harika eserleri icra ediyordu.Bende sahnenin gerisinde sıramı bekliyordum.Heyecan pek yoktu ama birazdan heyecanın başlayacağını bilemezdim.Beni sahneye programın yine televizyon sunucuları değil Sayın Tuncay YALIN davet ediyordu.O gün kıyafetim tepeden tırnağa beyazdı.”Şimdi sizlere sahnenin yanında beyaz kelebekler gibi prensler gibi bekleyen sanatçı arkadaşım Kelami Akdemiri davet ediyorum”Anonsundan sonra kısa bir heyecan yaşadım.
Uzun zamandır mikrofon aşinalığım olduğu için zorlanmadım.bir tane Türk sanat Müziği eseri okudum.İzleyiciler ısrarla bi daha bi daha tezahüratı yapıyorlardı.Tuncay YALIN bırakmadı.bir eser daha okudum.Böylece program sona ermişti.Program sonunda otele hareket başlamıştı.Bitmedi otelde bir sürpriz bekliyordu.Peri kızı Kapadokya güzeli Nevşehir şair ve yazarlar birliği başkanı Ürgüp Fm yönetim kurlu başkanı da olan Ayşe Paslanmaz aramızda bulunan kırklar elinden gelen şair dostumuz Alaattin İKİCAN’ın doğum günü var.Bir doğum günü pastası alalım ve sürpriz yapalım dedi.Bende güzel olur dedim ve aldık otelde şarkılar eşliğinde harika bir doğum günü kutlaması yaptık.Alaatin İkican unutulmaz bir andı diyerek dostlara teşekkür etti.Ertesi gün bu güzel tablo sabah kahvaltısının ardından vedalaşmalarla son buldu.
İkincisinin tarihide birincisinde tespit edişmiş oldu.seneye seçimlerden hemen sonra 19 Haziranda KEMER de buluşmak üzere memleketlere yolculuklar başladı.Az kalsın unutuyordum sevgili TOYNAK Edebiyat Defteri editörü sayın Secaattin ÖZTÜRK arıyordu.sesi duymak çok güzeldi.Edebiyat Defteri şairlerinden ise 10 kişi katılmıştı etkinliğe.değerli şairimizde buradan selam ve sevgilerimi gönderiyorum.Bir RİZE etkinliği beklesek diyorum artık…
Tüm dostlara selam ve saygılarımla. Kelami AKDEMİR Yozgat.
YORUMLAR
Bu etkinliğe katılan tüm dostları sevgi ile selamlıyorum. Hasta olmam sebebi ile aranızda bulunamadım ama çok güzel bir etkinlik olduğunu arkadaşların paylaşımlarını takip ederek gördüm. Anlamlı ve bilgi içeren bu yazıyı hazırlayan Kelami Akdemir arkadaşımıza çok teşekkür ediyorum.
Tüm sevgimle.
Ben sana yandım
değerli dost kalem.Aranızda olamadığım için çok üzgünüm oysa ne kadar çok arzu etmiştim.Bolat bey kardeşimin şahsında bütün emeği geçen dosları kutluyorum.
Selam ve sevgilerimle..
Ben sana yandım
Sevgili Dostum Kelami Beyin yazdığı yazıları okuyunca bir kez daha o güzel anıları yinelemiş oldum Tesekkür ediyorum.Organizasyonun güzelliğinden Bolat ÜNSAL dostumuzun olduğu kadar Belediye Başkanı ve tüm katkısı olanlara tesekkür ediyorum.Ayrıca Doğum günü ile ilgili olarak o gecenin kutlanmasına vesile olan Sayın Ürgüp Fm Radyosun Yönetim Kurulu Başkanı ve Kapadokya Yazarlar Birliği Başkanı Sayın Ayşe PASLANMAZ'a, Belediye Başkan Yardımcısına, TRT Sanatçısı Sayın Tuncay Yalın'a Sevgili Dost Kelami AKDEMİR'e, gitarist dostlar Ömer Bey ve Gökhan Beye tüm katkısı olanlara unutmayanlardan Mücella PAKDEMİR'e tekrar tekrar tesekkür ediyorum İnşallah bir başka etkinlikte buluşmak üzere Alaeddin İKİCAN KIRKLARELİ
yarkincan tarafından 10/14/2010 4:07:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben sana yandım
yüreğinize sağlık aranızda olamadığım için çok üzgünüm başarılarınızın devamını diliyorum efendim saygılarımla
Ben sana yandım
Kemer e Katılan Tüm katılımcılara selam ve saygılarımı sunuyorum..
Kemerde bulunamaktan duydugum üzüntüyü ifade ediyorum.
Bolat Ünsal kardeşime teşekkür ediyorum...
Çok güzelk bir etkinlik oldugu kanaatini taşıyorum
Bolat kardeşime teşekkürler..............