- 887 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
vicdanınıza mektup
Hayat ,asla başıma gelmez dediğimiz şeyleri yaşamakla geçermiş..
bu mektup hiç bir adrese değil...vicdan mahkemesine bir suç duyurusudur..şahit mi ? gerek yok..vicdanın şahide ihtiyacı yok..cezamı... ? ceza yok,eğer insansan hala azab var,vicdan azabı...
bahsetmiyeceğim sizlere sıcak evinizde kışın gelmesini beklerken içtiğiniz sımsıcak çaylardan.. bahsetmiyeceğim siz rahat yataklarda yatarken , hemen ötenizde kartonların üstünde kış geçirmeye hazırlanan çocuklardan...küçük çocuklarınıza kışlıklar alıp,kortopu oynasın diyemi o eldivenler... ? yoksa,sokka çocuklarının kirlettiği kaldırımlardan korunmak için mi onlar..ne o.. ? sıkıldınız mı..durun sabredin,koltuğunuza yaslanın ve okumaya devam edin..
hiç düşündünüz mü sokaktaki çocuklar neden tiner çeker bali çeker diye ?? yoksa sadece suçladınız mı ? onları görünce yolunuzu mu değiştirdiniz yoksa.. ? siz sıcacık evlerinizde rahat rahat otururken,üşüme hissini bilmeyen çocuklarınızla oyunlar oyanrken,soğuktan üşümemek için tiner ve bali çeken çocukların çaresizliğini hissettiniz mi hiç..?
çöp kutusunda ekmek bulmak için birbiriyle kavga eden çocuk gördünüz mü ? sizin çocuklarınızın nazlana nazlana yemekten çekindiği bayat ekmke parçalarını onlar paylaşamazken,hiç içeriniz sızladı mı ? bunlar hayal değil,masal değil....gerçekleri görmek çok zor değil,açın evınızın penceresini ve bakın sokağa,bekleyin geçeceklerdir birazdan...
En son elinizi taşın altına ne zaman koydunuz..? yada hç elinizi taşın altına koydunuz mu ? suçlamak çok kolaydı,onu mu seçtiniz yoksa...hiç bir akşam yemeğine davet ettiniz mi..? ne o karılarınızdan mı korkuyorsunuz yoksa...evim kirlenir,yada evimin yolunu hergün yol eder diyemi korkuyorsunuz...
lyoksa bütün bunları yapmak yerine cebinizde ne kadar bozuk para varsa vericek misiniz o çocuklara..._? sonra peki... bir kaç adım sonra gururlanacak mısınız ? ben görevimi yaptım mı diyceksiniz..? biz osmanlı gibi koskocaman bir devletin çocuklarıyız...
ecdadımız sadaka vermek için kimseyi bulamadıklarından , topladıkları parayı mahalle köşelerinde taştan yapmış oldukları sadaka kutularına bırakır,ihtiyacı olan ise sadece ihtiyacı oldugu kadarını alırdı ??
Ne oldu bize böyle..şimdi cebimizdeki paralardan bile korkuyoruz gelir birisi zorla alır diye. ? hiç bunun suçlusu olarak kendinizi gördünüz mü ? yoksa benmi düzelteceğim bu memleketi diyip sonrasında banane canım mı diyceksiniz...ben cevap vereyim mi ? elini taşın altına koymaktan çekinen bizler , sokakta yatan çocukların hesabını veremeyiz..
şimdi vicdanlarınıza sorun...bütün bunların suçlusu kim ? sorgula çekinme.. ve utan benliğinden,utan insanlığından...sınırlar ötesindeki filistinli çocuklara yardım gönderınce vazifesini yaptığını sanan sizler,burnunuzun ucundaki sokak çocuklarını görmez olmuş..ve sakın gurur duymayın kendinizden..gurur yerine vicdanınızın çığlıklarını duyun o sağır kulaklarınızla...
ve unutmayın.. birgün sizin çocuklarınızda öyle olabilir..
SONRA içinizden seslenmeyin,"meğer hayat,asla başıma gelmez dediğimiz şeyleri yaşamakla geçermiş." diye